Máte vliv v byznysu i médiích? Pak můžete být příští Táňa le Moigne, na LinkedInu na to vyšel inzerát
Dlouholetá šéfka Googlu v Česku Taťána le Moigne ve firmě skončila, na sítích se objevil inzerát, který hledá jejího nástupce.
Glosa Luboše Kreče: Na LinkedInu mi pravidelně vyskakují pracovní nabídky, obvykle je přeskočím. Jenže ta, která se mi objevila ve schránce zkraje června, se takzvaně neodmítá (čti: kliknul jsem na ni) – Top Job Pick For You? Google Country Director, Czechia! A kdo právě v Googlu skončil? Přece Taťána le Moigne.
U jejího profilu sice nadále svítí, že pokračuje v roli managing directora v Googlu se zodpovědností za Česko (a také Slovensko či Rumunsko), zároveň je ale od června podle svého LinkedInu takzvaně self-employed. Tudíž jen nemá aktualizované údaje.
Také neoficiální informace zevnitř Googlu říkají, že na její pozici je vypsané výběrové řízení a že ještě několik měsíců nebude jasné, kdo ji nahradí. A právě toho se inzerát na LinkedInu týká.
Svým způsobem je paradoxem, kde Google nástupce hledá – LinkedIn patří jeho úhlavnímu technologickému konkurentovi Microsoftu. Jenže v byznysové komunitě je přítomnost na něm podobnou samozřejmostí jako mezi mladými na Instagramu či TikToku.
Nastartujte svou kariéru
Více na CzechCrunch Jobs-
Co se od člověka, který by měl le Moigne zastoupit, vlastně očekává? Vedle obligátních požadavků na schopnost plynně komunikovat v češtině a angličtině nebo na zkušenosti s vedením většího týmu lidí, to je také třeba předchozí pozice vlivného hráče (v angličtině tam stojí influencer, ale asi to není myšleno ve smyslu Leoše Mareše) v kontextu českých médií, byznysu a politiky.
Ostatně v popisu práce stojí vedle různých obchodních a technologických specifikací mimo jiné toto: „Budete reprezentovat Google z pohledu zadavatelů reklamy, vydavatelů i vládních představitelů. Fakticky budete symbolizovat to, jak Google vnímá český byznys, vláda i uživatelé.“
To všechno jsou devizy, které Taťána le Moigne zvládala dobře, ne náhodou měla přezdívku první dáma českého internetu. Pravidelně se také objevovala v různých přehledech nejvlivnějších žen českého byznysu či české veřejné sféry, jakkoli Google dlouhodobě čelil kritice (jako v jiných zemích), že díky globální finanční optimalizaci neodvádí – s ohledem na svou velikost – v zemi zdaleka takové daně jako třeba Seznam.
Jakkoli není tedy jasné, kdo novým šéfem Googlu v Česku bude, samotné výběrové řízení je šancí pro mnoho korporátních válečníků. Svým způsobem jde o práci snů, která ze své podstaty bude přinášet velkou viditelnost a velkou pozornost.
Jenže podobně jako nový šéf Zásilkovny Erich Čomor otevřeně hovoří o tom, jak je složité nahradit zakladatelku Simonu Kijonkovou, něco takového čeká možná i příštího šéfa či šéfku Googlu – Taťána le Moigne byla synonymem pro Google v Česku.
PS: Do tendru, jakkoli mi to algoritmy LinkedInu doporučovaly, jsem se samozřejmě nepřihlásil ani to neplánuju udělat. Co bych tam asi tak dělal, že?
Přejít do diskuze
Nahlásit komentář
Zdá se vám, že komentář je urážlivý, nebo sprostý? Dejte nám vědět.
Pokud chcete tento komentář nahlásit, přihlaste se.
Přihlásit seVyplňte své jméno
Chceme diskuze pod články otevřené a respektující, komentovat lze pouze pod jménem, ne anonymně.
Pokud chcete změnit vaše jméno a příjmení, přihlaste se.
Přihlásit se
Cookies
Pomocí cookies ukládáme vaše nastavení a preferencí, analýze návštěvnosti našich stránek, zprostředkování funkcí sociálních médií a k personalizaci obsahu … Číst dále
Pomocí cookies ukládáme vaše nastavení a preferencí, analýze návštěvnosti našich stránek, zprostředkování funkcí sociálních médií a k personalizaci obsahu. Informace o užívání našich stránek také dále sdílíme s našimi obchodními partnery z oblasti sociálních médií, reklamy a analytiky. Za tyto webové stránky a soubory cookies odpovídá CzechCrunch s.r.o. Více informací naleznete na následujícím odkazu.
Nastavit preferované cookies
Vždy, když navštěvujete jakoukoliv webovou stránku, stránka může ukládat nebo získávat informace z vašeho prohlížeče, zejména formou souborů cookies. Tyto informace se mohou týkat vás, vašich preferencí nebo vašeho zařízení a jsou užívány převážně k zajištění vámi očekávaného chodu stránek. Takto získané informace vás obvykle přímo neidentifikují, ale mohou vám zprostředkovat personalizovanější zkušenost při užívání našich stránek. Protože respektujeme vaše právo na soukromí, můžete zakázat některé druhy cookies, které nejsou k využívání našich stránek nezbytné. Pokud se však rozhodnete některé cookies zakázat, může mít tento krok vliv na vaši uživatelskou zkušenost stránek a námi nabízené služby. Aktivací níže uvedených souborů cookies vyjadřujete souhlas s tím, že vaše osobní údaje mohou být převedeny do třetích zemí. Více informací naleznete na následujícím odkazu.
Možnosti předvolby jednotlivých cookies
Nezbytné cookies zajišťují klíčové funkce webových stránek jako jsou zabezpečení, správa sítě, přístupnost a základní statistiky o návštěvnících, takže není možné je vypnout. Prohlížeč můžete nastavit tak, aby blokoval soubory cookie nebo o nich posílal upozornění (tato skutečnost však může mít vliv na fungování stránek).
Nástroje třetích stran, které nám umožňují zlepšovat fungování webových stránek pomocí zasílání zpráv o tom, jaký způsobem stránky užíváte. Tyto cookies však shromažďují údaje způsobem, který nikoho přímo neidentifikuje. Pokud tyto cookies nepovolíte, nebudeme vědět, kdy jste navštívili naši stránku.
Funkční a preferenční cookies umožňují použití pokročilého webového obsahu a pokročilých funkcí a zároveň nám také umožňují ukládat vaše nastavení a preference.
Díky těmto cookies vám můžeme zobrazovat personalizované nabídky, obsah, jakož i reklamní obsah, na základě vašich zájmů na našich webových stránkách, na stránkách třetích stran a na sociálních médiích. Neukládají ale vaše osobní informace přímo, nýbrž přes jedinečné identifikátory prohlížeče a internetového zařízení. Pokud je nepovolíte, bude se vám zobrazovat na stránkách méně cílená reklama.