Maximálně efektivně. V Time is Ltd. Jana Řežába pomáhají firmám šetřit čas a nabírají 117 milionů korun
Jan Řežáb se před lety vydal na misi zbavit velké firmy a jejich zaměstnance nekonečných porad, zbytečných e-mailů a záplav notifikací. Jen málokdy se na nich a v nich totiž něco vyřeší a často jen ruší od práce. Teď pro svůj startup Time is Ltd. nabírá velkou investici. Čas je zkrátka omezený a ušetřit ho chce každý.
Do pražského startupu posílají investoři 5,6 milionu dolarů, což je v přepočtu 117 milionů korun. „Máme teď prostředky na to, abychom vyladili náš produkt a nakopli růst,“ hlásí pro CzechCrunch Jan Řežáb. V Time is Ltd. vyvíjí analytické nástroje pro měření produktivity, které pomáhají firmám a jejich manažerům odhalit, při kterých procesech se ztrácí čas a kde mohou své fungování vylepšit.
Investiční kolo označované jako late-seed vedl Mike Chalfen z londýnského Chalfen Ventures, který se specializuje právě na softwarové společnosti v raných fázích rozvoje. Přidali se také další londýnští investoři z Illuminate Financial Management a renomovaný americký fond Accel, který již do startupu investoval v předchozím kole. V tom současném pak přihodil 600 tisíc dolarů i sám Řežáb.
Celkově už Time is Ltd. nabral přes 9 milionů dolarů (zhruba 190 milionů korun) a Řežáb hlásí, že teď teprve začne pořádné škálování celého byznysu. Dosud totiž své analytické nástroje prodávali v Time is Ltd. ve dvou, nyní do firmy jako spoluzakladatel a prezident přichází Ulf Zetterberg, který má nastavit kompletní prodejní strategii. V zakladatelském týmu tak doplní Řežába a Cyrila Höschla.
„Ulf Zetterberg je absolutně klíčový pro nastavení naší go-to-market strategie. Naším hlavním expanzním cílem jsou Spojené státy, které si nechceme nechat utéct. V Socialbakers jsme se nestali jedničkou na trhu, protože jsme Spojené státy nevyhráli dost brzy, a tak to nyní nechceme podcenit,“ popisuje strategii čtyřiatřicetiletý Řežáb, který před Time is Ltd. založil a vybudoval právě Socialbakers, kde se zabývali rovněž analytickými nástroji, ale pro sociální sítě.
Socialbakers se postupně vypracovali až mezi největší hráče ve svém oboru a loni se ve velkém obchodu v řádech jednotek miliard korun prodali do rukou americké společnosti Astute. Sám Jan Řežáb už ve firmě působil jen v roli akcionáře a své zkušenosti a finance získané z prodeje nyní využívá v Time is Ltd. Jelikož se chce tentokrát stát skutečnou jedničkou v oboru, ví, že úspěch na americkém trhu bude klíčový.
Předpoklady má dobré. Podle Řežába je Time is Ltd. dosud stále jedinou firmou, která nabízí tak komplexní analytický produkt, jenž dokáže integrovat všechny nejpoužívanější aplikace a platformy od Googlu, Microsoftu, Zoomu, Slacku, Webexu i třeba Salesforce. „Máme mnohem komplikovanější produkt než v Socialbakers, kde jsme sledovali třeba 150 metrik. V Time is Ltd. jsme zhruba v pětině cesty a už teď máme metrik 800,“ popisuje Řežáb.
Rostoucí startup, který má dnes necelé čtyři desítky zaměstnanců, z nichž se většina specializuje na vývoj a data science, pomáhá firmám, jež mají alespoň několik stovek zaměstnanců. Právě v tu chvíli se dle Řežába začínají v procesech objevovat problémy. „Dokážeme opravit fungování 1-1 meetingů, spolupráci na Slacku nebo nekonečné e-mailové konverzace,“ popisuje.