Hyundai vypálil rybník Nikole i Tesle. Korejci do ostrého provozu posílají první desítku vodíkových náklaďáků
Udržitelnost ve vztahu k dopravě je velkým tématem. Pozornost zatím budí spíše osobní vozy na elektřinu, ale jednou z oblastí, kde se v následujících měsících a letech očekávají velké konkurenční boje i technologické posuny, je také nákladní přeprava. A právě v tomto segmentu se možná klube překvapivý technologický lídr – tradiční automobilový hráč z Koreje.
V oblasti nákladní přepravy má velké plány Muskova Tesla a pozornost k tomuto segmentu přitáhla i konkurenční značka Nikola, která chce se svými elektrickými a následně i vodíkovými náklaďáky dobývat svět. Nyní se však ukazuje, že pozornost veřejnosti možná míří špatným směrem a na tomto poli mohou klidně zazářit i tradiční automobilky. První vodíkové tahače totiž do provozu nasadí korejská automobilka Hyundai, čímž opěvovaným startupům Tesla a Nikola tak trochu vypálila rybník.
Prvních deset vodíkových nákladních vozidel nasadí Hyundai ve Švýcarsku a celosvětově se bude jednat o vůbec první těžká nákladní vozidla v provozu. Automobilka již své tahače vyexpedovala z výrobní linky a vozy aktuálně míří do Evropy.
Komerčním přepravcům budou nové náklaďáky předávány od září a do Švýcarska má z Koreje ještě letos dorazit dalších 40 vozidel. Do roku 2025 chce automobilka mít na silnicích 1 600 vodíkových tahačů.
Švýcarsko si korejský Hyundai za svou startovní destinaci pro další expanzi Evropou vybral i proto, že jsou v zemi helvetského kříže vozy komerční přepravy osvobozeny od silniční daně, pokud jsou bezemisní. To je samozřejmě silný motivační prvek pro využití takových vozidel, jejichž pořizovací cena je přirozeně vyšší.