Jen hovězí burgery už nestačí a konkurence roste. McDonald’s se v Česku chystá přidat více kuřecího
Po roční odmlce zveřejnil McDonald's své výsledky v Česku. Vyrostl na 9,5 miliardy korun a otevírá novou restauraci v pražské ulici Revoluční.
Popularita rychlého občerstvení v podobě všech možných burgerů, stripsů, wrapů nebo křídel v Česku roste. Dokazuje to příchod nových světových hráčů i výsledky toho nejznámějšího. McDonald’s po roční odmlce, kdy výsledky za předloňský rok původně nekomunikoval, prozradil, jak se mu u nás daří. Tržby v posledních třech letech jsou následující: 6,9 miliardy, 8,2 miliardy a 9,5 miliardy korun. Jen loni firma meziročně vyrostla o šestnáct procent a chtěla by růst i nadále. Pomoct v tom má i dnes otevřená pobočka na lukrativním místě na rohu pražských ulic Revoluční a Dlouhá nebo ještě více kuřecích produktů v nabídce.
„McDonald’s byl vždy burgerovým byznysem postaveným na hovězím mase, ale lidé stále více nejen u nás vyhledávají lehčí protein. Snažíme se jim vyjít vstříc tím, že rozšiřujeme nabídku o další produkty s kuřecím masem. Dnes jsou čtyři z deseti jídel, která servírujeme, kuřecí a vidíme potenciál pro další růst,“ říká Martin Troup, marketingový ředitel McDonald’s pro Česko, Slovensko a Ukrajinu. Prostor pro růst vidí už jen proto, že zatímco v Česku je podíl kuřecích jídel v celkových prodejích kolem čtyřiceti procent, globálně se McDonald’s dostává přes padesát a více procent.
Další novinky na menu McDonald’s by tak měly být hodně o kuřeti. Konkrétní zatím Martin Troup být nechce, ale kuřecí plátky v různých podobách by se měly více objevovat jak v limitovaných sezónních nabídkách, tak i ve stálém menu. „Budeme podporovat i rozšiřovat naše stávající portfolio. Nemáme zatím příliš prémiových kuřecích produktů, takže se chceme tímto směrem vydat. Brzy na vašich tácech,“ doplňuje s úsměvem Troup.
„Je to zároveň naše reakce na konkurenci,“ říká Yuliya Badritdinova, generální ředitelka McDonald’s Česko, Slovensko a Ukrajina. To, že se McDonald’s více vydává vstříc kuřecímu masu, není překvapivé. Na českém trhu je jeho největším konkurentem dlouhodobě KFC, které se na kuře zaměřuje, a loni zažil úspěšný vstup další podobný americký konkurent v podobě Popeyes. V první restauraci na Václavském náměstí se několik týdnů stály fronty, otevřena již byla kousek od Prahy druhá pobočka a další se chystají.
Zároveň se již za pár měsíců v Praze rozjede také první restaurace dalšího populárního řetězce s rychlým občerstvením Five Guys. Ten sice žádné kuřecí maso nenabízí, ale konkurenci na trhu opět o něco zvýší. „Restaurace s rychlým občerstvením jsou pro zákazníky v Česku stále více relevantní. Není divu, že sem přichází noví hráči a ti stávající expandují, protože poptávka je velká. I kdybychom rostli tempem, kterým plánujeme růst, tak nebudeme schopni oslovit všechny zákazníky. Každá zdravá konkurence je pro nás pozitivní zpráva. Myslím si, že na českém trhu prostor pro další hráče stále je,“ komentuje Troup.