iVysílání od České televize má novou mobilní aplikaci. Má být rychlejší a cílí na mladé

Přehrávání živých přenosů i záznamů z archivu má být spolehlivější a rychlejší.

ivysilani_1

Foto: Ackee

Nová aplikace iVysílání na iPadu

Česká televize je pro mnohé destinací číslo jedna, když jde o zprávy ze světa i regionu. Čím dál více ale šlape i do své streamovací služby iVysílání, která za poslední měsíce prošla několika změnami – a nyní přichází další. Vývojáři z tuzemského studia Ackee totiž představili nové verze mobilních aplikací pro iOS a Android, jež odstraňují několik neduhů, kterými původní aktualizace disponovaly.

O tom, že má Česká televize v plánu posílit v online prostoru a posunout se do nového internetového ekosystému, se ví minimálně od loňského prosince, kdy její generální ředitel Petr Dvořák oznámil novou generaci iVysílání a s ní i tři nové, originální projekty určené pro webové publikum. Konkrétně RapStory, Do divočiny! a Kritika budoucnosti. Vize byla jasná – pokusit se zacílit na mladší cílovku, kterou terestriální vysílání už nemusí tolik zajímat.

Aby takový plán mohl fungovat, potřebovala se Česká televize adaptovat i na trendy v přehrávání obsahu na mobilních zařízeních. Není totiž tajemství, že konzumace filmů, seriálů i živých přenosů na telefonech a tabletech průběžně roste (ať už kvůli většímu počtu mobilních zařízení na trhu, lepším cenám za mobilní data nebo širšímu pokrytí vysokorychlostního připojení 5G). Proto se tuzemská veřejnoprávní služba spojila s Ackee, respektive studio zvítězilo v otevřeném výběrovém řízení.

Právě toto české vývojářské studio, které v minulosti pracovalo s automobilkami Volkswagen a Škoda Auto, sportovní službou Livesport nebo Equa bank, pro Českou televizi navrhlo nové mobilní aplikace iVysílání, dostupné jak na iOS, tak Android. „Začali jsme na nich pracovat v prosinci a za zhruba čtyři měsíce jsme měli hotovo,“ říká pro CzechCrunch spolumajitel studia Jan Mísař.

ivysilani_2

Foto: Ackee

Nová aplikace iVysílání od České televize

„Největší důraz jsme kladli především na maximální využití nativních prvků a dodržování systémových pravidel, aby byla aplikace nejen přívětivá pro uživatele, ale i dlouhodobě udržitelná,“ doplňuje Mísař a reaguje na poměrnou nespokojenost diváků s předchozími aktualizacemi, které jednak působily zastarale a nebyly ani tolik rychlé, co se běžných interakcí s aplikací týče.

Vývojáři z Ackee překopali klíčové prvky, přičemž nejvíce se zaměřili na archiv České televize, ve kterém si diváci mohou pustit ze záznamu i několik dní staré pořady, jež běžely na ČT1, ČT2, ČT3, ČT24, ČT sport, ČT :D a ČT art. iVysílání nyní nabízí spolehlivější živé vysílání, výběry nejsledovanějších videí a také umožňuje pohodlně vyhledávat podle názvu, žánru nebo data vysílání.

Nechybí ani přívětivější možnost obsah zrcadlit z mobilního zařízení do televize skrze služby AirPlay nebo Chromecast. „Soustředili jsme se také na prvky podpory pro handicapované uživatele. Jde především o precizní využití všech systémových nástrojů pro přístupnost, jako je například čtečka obrazovky VoiceOver, respektive TalkBack, nastavení velikosti písma či přepínání mezi světlým a tmavým režimem,“ pokračuje Mísař.

A ačkoliv se Česká televize do svého internetového vysílání chystá výrazněji šlapat, pořád má jít jen o doplňkovou aktivitu na oslovení cílové skupiny, která obecně před obrazovkami televize nesedí. Konkrétně jde o mladší generaci mezi 12 a 25 lety, jež sleduje obsah hlavně prostřednictvím počítačů, tabletů a ve stále větší míře telefonů. Jádro činnosti ČT bude ale i nadále tvořit klasické televizní vysílání.

Podobným směrem se vydává mimo jiné komerční televize Nova se svou službou Voyo, na které se v pondělí objevil první díl jednoho z nejskloňovanějších seriálů posledních týdnů Služebník lidu. O budoucnost streamovací služby Novy jsme si ostatně před nedávnem povídali s Danielem Gruntem, digitálním ředitelem mediální společnosti CME, pod níž Nova patří.

Filip Houska

Od roku 2016 píše pro CzechCrunch o technologiích, zábavním průmyslu, byznysu i designu. Spolupodílí se na řízení redakce a stará se o sociální sítě.

Od roku 2016 píše pro CzechCrunch o technologiích, zábavním průmyslu, byznysu i designu. Spolupodílí se na řízení redakce a stará se o sociální sítě.