Když Porsche potká Star Wars. Podívejte se na vesmírnou loď inspirovanou elektromobilem Taycan

Filip HouskaFilip Houska

porsche-lucasfilm-star-wars-vesmirna-lod-2

Foto: Porsche

Tri-Wing S-91x Pegasus Starfighter

0Zobrazit komentáře

Vzhledem k postupnému vývoji nových možností alternativní dopravy, mezi které se v budoucnu mohou řadit i letouny s vertikálním vzletem a přistáním, se současně objevují i futuristické designy vozidel, jež by toto odvětví definovaly. O něco podobného se snaží i tradiční německá automobilka Porsche, která před pár měsíci vyrukovala s návrhem vlastního malého moderního letadla. Nyní se do vzduchu vydává znovu.

Do vzduchu ovšem nemusí být to správné pojmenování. Porsche totiž míří přímo do vesmíru, a to rovnou ve spolupráci s produkční společností Lucasfilm (od roku 2012 spadající pod Disney), která stojí za jednou z nejkultovnějších filmových ság všech dob – Star Wars.

Designérské týmy obou firem se spojily, aby představily unikátní vesmírnou loď. Nazvaly ji jako Tri-Wing S-91x Pegasus Starfighter.

porsche-lucasfilm-star-wars-vesmirna-lod-5

Foto: Porsche

Inspirace fiktivním a skutečným světem

Hned na první pohled je viditelná silná inspirace původními vesmírnými loděmi ze Star Wars, především pak v křivkách prolínajících se napříč celým tělem a šedo-bílém barevném zpracování. Porsche však do tohoto modelu dodává svůj designérský cit do podlouhlé pilotní kabiny, dvou bočních turbín i přední mřížky se světlomety z modelu 911. Důraz je kladen i na interiér, který je inspirován ergonomickým sportovním provedením modelu 918 Spyder.

Designová vazba s Taycanem

Po stránce designové inspirace Porsche nezapomnělo ani na Taycan, svůj první sportovní vůz s elektrickým pohonem, který automobilka v září představila. Ten je ostatně jedním z hlavních elementů této vesmírné lodi a dotváří celkovou uhlazenost modelu včetně specificky vyladěných odvětrávacích otvorů.

„Tato kolaborace je skvělou příležitostí sloučit designovou estetiku značek Porsche a Star Wars. Šlo o kreativně velkou výzvu, která byla zároveň extrémně inspirující. Je fascinující propojit Star Wars se vzhledovou úpravou od Porsche, aby byla vytvořena nová ikonická vesmírná loď, jež může existovat jak na Zemi, tak v kinech,“ komentuje Doug Chiang, viceprezident a kreativní ředitel Lucasfilmu.

porsche-lucasfilm-star-wars-vesmirna-lod-4

Foto: Porsche

Důraz na ergonomii během pilotování

Co se týče využití, Tri-Wing S-91x Pegasus Starfighter pochopitelně nebude určen do skutečného provozu (ani toho vesmírného). Porsche a Lucasfilm naopak představí její detailní pětimetrový model přímo na premiéře finální epizody Star Wars: Vzestup Skywalkera v Los Angeles, která se uskuteční 19. prosince.

the-mandalorian

Přečtěte si takéZ The Mandalorian je nejžádanější seriál na světě. Disney ho natáčelo pomocí nástrojů ze hry FortniteZ The Mandalorian je nejžádanější seriál na světě. Disney ho natáčelo pomocí nástrojů ze hry Fortnite

A dost možná se tento model objeví i v některých z nadcházejících filmů či seriálu nekonečného univerza Hvězdných válek, byť není potvrzeno kdy a v kterém. Disney, které nyní celou franšízu vlastní, totiž po velkolepém ukončení třetí trilogie chystá mnoho dalších filmů a seriálů, a tak se mají fanoušci na co těšit.

Spolu s modelem vesmírné lodi ukáže Porsche během premiéry i skutečný Taycan, který je momentálně ve fázi předobjednávek.

porsche-lucasfilm-star-wars-vesmirna-lod-3

Foto: Porsche

Boční pohled na Tri-Wing S-91x Pegasus Starfighter

porsche-lucasfilm-star-wars-vesmirna-lod-6

Foto: Porsche

Kokpit po vzoru modelu 918 Spyder

porsche-lucasfilm-star-wars-vesmirna-lod-1

Foto: Porsche

Tri-Wing S-91x Pegasus Starfighter

CzechCrunch Jobs

CzechCrunch Weekly

V newsletteru Weekly vám každou neděli naservírujeme porci těch nejdůležitějších zpráv, které by vám neměly uniknout.

League of Legends jako inspirace pro luxusní módu. Louis Vuitton uvádí „herní“ kolekci s outfity za více než 100 tisíc

Filip HouskaFilip Houska

lv-league-of-legends

Foto: Louis Vuitton

Nová kolekce od Louis Vuitton v kolaboraci s Riot Games

0Zobrazit komentáře

Ještě před deseti lety by si jen málokdo dokázal představit, že budou esportové turnaje vyprodávat obří haly a lákat miliony fanoušků ke sledování online. Z hraní počítačových her se stal seriózní byznys, který začíná prosakovat do řady zemí světa včetně Česka, ale také do módního průmyslu. Francouzský Louis Vuitton je toho nejnovějším důkazem.

V září letošního roku vyšel Nicolas Ghesquiere, kreativní ředitel dámského oddělení této luxusní značky, se zprávou, že chystá navrhnout unikátní kolekci skinů pro postavy League of Legends – hry, která patří mezi naprosto zásadní tituly, co se týče profesionální esportu. Dohodl se proto s Riot Games, jejím vydavatelem, a začal pracovat na designech.

Vydání takzvané in-game kolekce bylo načasováno na konec mistrovství světa v League of Legends, které se letos prezentovalo pod názvem Worlds 2019 a hostilo špičkové týmy z celé planety včetně mistrů z FunPlus Phoenix. Jak se ale ukazuje, nešlo o jedinou kolaboraci, kterou Louis Vuitton s Riot Games udělal.

lvxlol-2

Foto: Louis Vuitton

Ikonický šátek LV pro herní fajnšmekry

Před pár dny totiž pařížský módní dům představil skutečný sortiment oblečení a doplňků s motivy League of Legends, které bude nabízet exkluzivně na svém e-shopu pod označením LVxLOL. A podle očekávání jde o zboží, pro které bude nutné výrazněji otevřít peněženku – většina kousků bude stát i několik tisíc dolarů.

Směs luxusu a herní tematiky

Louis Vuitton si už dlouhé desítky let drží svůj standard, co se týče designů. Hnědo-zlaté siluety s výraznými symboly včetně ikonického LV drží nespočet zákazníků, kteří pro svůj život vyžadují precizní zpracování oděvů a návazných kožených doplňků. Jinak tomu není ani v rámci nové herní kolekce.

Ať už jde o pánskou mikinu, minimalistický dámský křivák, šátek, kabelku nebo batoh, je poznat, že v tom mají ruce lidé z Louis Vuittonu. Některé kusy se inspirují maskáčovými motivy v kombinaci modré, hnědé, bílé a černé barvy, které reflektují boje probíhající přímo ve hře. V podobném stylu nabízí i například kravatu.

lvxlol-3

Foto: Louis Vuitton

Maskáčová mikina LVxLOL

Ceny se pochopitelně velmi liší podle toho, o jaký typ zboží se jedná. I když zatím není kolekce oficiálně v prodeji a začne se prodávat během února nebo března příštího roku, částky se předběžně ví. Tak třeba za parku ve zmíněných motivech budou zájemci muset zaplatit 4 450 dolarů, v přepočtu zhruba 102 tisíc korun. Pánský outfit s tričkem, sportovními kalhotami, mikinou a dokonce i teniskami pak bude stát téměř dvakrát tolik.

Nejdražším kusem je však stříbrná motorkářská bunda pro dámy, která vychází v přepočtu na zhruba 130 tisíc korun. Při pohledu na ni navíc není ani patrné, že je inspirována League of Legends – to byl ostatně i směr Louis Vuittonu, který nechtěl, aby jeho nová herní kolekce vyloženě vycházela z herního děje a postav (jako třeba chystané tričko s Qiyanou).

lvxlol-1

Foto: Louis Vuitton

Součástí kolekce jsou i „běžné“ legíny pro ženy i sportovní trička

lvxlol-4

Foto: Louis Vuitton

Tričko s Quiyanou

lvxlol-5

Foto: Louis Vuitton

Známé motivy značky se dostaly i na kulatou kabelku

Ve hře je i Nike

Riot Games tvrdí, že spoluráce s Louis Vuittonem přináší vůbec „první kolekci oblečení ve spolupráci s herním vývojářským studiem a luxusní módní značkou“. Rozhodně ale nejde o první kolaboraci tvůrce League of Legends s jakoukoliv jinou značkou oblečení.

Ve hře je totiž již nějakou dobu i Nike, který navrhl sportovní dresy pro profesionální čínské hráče. Ty vychází z klasických fotbalových střihů, což ještě více zdůrazňuje, že i esport má být brán jako regulérní sport.

daniel-ek-spotify

Přečtěte si takéJak jsme se naučili poslouchat cokoliv kdykoliv? Netflix natočí seriál o vzestupu SpotifyJak jsme se naučili poslouchat cokoliv kdykoliv? Netflix natočí seriál o vzestupu Spotify

V zákulisí se navíc hovoří také o speciální herní kolekci od Adidasu, na které má pracovat i Tyler Blevins alias Ninja, jeden z nejvýraznějších hráčů a streamerů populární hry Fortnite, který před nedávnem rozvázal partnerství s Twitchem (Amazon) a přešel na konkurenční streamovací platformu Mixer (Microsoft). Ten s německým gigantem na poli sportovních doplňků již uzavřel spolupráci, byť se zatím přesně neví, o co konkrétního půjde.

blevins-adidas

Foto: Adidas

Profesionální hráč a streamer Tyler „Ninja“ Blevins a jeho partnerství s Adidasem