Jak být produktivní v kanclu i na home office a jde to vůbec skloubit? Poradí Notino, DoDo i iStyle

Je to pravda, nebo mýtus, že lidem se už nechce pracovat? Na to odpoví několik ředitelů a expertů na naší akci 26. září v pražské Spojce.

Ondřej HolzmanOndřej Holzman

jak-byt-produktivni-v-kanclu-i-na-home-office

Foto: CzechCrunch

Jak fungovat v době, kdy se způsoby práce stále více prolínají?

0Zobrazit komentáře

Produktivita, efektivita, výkon. Jak dostat z jednotlivých týmů maximum a nastavit péči o zaměstnance, aby dlouhodobě fungovali, jak je potřeba? To jsou otázky, které firmy a manažeři neustále řeší a hledají na ně nejlepší techniky a proces. Každá firma je jedinečná a potřebuje jiný přístup, ale všechny se snaží ve výsledku o to stejné: vybalancovat vysoké nároky na zaměstnance a udržet je nadšené a plné energie. V době, kdy je možné pracovat odkudkoliv, to může být větší výzva než kdy dřív. Proto je produktivita a model práce hlavním tématem naší nejbližší akce ze série People First.

V ní se zaměřujeme na všechny, kteří věří myšlence, že spokojení lidé vybudují skvělé firmy. Je pro ty, kteří pracují s lidmi, vedou týmy a chtějí se v této v oblasti zlepšit či poznat moderní trendy a přístupy. V době, kdy lidé střídají home office, kanceláře a práci z jiného kontinentu, je například stále těžší vybudovat a následně udržet požadovanou firemní kulturu nebo nastavit efektivní procesy, které zlepší výsledky. Jak s tím pracují v předních českých startupech a velkých korporacích?

O své zkušenosti se na akci, která se koná v úterý 26. září od 17:30 ve Spojka Events Karlín, podělí zakladatel a výkonný ředitel startupu DoDo Michal Menšík, Chief People and Legal Officer Notina Michal Daniel, HR manažerka LMC Petra Smetáková, šéf Welcome to the Jungle Jan Klusoň, Talent Lead & HR Business Partner v Nestlé Zuzana Burianová a obchodní ředitel iStylu Matyáš Rezek. Vstupenky včetně dalších podrobností najdete na webu akce.

Mnozí podnikatelé a manažeři říkají, že co neměříš, to neřídíš. A věří tomu také v Notinu, ze kterého vyrostl největší e-shop s parfémy a kosmetikou v Evropě. Michal Daniel v něm mimo jiné dohlíží na rozvoj a péči o zaměstnance a přiblíží, jak mohou být data a informace důležité při řízení celé firmy a jednotlivých týmů. Také HR se podle něj dá řídit jako jeden velký e-shop, kde je právě efektivita klíčová pro dlouhodobou udržitelnost. Díky datům si v Notinu určují priority, odhalují skryté jevy a efektivněji řídí celou firmu.

Co znamená rychle růst, dobře ví také Michal Menšík. Jeho logistický startup DoDo má několik stovek zaměstnanců v několika zemích, což přináší do řízení firmy, týmů i zaměstnanců značnou komplexitu. Jde efektivně fungovat, když každý dělá z domova? A když to ve firmě nejde, je to o špatném nastavení, nebo prostě hybridní model práce není pro každého? Společně s Michalem Menšíkem o tom bude diskutovat Zuzana Burianová, která nabídne zkušenosti z velké korporace v podobě Nestlé.

Když se slučují dvě firmy ve třech zemích a ve stejnou dobu se ještě propojují pod jednou značkou s dalšími entitami po celé Evropě, nárok na flexibilitu to s sebou přináší a zvyšuje. O tom vědí v LMC, kde se stal hybridní model fungování jediným možným východiskem. Neznamená to ale jen práci v kanceláři nebo na home officu. Co všechno může takové nastavení přinést a jaká jsou jeho úskalí, vysvětlí Petra Smetáková. Zkušenosti z firem všech druhů, velikostí i zaměření připojí také Jan Klusoň z Welcome to the Jungle, který poradí, do čeho se v rámci efektivity skutečně vyplatí investovat.

Matyáš Rezek z iStylu se zase na efektivitu práce podívá z pohledu nástrojů, které mohou zaměstnancům a ve výsledku i celým firmám pomoci. Řeč bude zejména o produktech společnosti Apple, za kterou vystoupí Tomáš Žůrek a přiblíží, jakou filozofii Apple v oblasti nasazování zařízení do firem razí a jaké trendy k nám míří ze Spojených států. Vstupenky na akci Jak být produktivní? V kanclu i na home office, která se koná v úterý 26. září od 17.30 Spojka Events Karlín, můžete kupovat na naší eventové stránce.

Hlavním partnerem akce je společnost Notino. Dalšími partnery jsou společnosti Welcome to the Jungle, iStyle, LMC a Nestlé.

V Lasvitu po šestnácti letech končí jeho šéf a spoluzakladatel Aleš Stýblo. Zlákal ho Pavel Řehák

S Leonem Jakimičem byl Aleš Stýblo u zrodu známé sklářské firmy a později ji celou řídil. Teď jako nový partner posiluje skupinu Direct.

Ondřej HolzmanOndřej Holzman

ales-styblo

Foto: Škoda Auto

Aleš Stýblo, spoluzakladatel Lasvitu

0Zobrazit komentáře

Velké posily do skupiny Vigo Investments získává Pavel Řehák. Pro své aktivity spojené zejména s pojišťovnictvím a finančními službami přibírá dva nové partnery. Od září jsou menšinovými akcionáři skupiny Aleš Stýblo a Karel Soukeník, kteří přináší dlouholeté zkušenosti z velkého byznysu. Sedmačtyřicetiletý Stýblo přichází ze sklářské společnosti Lasvit, kterou v roce 2007 zakládal s Leonem Jakimičem a poslední roky ji vedl z pozice výkonného ředitele. Soukeník působil ve velkých finančních domech jako Citibank, Raiffeisenbank nebo Sberbank.

„Mám velkou radost za tuto ohromnou posilu. Karel i Aleš během své kariéry několikrát dokázali, že neexistují malé ambice ani malé cíle. Stejně tak jsme silně kompatibilní hodnotově, v touze měnit svět kolem sebe k lepšímu,“ říká Pavel Řehák, většinový vlastník Vigo Investments, do níž spadá Direct pojišťovna, která je hlavní byznysovou nohou celé rodiny Direct. Patří do ní i další firmy jako Direct auto, Birne, Fidoo či Direct nadace. Dosud měla investiční skupina Vigo šestici partnerů, nově se rozroste právě o Aleše Stýbla s Karlem Soukeníkem. Detaily, za jakých podmínek oba do skupiny vstoupili, nebyly zveřejněny.

Zástupci skupiny Direct pro CzechCrunch potvrdili, že Aleš Stýblo končí jako CEO společnosti Lasvit. „V Lasvitu zůstávám pouze v non-exekutivní roli tak, abych se plně soustředil na Direct family,“ doplnil Stýblo pro CzechCrunch. V rámci skupiny Direct má koordinovat napříč všemi firmami oblast podpory týmu, rozvoj firem, projekty nadace a zahraniční expanze. Přináší zkušenosti z řízení a rozvoje Lasvitu, který se během šestnácti let vypracoval v mezinárodně uznávanou značku ve sklářském byznysu.

pavel-rehak2

Foto: Direct

Pavel Řehák, zakladatel Direct pojišťovny

Vedle pozice CEO, v níž nyní končí, Stýblo v Lasvitu drží také čtyřprocentní minoritní podíl a je předsedou správní rady nadačního fondu Lasvit. Většinovým majitelem Lasvitu je jeho spoluzakladatel Leon Jakimič, který začátkem loňského roku v rozhovoru pro CzechCrunch popisoval, že plánem je do roku 2025 překročit v obratu dvě miliardy korun. Firma postupně dorostla do čtyř výrobních závodů a dvanácti obchodních poboček po celém světě. Sám Stýblo šest let působil v Singapuru a Hongkongu.

Nové partnery si Pavel Řehák vyhlédl i proto, že plánuje se svou skupinou dál růst. „Už dávno se nepohybujeme jen kolem pojišťovny. Jsme tým lidí, kteří se snaží dodávat špičkovou péči a klientské zážitky v pojišťovnictví, službách spojených se životem s autem nebo ve finančním službách. Neustále se vyvíjíme a přemýšlíme, jak pomoct lidem dělat život lehčí,“ doplňuje Řehák.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Aktuálně se v Directu zaměřují zejména na rozvoj služeb v oblasti aut a navazujícím pojištěním. Od roku 2021 je součástí skupiny i Direct auto, které nabízí prodej aut včetně servisu a dalších služeb, loni přibyla společnost Birne, která nabízí operativní leasingy. Řehák a spol. rozvíjí také službu Fidoo, jež řeší automatizaci zaměstnaneckých výdajů. V rámci B2B byznysu bude pracovat na rozvoji nových digitálních produktů a služeb druhý nový partner Karel Soukeník.

lubo-lionel-mvp

Přečtěte si takéFotbal v USA nabírá na síle. STRV vymysleli novou appku pro liguUdělali aplikaci se Schwarzeneggerem. Teď čeští STRV lépe propojí fanoušky i s Lionelem Messim

Vedle většinového vlastníka Vigo Investments Pavla Řeháka jsou dalšími spoluvlastníky skupiny Michal Řezníček (CEO Direct pojišťovny), Martin Frko (CEO Direct auto), Robert Dohnal (CEO Direct technologies), Libor Matura (člen dozorčí rady), Petr Herzmann (CEO Fidoo) a nově již zmínění Stýblo se Soukeníkem. Celá skupina Vigo Investments naposledy zveřejnila své finanční výsledky za rok 2021 – obrat tehdy dosáhl téměř 1,5 miliardy korun při čistém zisku 555 milionů korun. Celá skupina firem Direct má podle poslední tiskové zprávy obrat přesahující pět miliard korun a obsluhuje 450 tisíc zákazníků.

Aktualizace 20. 9. 11.30: Do textu jsme doplnili informaci, že Aleš Stýblo v Lasvitu zůstává pouze v non-exekutivní roli.