Leonardo DiCaprio chce pít udržitelnější bublinky. Investuje do francouzského producenta organického šampaňského

Filip HouskaFilip Houska

leonardo-dicaprio-champagne_1x

Foto: UNCC/Flickr / Telmont

Americký herec Leonardo DiCaprio spoluvlastní i značku šampaňského

0Zobrazit komentáře

Dokázal okouzlit krásnou ženu na zaoceánské lodi, vdechl život legendárnímu burzovnímu makléři, a dokonce se porval s medvědem. Leonardo DiCaprio už všem potvrdil, že je skvělý herec. Nyní má ovšem priority někde jinde, konkrétně v ochraně planety. S vizí stát se vlivným environmentalistou se teď začíná zajímat také o organické šampaňské, do jehož francouzského producenta s bohatou historií vstupuje jako investor.

Poslední snímek, kde se DiCaprio ukázal, byl K zemi hleď!, který debutoval na Netflixu a rázem si získal obří sledovanost. Aby také ne, když pojednává o blížící se hrozbě, jež může zničit Zemi. Pro slavného herce šlo svým způsobem o názorné (byť možná přehnané) zobrazení, jak to může vypadat, pokud se k planetě nebude přistupovat obezřetně. A sám se jí snaží pomáhat dílčími kroky.

V minulosti například daroval desítky milionů dolarů na obnovu přírody na ohrožených Galapágách, přičemž mu nejsou cizí ani vystoupení na klimatických summitech. Loni v září pak investoval do firmy, která vyvíjí maso v bioreaktorech bez nutnosti zabíjet zvířata, což je v posledních letech poměrně velký gastronomický trend. V gastronomii zůstává i teď, akorát se od masa přesouvá k bublinkám.

Držitel Oscara za snímek Revenant: Zmrtvýchvstání oznámil, že koupil podíl v historickém francouzském šampaňském domě Telmont, který primárně produkuje takzvané organické šampaňské, tedy takové, jež vzniká z udržitelně pěstovaných hroznů a nejsou v něm obsažena žádná nevhodná aditiva. Kolik do něj ovšem DiCaprio investoval, není známé.

telmont_1

Foto: Telmont

Lahev šampaňského je z 85 procent vyrobena z recyklovaného skla

Vedle samotných produktů, které Telmont v okolí francouzské obce Damery vyrábí již od roku 1912, zaujal DiCapria i přístup vinařství k ekologii jako takové. Firma, jež od předloňského roku spadá pod křídla rodinné lihovarnické společnosti Rémy Cointreau, má v plánu během čtyř let převést celou svou vinici na stoprocentní ekologické zemědělství a ukázat, že révu lze efektivně pěstovat i bez použití herbicidů, pesticidů a chemických hnojiv.

„Telmont si společně se svými vinaři stanovil za cíl vyrábět 100% ekologické šampaňské a zajistit tak v příštích letech zcela udržitelný životní cyklus výroby. Od ochrany biologické rozmanitosti na své půdě až po využívání 100% obnovitelné elektrické energie je Telmont odhodlán radikálně snížit svou ekologickou stopu, a proto jsem hrdý, že se k němu mohu připojit jako investor,“ řekl DiCaprio.

Telmont se také důrazně zavázal k ochraně biologické rozmanitosti na svém panství a na všech frontách se snaží snížit svou ekologickou stopu. Vedle toho od června loňského roku přestal kupovat čiré lahve a své nápoje slévá do klasických zelených lahví na šampaňské, jež jsou z 85 procent vyráběné z recyklovaného skla. To jsou aspekty, které DiCapria s ohledem na životní prostředí zajímají.

DiCaprio zároveň není jediným, kdo se do alkoholového byznysu z řad velkých celebrit pouští. Především prémiové lihoviny zajímají i několik dalších úspěšných herců, například Dwayna „The Rock“ Johnsona, který zažívá úspěch se svou tequilou Teremana (do níž investoval i německý Jägermeister), či Ryana Reynoldse, jenž má vlastní gin. Angažuje se také George Clooney s tequilou Casamigos.

V Gastru