Miliardový AR startup Magic Leap začíná prodávat svůj očekávaný headset. Cena překročí 2 000 dolarů
Na trh s headsety pro virtuální a rozšířenou realitu konečně dorazilo řešení jednoho z nejtajemnějších startupů posledních let. Po osmi letech existence, investicích přesahujících 2,3 miliardy dolarů od gigantů jako Google, Alibaba, Temasek Holdings či dokonce Saúdské Arábie a po obrovském mediálním humbuku, uvedl floridský startup Magic Leap do prodeje svůj dlouho očekávaný set Magic Leap One: Creator Edition. Ten však příchází s řadou specifik, které mohou potenciální zájemce od koupě odradit.
O podobě tohoto zařízení se vědělo již od prosince minulého roku, kdy jej Magic Leap pro potěšení veřejnosti a zejména svých investorů odhalil. Na první pohled futuristické brýle s průsvitnými čočkami, které po synchronizaci s malým přenosným počítačem a bezdrátovým ovladačem měly způsobovat revoluci na poli rozšířené reality, jinak řečeno v promítání digitálního obsahu do skutečného světa. Podle videí, které startup Robyho Abovitze postupně zveřejňoval, se mělo jednat o velmi důmyslný zážitek, nicméně doposud jej nemohl vyjma přednostních recenzentů nikdo potvrdit.
To se však nyní mění. Magic Leap, jehož valuace se odhaduje na 6,5 miliardy dolarů, oficiálně na svých stránkách nabízí svůj headset, primárně určený pro vývojáře, k prodeji, a to za cenu 2 295 dolarů (cca 50 500 Kč). Nejedná se tedy o žádné levné zařízení, nicméně v porovnání s řešením HoloLens od Microsoftu, které stojí ve vývojářské edici 3 000 dolarů, jde stále o méně nákladný kus hardwaru. Cenovka, kterou je možné navýšit za různé dodatečné služby, ale není jediným bodem úrazu pro většinu potenciálních zákazníků.
Dalším specifikem je jeho dostupnost. Floridský startup své zařízení doručuje pouze do šesti měst, jmenovitě do Chicaga, Los Angeles, Miami, New Yorku, San Francisca a Seattlu. V žádném případě tak zatím nejde o masový produkt, nýbrž test, zdali se něco takového může vůbec uchytit. Magic Leap však slibuje, že další města (primárně ta americká) začne podporovat v nejbližší době.
O jistém puncu exkluzivity tohoto produktu vypovídá i systém doručování. Magic Leap totiž balíček nepředá běžnému kurýru, ale díky partnerství s e-commerce startupem Enjoy přijede v rámci služby LiftOff k bydlišti zákazníka i jeho personál, který celý takzvaný rig nainstaluje. Důvodem nemusí být ani tak složitost celého systému, ale zjištění, zdali brýle zákazníkovi dobře sedí. Pokud ne, vymění se za vyhovující velikost.
Co se týče využití, na tomto poměrně slušně vybaveném headsetu s pokročilými čipy od Nvidie s výdrží až 3 hodin na jedno nabití si majitelé mohou vyzkoušet zatím pár základních aplikací jako například chatování s kreslenými avatary, surfování po internetu nebo kreslení. Vzhledem k tomu, že Magic Leap má svůj online obchod, lze očekávat, že se s postupem času bude na zařízení objevovat více věcí.
Velkým tématem na základě prvních recenzí je zorné pole. To má být v poměru 4:3 se stupni 40-30-50 (horizontální-vertikální-diagonální), což je srovnatelné s HoloLens, nicméně menší než u klasických headsetů pro virtuální realitu. Na druhou stranu mají být digitální prvky u Magic Leap One: Creator Edition velmi blízko uživateli, za což může použitá technologie, která je virtuálně zvětšuje. Nutno dodat, že se do rukou vývojářů zatím dostaly vůbec první produkty a je téměř jisté, že celý systém se ještě bude měnit.
Foto: Magic Leap