Koncem roku se prodala, teď ukazuje výsledky. Zásilkovna navýšila obrat o pětinu na 7,25 miliardy
Logistická skupina v minulém roce poprvé překonala hranici sta milionů přepravených zásilek. Letos plánuje dále expandovat.
Během téměř celého minulého roku se připravovala jedna z největších byznysových transakcí, v níž logistická Zásilkovna a její mateřská firma Packeta podle odhadů za více než osm miliard korun změnily majitele. A i když se loni trh e-commerce podruhé v řadě meziročně propadl, celá skupina navzdory tomu v obratu dokázala vyrůst o 18,3 procenta na 7,25 miliardy korun.
„I přes pokles celkového e-commerce trhu a dumpingových akcí ze strany konkurentů Packeta opět výrazně rostla a navýšila nejen svoji tržní pozici a obrat, ale také výrazně zvýšila ziskovost,“ komentuje Simona Kijonková, zakladatelka Zásilkovny, konkrétní čísla zisku ale neuvádí. Předloni, kdy skupina utržila 6,1 miliardy korun, jí přitom zisk klesl na téměř polovinu.
Počet loni přepravených zásilek dosáhl téměř 106 milionů, meziročně o 17,9 procenta více. Ke konci roku měla skupina Packeta více než 15 500 vlastních výdejních míst ve čtyřech zemích, z toho 6 200 výdejních Z-BOXů a přes 137 tisíc partnerských výdejních míst v celé Evropě.
V roce 2023 Packeta investovala do automatizace a modernizace stávajících dep i do budování nových, kdy například v květnu otevřela své největší depo na Moravě. Aktuálně skupina doručuje pro více než 49 tisíc e-shopů, začátkem loňska zároveň expandovala a otevřela svoji sedmou entitu, která působí ve Slovinsku.