Jurský svět a Maverick míří do českých obýváků. V únoru odstartuje služba SkyShowtime
Za službou, která v západní Evropě a USA působí pod značkou Peacock, stojí hollywoodská studia Universal nebo Paramount.
Na už tak dost zahuštěný trh streamovacích služeb v Česku vstoupí v únoru 2023 nový hráč – SkyShowtime. Ve svém portfoliu bude mít filmy a televizní pořady z dílny studií Universal, Paramount nebo Nickelodeon, jako jsou Mimoňové, Jurský svět či Top Gun. Platforma už působí ve Skandinávii a Portugalsku, v prosinci zahájí vysílání na Balkáně.
Podle posledních údajů Českého statistického úřadu používá nějakou streamovací službu 1,34 milionu lidí v Česku, toto číslo meziročně narostlo o téměř polovinu. Trhu, tak jako ve světě, dominuje Netflix, za ním je podle statistiků HBO Max, následují Voyo nebo Apple TV+. Služba Disney+, která na trh vstoupila v létě, v šetření ještě nebyla zahrnuta.
Množství českých uživatelů streamovacích platforem se mezitím jistě dále zvýšilo o stovky tisíc lidí, protože od času sběru dat statistiky už uběhl v podstatě rok. A ruku v ruce s tím roste i konkurence – kromě Disney+, která je k dispozici od června, brzy přibude další služba SkyShowtime. I ta má silné hollywoodské zázemí, protože nabízí tvorbu ze studií Universal, DreamWorks či Paramount.
SkyShowtime, která v Evropě působí od září už ve Skandinávii a před koncem roku se rozjede na Balkáně, v Česku začne oficiálně fungovat od února 2023. V dalších zemích včetně USA je služba známá jako Peacock a celosvětově má kolem 15 milionů platících zákazníků, což je výrazně méně než Netflix s více než 200 miliony nebo Disney+ se 150 miliony uživatelů.