Krabičková jídla na míru. NutritionPro se z Prahy rozšířilo do dalších osmi měst po Česku

Startup, který loni od investorů získal přes sedmdesát milionů, klientům během čtyř let na trhu rozvezl více než dva miliony jídel.

Peter BrejčákPeter Brejčák

tym-nutritionpro-min

Foto: NutritionPro

Tým startupu NutritionPro

0Zobrazit komentáře

Uživatel si na webu navolí ideální program, délku a počet jídel denně. Tak funguje krabičková dieta NutritionPro, která je mimo jiné přizpůsobená individuálním potřebám, včetně těch určených například pro diabetiky. Vznikla před čtyřmi roky a působila v Praze, letos se nicméně rozšířila do dalších osmi měst v Česku a zároveň začíná působit také v Polsku.

Za NutritionPro stojí Nurlan Abdrassilov, který startup dovedl ke dvěma investicím v celkovém objemu přes 100 milionů korun. Poslední finanční injekce ve výši 74 milionů korun přišla koncem loňského roku s tím, že prostředky firma využije na expanzi doma i za hranicemi. Nyní k naplnění těchto plánů došlo.

„Poté, co náš koncept začal perfektně fungovat v Praze, s ním jdeme i do dalších krajů,“ říká Abdrassilov, zakladatel a ředitel NutritionPro, které loni podle vyjádření dosáhlo tržeb na úrovni 82,4 milionu korun. S regionální expanzí startup začal v dubnu, kdy krabičky nabídl v Plzni, Hradci Králové, Liberci, Pardubicích, Kladně, Jablonci nad Nisou a Mladé Boleslavi.

Se začátkem června pak služba začala fungovat také v Brně. V logistice a dovozech přitom vsadilo na spolupráci s Bevy.city a společností Mailstep pod taktovkou miliardáře Jiřího Šmejce. V Brně budou pro firmu vozit kurýři společnosti Prorozvoz.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

„Vedle úspory času umíme díky využití datové analýzy a moderních technologií připravit jídla, která našim zákazníkům pomohou ke zdraví a dlouhověkosti. Chceme, aby naše služba byla jednou z těch, která učí lidi vnímat jídlo jako hlavní faktor ovlivňující délku i kvalitu života,“ komentuje Abdrassilov.

Podle vyjádření si klienti objednávají NutritionPro na několik měsíců a průměrně zůstávají více než půl roku. Na základě dat dokáže prý každému zákazníkovi vygenerovat individuální stravovací plán, lidé mají také možnost svůj program konzultovat s výživovými poradci, například zkušenou Jitkou Dokoupilovou.

Za první roky svého fungování doručilo klientům přes dva miliony jídel sestavených na míru. Své aktivity však letos společnost rozšířila i do zahraničí. Její krabičky si mohou od května nově objednávat i lidé na celém území Polska. Cílem je do konce roku v Polsku rozvézt více jak půl milionu jídel.

Před lety prodal Slido gigantu Cisco a investuje do startupů. Podpořil řešení, které šetří náklady agentur

Peter Komorník je spoluzakladatelem slovenského startupu Slido, v němž dále působí jako ředitel. Miliony korun poslal firmě Allfred.io.

Peter BrejčákPeter Brejčák

matej-pechota-coo-a-marek-mrazik-ceo-allfred-io-min

Foto: Allfred.io

Matej Pechota a Marek Mrázik ze startupu Allfred.io

0Zobrazit komentáře

Globální problémy spojené s válkou, ochlazením ekonomiky nebo inflací negativně ovlivňují i reklamní trh, na kterém agentury musí navíc čelit i boji o talenty, změnám pracovního režimu i snižování rozpočtů ze stran klientů. To řadě z nich přináší výzvy, aby se vůbec udržely v černých číslech. A pomocnou ruku jim podává slovenský startup Allfred.io, který manažerům poskytuje relevantní data pro strategické rozhodování a efektivní management financí a projektů.

„Zatímco většina firem se s problémy vypořádává automatizací procesů nebo integrací různých systémů, mnoho agentur se již desítky let spoléhá na Excel, zastaralé účetní programy nebo univerzální nástroje, které nejsou vzájemně propojené, což vede k roztříštěnosti důležitých dat,“ popisuje ředitel Allfred.io Marek Mrázik, který mimo jiné stál u zrodu reklamní agentury Triad i plánovacího nástroje Kontentino.

Allfred.io tak konkuruje globálním hráčům jako Asana, Monday nebo Trello, jeho tvůrci nicméně podotýkají, že se odlišuje svým přizpůsobením na míru reklamním, digitálním a PR agenturám. Vzhledem k tomu, že má na jednom místě propojovat světy kreativců, account manažerů, financí a ředitelů, efektivněji dokáže sledovat ziskovost klientů či výkonnost týmu a projektů. Centralizace dat má navíc eliminovat chybovost při srovnávání z různých zdrojů.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Software již podle vyjádření využívají stovky uživatelů z agentur jak na Slovensku, tak například v Lotyšsku, skandinávských zemích nebo na Kostarice – a celkem ním řádově prochází desítky milionů eur. Mezi české klienty patří agentury World of Online, FLO, Ambiente, Effe, Made by Vaculik CZ nebo Triad. A podle oficiální závěrky Allfred.io loni dosáhl tržby v přepočtu okolo 1,64 milionu korun se ztrátou 1,6 milionu.

Byznys přitom zaujal i Petra Komorníka, jednoho ze zakladatelů globálně úspěšného slovenského startupu Slido, který koncem roku 2020 prodali technologickému gigantu Cisco. Ten mimo jiné nedávno za více než jednu miliardu korun koupil i brněnskou firmu Smartlook.

Aktuální valuace firmy má být na úrovni 2,5 milionu eur, tedy šedesáti milionů korun. Jaká byla investovaná částka, startup odmítl sdělit. Ale s ohledem na to, že šlo o takzvanou pre-seed investici, u které je zvykem prodat přibližně deset procent podílu ve firmě, tak CzechCrunch předpokládá, že se částka mohla pohybovat kolem 250 tisíc eur, respektive šesti milionů korun.

smartlook-1

Přečtěte si takéGigant Cisco za více než miliardu kupuje český SmartlookTransakce dokončena. Gigant Cisco za více než miliardu korun kupuje brněnský startup Smartlook

ticketportal-mvp

Přečtěte si takéEstonci ovládli český ticketingový trh. Od Mafry kupují TicketportalEstonci ovládli český ticketingový trh. Po GoOutu a Ticketstreamu kupují od Mafry také Ticketportal

Komorníka podle vyjádření zaujala komplexnost a relevance dat. „Důležitou roli hrála koncepce produktu a jeho potenciál, ale i zkušenosti lidí, kteří za společností Allfred.io stojí. Jejich přínos pro kreativní podnikání je nezpochybnitelný, což dokazuje globální expanze Kontentina a úspěch Triadu. Jsou důkazem toho, že umí využít poznatky a největší úskalí agenturního světa a přetavit je do řešení, jehož cílem je zjednodušit lidem každodenní práci a přinést agenturám zisk,“ říká Komorník.

Allfred.io plánuje získané prostředky využít na podporu růstu a vývoj produktu s cílem expandovat do celého světa. Samotný startup přitom patří do skupiny Devin Band, vedle zmiňovaného Kontentina, Triadu nebo vývojářské firmy Brackets.sk. Stojí za ní zakladatelé Marek Mrázik, Jaro Zacko a Martin Woska.