Kingdom Come 2 stálo jako hollywoodský film nebo seriál Netflixu. V Česku nemá obdoby, říká šéf Warhorse
Martin Frývaldský stojí v čele Warhorse Studios už jedenáct let. Pomohl vybudovat úspěch historické hry, teď s kolegy chystá druhý – a dražší – díl.
Příběh jedné z nejznámějších českých videoher bude už koncem tohoto roku pokračovat. Vyjde Kingdom Come: Deliverance 2 od pražských Warhorse Studios. Druhý díl historické hry zasazené do českého středověku má být dokonalejší, rozsáhlejší – a samozřejmě bude nákladnější. Ředitel studia Martin Frývaldský pro CzechCrunch poodhalil, jak moc.
Kolik stálo Kingdom Come: Deliverance 2? „V českých podmínkách asi neexistuje projekt – třeba filmový –, který by stál tolik. V globálním měřítku si umím představit, že za cenu Kingdom Come 2 by se dal natočit středněrozpočtový hollywoodský film nebo třeba celý seriál na Netflixu,“ říká pro CzechCrunch šéf studia Martin Frývaldský. Celý rozhovor s ředitelem jedné z největších českých herních firem najdete zde, teď vám z něj nabízíme ochutnávku v podobě otázek na rozpočet KCD2.
„Jsou to vysoké stovky milionů korun,“ přibližuje Frývaldský. Jak moc vysoké? Rozšíření herního obsahu i navýšení počtu pracovníků Warhorse – anebo odkaz na netflixovské seriály, jež standardně stojí desítky milionů dolarů – leccos napovídá. Podobně jako náklady na vývoj své první hry z roku 2018 ani tentokrát vývojáři rozpočet zcela neupřesňují. Sami tvůrci nicméně hovoří o dvojnásobně rozsáhlé hře, dvakrát větší navíc není jen herní svět, ale i studio samotné.
„Rozpočet odpovídá úplně jiným nárokům, které jsme od počátku měli. Jak v oblasti kvality systémů, tak i celkově herního zážitku. Na Kingdom Come 2 strávíme přibližně deset tisíc člověkoměsíců. Na prvním díle v maximu pracovalo zhruba 130 lidí, zatímco na druhém jsme dnes na 250 lidech a nedivil bych se, kdybychom ještě trochu povyrostli,“ uvádí Frývaldský.
Hlavní designér hry Daniel Vávra už v minulosti naznačil, že budget prvního Kingdom Come byl asi 400milionový. Rozpočet Kingdom Come: Deliverance 2 by tak mohl narůst klidně na dvojnásobnou částku.
Jedním ze zdrojů rostoucích nákladů je také snaha hru představit ve zcela odladěné podobě. „Je to úplně jiná úroveň využití outsourcingu a nákladů na testování. Ostatně, u prvního dílu nám bylo kolem vydání vyčítáno – celkem oprávněné –, že hra je plná chyb, takže testování se teď věnujeme opravu hodně,“ přibližuje muž, jenž do Warhorse Studios přišel jako zástupce Zdeňka Bakaly, investora prvního dílu historické hry.
Za výrazně vyšší částkou navíc stojí i ekonomická situace. „Nárůst je značný, ale pozor, svět se od roku 2018 hodně změnil. Prohnala se kolem nás naprosto neočekávaná inflační vlna a další jiné události, které zase měly vliv na tempo práce, respektive jeho zpomalení, což v důsledku je další růst nákladů. Prostě dneska si rodinný domek také nepostavíte za stejné peníze jako před šesti lety,“ glosuje ředitel videoherní firmy.