Jak úspěšně získat kapitál pro nový startup? V CC+ Masterclass poradí Gogár z Rossumu a Šmída z Twista
Naučná série odhaluje pozadí budování nejúspěšnějších startupů a ukazuje i dosud nepublikované prezentace pro investory od Kiwi.com nebo Manty.
Michal Šmída a Tomáš Gogár
Startupový ekosystém i v Česku v posledních letech zažíval nebývalý boom. Navzdory letošnímu ochlazení, které je způsobené negativním vývojem na globálních trzích, lze očekávat, že mladé inovativní firmy s potenciálem budou vznikat i nadále. Často přitom jejich zakladatelé narážejí na problémy související s tím, jak správně získat potřebný kapitál, aby se jim podařilo potenciál naplnit. Kde načerpat inspiraci? Poradí nová série CC+ Masterclass.
CzechCrunch ve spolupráci s neformální komunitou zakladatelek a zakladatelů startupů Czech Founders připravil první ze série videí Masterclass. Úvodní epizoda je k dispozici všem divákům zdarma, následující vydání budou přístupná pouze členům komunity CC+, kterou dnešním dnem spouštíme. Kromě naučných lekcí mají předplatitelé exkluzivní přístup k dalšímu obsahu, k podcastům věnujícím se zajímavým venture kapitálovým transakcím, zvýhodněným nabídkám od firem, které nejsou veřejně přístupné, nebo možnost osobně se podívat do redakce CzechCrunche.
„Pomáháme sjednocovat komunitu zakladatelek a zakladatelů firem s globálními ambicemi a odhazovat klacky pod nohama pro její další růst. Věříme, že se Česko může stát startupovým národem centrální Evropy, kde technologické inovace budou hnacím motorem růstu lokální ekonomiky,“ komentuje motivaci pro tvorbu Masterclass Vít Horký, jeden ze zakladatelů Czech Founders, který před lety úspěšně exitoval startup Brand Embassy.
„Aby se tak mohlo stát, potřebujeme mnohem více mladých podnikatelek a podnikatelů s velkými nápady. Naším cílem je edukovat začínající podnikatele a studenty s globálními ambicemi skrze praktické rady zkušených podnikatelů,“ popisuje Horký, který v úvodní lekci Masterclass zpovídá dvě výrazné tváře tuzemské startupové scény.
Jednou z nich je Tomáš Gogár, zakladatel a ředitel startupu Rossum.ai, jenž před rokem od investorů získal více než dvě miliardy korun, což je jedna z nejvyšších startupových investic u nás. Gogára doplňuje Michal Šmída, spoluzakladatel a ředitel startupu Twisto, který loni za dvě miliardy korun prodal do rukou australského Zipu. Dvojici pak s radami doplňuje Dušan Zábrodský, partner investičního fondu Rockaway Capital.
Co se dozvíte?
- Kdy se rozhodnout jít za investory?
- Jak nastavit fundraising strategii?
- Jak oslovit investora?
- Jak řídit vztahy s oslovenými investory?
- Jak vyjednávat s investorem?
- Jak připravit materiály a investiční prezentaci?
- Jak nastavit očekávání úspěšné spolupráce?
Studijním bonusem k úvodnímu videu je také soubor dosud nepublikovaných prezentací pro investory (takzvaných pitch decků) od úspěšných českých startupů – kromě zmiňovaného Rossumu a Brand Embassy jde o Kiwi.com, Mantu a CodeNow s tím, že další by do budoucna měly přibývat.
S nastolenými tématy je lekce Masterclass určena nejenom pro současné a budoucí zakladatele startupů, ale i pro studenty uvažující o podnikání či další lidi pohybující se v tuzemském inovačním ekosystému.
Nahlásit komentář
Zdá se vám, že komentář je urážlivý, nebo sprostý? Dejte nám vědět.