Miliony dolarů pro digitální avatary. Do českého startupu Facemoji posílá peníze i společnost Twitter

Avataři česko-amerického startupu Facemoji

Foto: Facemoji

Nejprve chtěl pouze skrýt svůj obličej během streamování her, nakonec ho ale napadlo, že na virtuálních animovaných avatarech postaví zajímavý byznys. To je v rychlosti příběh českého designéra Robina Raszky a jeho startupu Facemoji, který na další vývoj získává novou investici ve výši tří milionů dolarů (66 milionů korun), na níž se mimo jiné podílela i společnost Twitter.

Byznys původem českého startupu (byť se sídlem v New Yorku) je založen na tvorbě podkladů s animovanými avatary, které mohou vývojáři používat pro své aplikace. Tvůrci si tak mohou vzít jeho sadu vývojových nástrojů, implementovat ji do svých softwarů a využívat. Použili ji i například vývojáři mobilní kvízové hry Trivia Royale, která byla jednu dobu populárnější než TikTok.

Díky tomu se tak v aplikacích může objevit nespočet různorodě vyladěných postaviček, které se od sebe nebudou lišit jen pohlavím, vlasy nebo barvou pleti, ale také piercingy a dalšími doplňky. Samozřejmě dokážou být i pohyblivé a reagovat na mimiku uživatelů – ostatně podobně, jako to dělají například Memoji od Applu, které jsou dostupné na iPhonech a iPadech.

„Avataři jsou budoucností toho, jak se budeme připojovat online. Jejich technologie je ovšem stále na úrovni, kde byly platby v roce 2009, než se objevila firma Stripe. Vytvářet digitální prostory nové generace a úžasně vypadající 3D obsah, který není spojen s neohrabaným uživatelským prostředím, je nákladné, pomalé a obtížné. My to ale měníme,“ říká technologický šéf Facemoji Karel Petránek.

Pětatřicetiletý podnikatel pro CzechCrunch potvrdil, že nová investice, na které se podílely fondy Play Ventures a Roosh Ventures, společnost Twitter a osobnosti z herního byznysu, poslouží zejména pro výzkumné a vývojové aktivity v Česku a Polsku. Část z ní poputuje také na najímání nových lidí, kterých je v týmu aktuálně osmnáct a jsou rozmístěni po celém světě.

„Máme v plánu několik dalších integrací pro velké firmy, o kterých ale teď ještě nechci mluvit, a chceme se vydat i do dalších oblastí. Za loňský rok jsme utržili více než milion dolarů, tudíž můžu říct, že se nám daří. Na tržby se ale tolik nezaměřujeme, zajímá nás hlavně růst,“ dodává Raszka k finanční situaci startupu i dalším plánům.

Nové finance Facemoji pomohou také v oblasti tržiště, na kterém jeho vývojáři průběžně pracují. V rámci něj si uživatelé budou moci nakupovat mnohdy i exkluzivní avatary, přičemž k nim budou moci přistupovat jako ke sběratelství. I proto art directorka startupu Tereza Průšková dodává, že v dohledné době plánují více prozkoumávat neustále rostoucí kryptosegment NFT.

facemojix3

Animovaní avataři od Facemoji mohou mít mnoho podob

Foto: Facemoji

Od roku 2016 píše pro CzechCrunch o technologiích, zábavním průmyslu, byznysu i designu. Spolupodílí se na řízení redakce a stará se o sociální sítě.

CC25

CzechCrunch News

Nenechte si utéct zásadní zprávy

Přihlaste se k pravidelnému odběru novinek ze světa byznysu a startupů.