Jedna aplikace vládne všem. Uber v nové aplikaci propojuje taxíky, kola a koloběžky s rozvozem jídla
Uber už delší dobu není jen synonymem pro alternativní taxislužbu, ale stále více se po celém světě prosazuje také s rozvozem jídla z restaurací. Rychle si na odvoz sebe samotných nebo dovezení oběda z oblíbeného podniku zvykli i Češi a Uber se rozhodl, že všem svým uživatelům vše ještě zjednoduší. Spouští proto novou aplikaci, která veškeré jeho služby sjednotí.
Až dosud musel mít uživatel v telefonu aplikaci Uber a Uber Eats. Přestože obě byly vzájemně propojené a při jízdě taxíkem si bylo možné objednat i jídlo s doručením v čas, kdy dorazíte na určené místo, vše probíhalo ve dvou aplikacích. To se ale změní.
Nová generace aplikace Uber nabídne veškeré služby pod hlavičkou amerického startupu, který v květnu vstoupil na burzu, kde má aktuálně hodnotu kolem 54 miliard dolarů, pod jednou střechou. Uber totiž není jen o jízdách na vyžádání a doručování jídla, ale také o elektrických kolech a koloběžkách a ve Spojených státech začíná integrovat také veřejnou dopravu včetně vrtulníků. V Praze si lze přes aplikaci Uberu půjčit koloběžku Lime.
Sjednocení dopravních služeb s doručováním jídla je z pohledu Uberu vcelku logické. Uber Eats totiž od svého startu v roce 2015 rapidně roste a stává se klíčovou součástí celé firmy, která se zatím stále marně snaží dostat do černých čísel. Ostatně i výkon na akciovém trhu je zatím slabší, od května spadly akcie Uberu o více než 20 procent, a tak chce nyní firma podpořit využívání Eats, což ji může finančně pomoci.
Plastové příbory a brčka už jen na vyžádání
„Od chvíle, kdy jsme téměř před čtyřmi lety zahájili v Torontu svou činnost, jsme zákazníkům ve více než 500 městech ve 36 zemích doručili přes jednu miliardu objednávek. A jsme přesvědčeni, že pro vytvoření skvělého zážitku toho může Uber Eats každému nabídnout ještě mnohem víc,“ říká Emilie Bomanová, vedoucí pro vnější politiku společnosti Uber Eats.
Do Uber Eats tak přichází několik novinek. Uživatelé s potravinovou alergií jistě uvítají alergenové filtry, díky kterým lze snadno filtrovat a vyhledávat restaurace, kde si můžete objednat jídla bez alergenů. Zároveň chce Uber také více dbát na životní prostředí a snížit spotřebu plastů, přičemž začíná u jednorázových plastových příborů.
„Od příštího měsíce budete tedy při zadávání objednávky muset o brčka, příbory a další příslušenství výslovně požádat. Restaurace by je již neměly poskytovat automaticky,“ doplňuje Bomanová.
Operační systém pro každodenní život
Ještě větší novinky ovšem potkaly samotnou aplikace Uber, která vám nově po startu nabídne v dlaždicích všechny služby, jež můžete od amerického startupu v daném místě využít. V Česku to tak zatím budou stále především jízdy na vyžádání a objednávání jídla, případně zmíněné koloběžky Lime, ale Uber chce jít stále dál.
„Chceme, aby se Uber stal operačním systémem pro váš každodenní život: ať už se po svém městě pohybujete jakkoli a potřebujete cokoli, chceme, abyste to hledali v aplikaci Uber,“ vysvětluje CEO Uberu Dara Khosrowshahi.
Velkým tématem je při jízdách s Uberem bezpečnost, a proto přichází nové funkce jako ověření jízdy, kdy si můžete přes čtyřmístný kód ověřit, zda nastupujete ke správnému řidiči, hlášení problémů v aplikaci přímo během jízdy nebo dokonce odeslání textové zprávy na číslo 911, v níž budou podrobné údaje o cestě, značka a model vozu, jeho SPZ i poloha.
Operačním systémem pro každodenní život, jak Uber svou vizi nazývá, se chce firma stát i díky několika dalším novým produktům a funkcím. Zejména ve Spojených státech již testuje měsíční předplatné, kdy uživatel získá různé výhody pro všechny služby Uberu, jako je například doručení zdarma v rámci Eats či volný pronájem kol či koloběžek.
Rozšiřuje se také služba Uber Rewards, zatím opět funkční pouze pro americké zákazníky, díky níž mohou získávat bonusové body za každou jízdu nebo objednání jídla – a ty následně směňovat opět za doručení jídla zdarma nebo bezplatné jídlo v partnerských restauracích.
A jelikož má dnes již Uber na své platformě 100 milionů aktivních uživatelů a více než 4 miliony řidičů a doručovacích partnerů, rozhodl se spustit také tzv. Inkubátor Uber. Do něj zve podnikatele, jak přímo z Uberu, tak i všechny ostatní, jimž poskytne vlastní platformu pro rozpracování nových nápadů a potenciálně i vytvoření nových byznysů.