Kanye West dostal další ránu. Kvůli antisemitismu s ním ukončila spolupráci módní značka Balenciaga

Pod slavným hudebníkem, módním návrhářem a podnikatelem se otřásá půda. Mohou za to i jeho antisemitistické komentáře.

Filip HouskaFilip Houska

Kanye West, dříve hlavně rapper, dnes podnikatel… a kontroverzní osoba

0Zobrazit komentáře

Zdálo se, že jeho integrita je neotřesitelná, jak se ale ukazuje, i Kanye West (oficiálně známý jako Ye) stojí na pomyslné hranici mezi oblíbeností a totálním odsouzením. Slavný rapper, módní návrhář a podnikatel totiž v posledních týdnech dělá jeden kontroverzní krok za druhým, což se přestává líbit i jeho partnerům. Teď s ním například rozvázal jinak zajímavě rozjetou spolupráci luxusní módní dům Balenciaga. A důvod je očekávatelný.

Ye už je několik dní terčem ostré kritiky kvůli antisemitistickým komentářům, které zveřejnil na Instagramu a Twitteru, aby si následně za to vysloužil zablokování účtu. Pozdvižení vyvolal i během módní přehlídky Fashion Week v Paříži, kam přišel s tričkem White Lives Matter (přeloženo jako Na bílých životech záleží), což je slogan, který používají mimo jiné zastánci bílého supremacismu.

Díky těmto silně kontroverzním krokům se o něm v negativním slova smyslu začalo mluvit nejen mezi širší veřejností, ale také napříč firmami, které s ním spolupracují. Jednou z nich je i španělská Balenciaga, která se vůči jeho chování vymezila a rozvázala s ním jakékoliv vztahy. Potvrdila to skupina Kering, pod kterou tato luxusní značka oblečení spolu s Gucci, Yves Saint Laurent a dalšími spadá.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Pro módní svět (především jeho streetwearovou scénu) je tato zpráva poměrně zásadní. Balenciaga totiž patří mezi hlavní hráče nové vlny prémiovějšího streetwearového stylu a vystupuje tak z kruhu klasických luxusních módních značek, které cíleně míří jen na tu nejbohatší klientelu. A ať už je Ye jakýkoliv, cit pro originální design má v krvi. Těžit z toho mohly obě strany.

Ye s Balenciagou už dříve spolupracoval na módní řadě pro americkou značku oblečení Gap, se kterou se umělec minulý měsíc rozloučil kvůli údajnému porušování smlouvy. Teď to ale vypadá, že tento tandem už nic dalšího nevytvoří. V užších kruzích se spekuluje také o tom, jak na celou kontroverzi zareaguje německý Adidas, se kterým Ye pracuje na značce Yeezy, která se proslavila pro své tenisky.

Celá situace okolo jednoho z nejzásadnějších rapperů poslední doby se rychle vyvíjí a je ve hvězdách, co přijde dál. Ye ale mezitím řeší nákup sociální sítě Parler, a to především v návaznosti na nedávnou blokaci ze strany Twitteru a Instagramu. Parler je známý pro svou nízkou moderaci, tudíž tam mohou zaznívat i kontroverznější názory, které hýbou společností. Byla mimo jiné použita pro organizování útoku na americký Kapitol z 6. ledna loňského roku.

Každé všední ráno posíláme nejzásadnější zprávy dne.

CzechCrunch Jobs

CzechCrunch Weekly

V newsletteru Weekly vám každou neděli naservírujeme porci těch nejdůležitějších zpráv, které by vám neměly uniknout.

Livesport už nebude řídit jeho zakladatel Martin Hájek. Nahradí ho šéf pojišťovací služby Rixo

Od 1. ledna bude mít Livesport nového šéfa. Pavel Krbec nahradí Martina Hájka a Patrika Dzurendu, kteří se přesouvají do představenstva.

Ondřej HolzmanOndřej Holzman

martin-hajek_1

Foto: Livesport

Martin Hájek, zakladatel společnosti Livesport

0Zobrazit komentáře

Martin Hájek založil Livesport s Jiřím Marešem před šestnácti lety. Českou technologickou firmu dovedl mezi největší světové hráče v poskytování sportovních informací, má za sebou rekordní hospodářské výsledky a teď sáhl k významnému kroku, který ovlivní další směřování Livesportu. Společně s Patrikem Dzurendou, s nímž firmu v roli takzvaných co-CEOs dosud exekutivně řídil, se totiž přesouvají do představenstva. Nového výkonného ředitele našli v pojišťovací službě Rixo, odkud přichází Pavel Krbec.

Do nové role se dosavadní generální ředitel Rixa postaví od 1. ledna příštího roku. Poprvé tak bude Livesport exekutivně řídit někdo jiný než jeho zakladatel a většinový majitel. Pod vedením Martina Hájka a jeho kolegů se stala z Livesportu světová jednička v poskytování rychlého sportovního zpravodajství, kterou využívá využívá více než 100 milionů uživatelů z celého světa. V loňském roce firma utržila rekordní více než tři miliardy korun a v čistém vydělala 1,3 miliardy. Celý Livesport má dnes mít hodnotu 20 miliard korun. Sám Hájek v něm drží 85% podíl, spoluzakladatel Jiří Mareš zbylých patnáct procent.

„V zájmu dalšího rozvoje firmy nastal čas předat exekutivní funkci a soustředit se na roli akcionáře,“ vysvětluje své rozhodnutí opustit řídící pozici co-CEO Livesportu Martin Hájek. „Od příštího roku se budu věnovat strategii a rozvoji celé skupiny firem a investic. Z řídící funkce odcházím k 1. lednu 2023, kdy spolu s druhým co-CEO Patrikem Dzurendou předáme řízení Livesportu Pavlu Krbcovi. Věřím, že Livesport s jeho příchodem výrazně posílí a naše podnikání získá nové impulzy,“ dodává.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Vlajkovou lodí Livesportu je globální síť Flashscore (v Česku Livesport.cz), ale Hájek už pod jeho křídla seskupil i řadu dalších projektů. Do rostoucí technologické skupiny patří také společnost Pragosport, která obchoduje s vysílacími právy na sportovní přenosy, dánská datová firma Enetpulse i nadpoloviční podíl ve logistickém startupu Liftago nebo téměř čtvrtinový podíl v investičním fondu Y Soft Ventures.

Vedle toho Martin Hájek rozjel také divadelní streamovací platformu Dramox, kde drží 75% podíl. Dalších patnáct procent patří spoluzakladateli Martinu Zavadilovi a zbylá desetina připadá Radimu Horákovi. V poslední době Hájkovi nevyšel jen zpravodajský projekt Flashnews, z něhož odešlo několik klíčových lidí a upustilo se od původního záměru vybudovat globální agregátor zpráv. Teď se opět pod vedením bývalého novináře Filipa Horkého služba mění a chystá další relaunch.

krbec

Foto: Rixo

Pavel Krbec přestupuje z pojišťovací služby Rixo do Livesportu

Samotný Livesport bude mít nového šéfa z online pojišťovací služby Rixo.cz, která zahájila svou činnost v polovině roku 2018 a patří do portfolia investiční skupiny Emma Capital Jiřího Šmejce. Pavel Krbec v jejím čele působil necelé tři roky. V roce 2008 se stal ředitelem internetové divize TV Nova a od roku 2016 zastával funkci ředitele pro onlinovou strategii ve skupině HomeCredit, respektive PPF. V Livesportu bude mít mimo jiné za úkol pokračovat v jeho rozvoji a růstu.

„Livesport jsem znal a obdivoval ještě předtím, než jsem se potkal s Martinem Hájkem a Patrikem Dzurendou. Je jen opravdu málo českých firem, které dokázaly uspět ve světové konkurenci. Navíc Livesport vidím jako magický koktejl technologií, médií a sportu. Tomu jsem odolat nedokázal,“ říká Pavel Krbec. „Současných sto milionů uživatelů, které Livesport má, je ohromující číslo. Prostor pro další růst je ale pořád obrovský. Samotný fotbal má po celém světě tři a půl miliardy fanoušků. I kdybychom pominuli ostatní sporty, tohle definuje potenciál Livesportu,“ dodává.

Každou neděli vám naservírujeme nejdůležitější zprávy týdne.

Newsletter Weekly | Poslední vydání