Košík.cz začíná s Dr. Maxem prodávat léky. Říká, že chce mít levnější lékárnu než Rohlík a spol.
Objednat si léčivé přípravky či zdravotnické potřeby bude možné s běžným nákupem potravin. Košík slibuje doručení od tří hodin.
Online supermarket Košík.cz spouští službu, o které mluvil už před lety. Díky spolupráci s českou lékárenskou sítí Dr. Max do své nabídky poprvé zařazuje také volně prodejné léčivé přípravky a zdravotnické prostředky, které si půjde objednat společně se standardním nákupem potravin a dalšího zboží. Předchozí šéf Košíku Tomáš Jeřábek o podobném plánu mluvil od chvíle, kdy lékárnu ve svém online supermarketu spustil v roce 2018 konkurenční Rohlik.cz. Ten zase spolupracuje se sítí Benu. Košík ho chce nyní předběhnout alespoň tím, že bude mít ceny léků a dalšího zboží v lékárně o několik procent levnější.
„Lékárna byla skutečně jeden z dlouhodobých rozvojových projektů. Jenže před ní stály v roce 2018 desítky jiných, které byly pro fungování Košíku důležitější. A samozřejmě některé z nich bylo třeba pozastavit nebo dokonce škrtnout ve chvíli, kdy začala pandemie. Pro mě osobně je spuštění lékárny a vůbec to, jakým způsobem se našemu týmu podařilo takto komplexní projekt letos po manažerské, logistické i IT stránce realizovat, skvělým důkazem, že Košík teď šlape, jak potřebujeme,“ říká pro CzechCrunch současný šéf Košíku Ivan Utěšil.
Jednatřicetiletý manažer převzal vedení Košíku loni poté, co se stali majoritními akcionáři Daniel Křetínský a Patrik Tkáč. Česko-slovenské duo miliardářů odkoupilo podíl od investiční skupiny PPF a převzalo nad online supermarketem kontrolu. Jejich cílem je spolu s novým vedením i akcionářem v podobě Makra Košík transformovat a vyvést z dlouhodobé ztráty, která jen v loňském roce přesáhla 400 milionů korun. Jedním z dílčích kroků je také rozšiřování sortimentu, díky kterému chce firma oslovit ještě více domácností.
V první fázi se do nabídky Košíku dostane 2 300 nejprodávanějších léků a doplňků stravy či zdravotnických pomůcek. Objednat si spolu s běžným nákupem bude možné volně prodejné léky, vitamíny i specifické zboží pro miminka, seniory či zvířata. Přilákat chce prý šíří sortimentu, jeho měsíčními obměnami podle aktuální sezony a potřeb zákazníků a rovněž privátními značkami Dr. Max. Ty mají u vybraných produktů představovat nejlepší alternativu v poměru ceny a kvality.
Zásadní roli má hrát také cena. „Díky spolupráci s Dr. Maxem máme šanci nabídnout nejlepší ceny mezi online supermarkety. Chceme být v hladině asi pěti procent pod cenami naší přímé konkurence u srovnatelných produktů. To ostatně zapadá do naší celkové strategie, kterou jsme přijali vůči kamennému retailu: základní neakční zboží u nás je každý den za srovnatelnou nebo nižší cenu,“ potvrdil pro CzechCrunch CEO Košíku Ivan Utěšil.
Přímou konkurencí, o které mluví, je přitom v Česku jednoznačně Rohlík. V aktuálním srovnání je například u dlouhodobě nejprodávanějších produktů typu Paralen, Acylpyrin, Olynth či Muconasal v některých baleních Košík skutečně zhruba o pět až patnáct procent levnější než jeho konkurent. Neplatí to však pro všechny produkty, navíc je možné, že vzhledem ke konkurenčnímu boji s cenami zahýbe směrem dolů také Rohlík.