Konec značky Electro World. Zlínská skupina HP Tronic zahájila přesun prodejen pod Datart

Zatím není jasné, od kdy budou vystupovat pod jednotnou značkou Datart oba e-shopy. Zatím se firma soustředí na komunikaci se zákazníky.

Peter BrejčákPeter Brejčák

datart_cepkov_07

Foto: HP Tronic

Prodejna Datartu

0Zobrazit komentáře

Zlínská skupina HP Tronic zahájila přesun vybraných prodejen elektroniky Electro World v České republice pod značku Datart. Jejich postupný rebranding plánuje na několik následujících měsíců, sdělila ČTK mluvčí HP Tronic Petra Psotková. Změna souvisí s již dříve oznámeným spojením firmy HP Tronic a slovenské společnosti NAY do společného holdingu. Zatímco značka Datart dosud spadala pod HP Tronic, značka Electro World pod NAY.

„Rebranding prodejen je dlouhodobý a náročný projekt z technického, časového i finančního hlediska, a proto jej realizujeme postupně. Současně otevíráme nové a modernizujeme stávající prodejny Datart. Vše probíhá za plného provozu, abychom zákazníky neomezili. Každou prodejnu řešíme individuálně s ohledem na její stavební dispozice a umístění, tedy spádovou oblast zákazníků,“ uvedla Psotková. Cílem je podle ní vytvořit ještě hustší síť moderních elektro prodejen, kde každá bude dostupná do třiceti minut jízdy od bydliště zákazníků.

Podrobnosti o sloučení značek zveřejnil e-shop Electro World, na což upozornil server Lupa.cz. „Zatím není jasné, ke kterému dni budou oba e-shopy vystupovat pod jednotnou značkou Datart. Řada termínů zveřejněných na odkazované stránce se ale váže k datu 15. srpna. Lze tedy očekávat, že ke spojení dojde po tomto datu,“ napsal server.

Mluvčí HP Tronic na dotaz ČTK termín sloučení značek neupřesnila. „V první fázi procesu spojení probíhá také důkladná komunikace se zákazníky. Transparentně je informujeme o tom, že se Electro World mění na Datart a co to pro ně znamená. Komunikace probíhá prostřednictvím prodejen, e-shopu, mobilní aplikace a e-mailové komunikace. Rovněž personál obou značek i zákaznické linky jsou odborně proškoleny, aby mohly odpovídat na veškeré dotazy zákazníků,“ uvedla Psotková.

Spojení HP Tronic a NAY povolily český Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) i slovenský Protimonopolný úrad (PMÚ). Skupina HP Tronic, která loni utržila téměř 26 miliard korun, se sama nebo prostřednictvím svých dceřiných společností zabývá prodejem zejména elektroniky v kamenných obchodech a na internetu v České republice, na Slovensku, v Maďarsku, Polsku a Německu. Skupina působí také v cestovním ruchu a gastronomii. Samotný Datart je podle žebříčku CzechCrunche třetím největším e-shopem v zemi.

Společnost NAY v minulosti vytvořila koncept velkoplošných prodejen pod registrovanou značkou NAY Elektrodom, který postupně rozšířila po celém Slovensku. V roce 2014 odkoupila síť prodejen Electro World na Slovensku a v České republice.

S přispěním ČTK.