Místo regálů s oblečením a botami displeje a tablety. Polské e-shopy v Česku otevřely futuristickou prodejnu

Místo plných regálů jsou v obchodu displeje

Foto: Nanovo

Ještě donedávna byla na stejném místě v jednom z největších a nejnavštěvovanějších obchodních center na pražském Smíchově klasická prodejna Datartu s elektronikou. Dnes je obchod elektronikou také nabitý, ale zboží není vidět. V prostorách už totiž nenajdete Datart, ale polské módní hráče, kteří pronikají z internetu i do kamenného světa. Futuristickou prodejnu zde otevřely značky Eobuv.cz a Modivo.

Jedná se o koncept zvaný phygital, který značí propojení fyzického světa s digitálním prostředím a kombinuje výhody online nakupování se zázemím kamenného obchodu. Avšak v trochu jiném slova smyslu, než byli dosud zákazníci zvyklí. Místo regálů s oblečením a botami totiž návštěvníci v prodejně najdou velkoformátové displeje prezentující aktuální nabídku či tablety, na nichž si mohou vyhledat a objednat zboží přesně podle požadovaných parametrů.

Zvolené položky pak mají hned k dispozici a mohou si je také vyzkoušet ve futuristických kabinkách. První takto vybavená prodejna v České republice je dalším krokem původně polského e-shopu Eobuwie.pl, který se přesouvá v nové formě do kamenných prodejen a obchodních center trpících nižší návštěvností. Navíc lze očekávat, že svou přítomnost na tuzemském trhu bude dál zvyšovat.

„Prodejna, kterou jsme v Praze představili, je naší první realizací mimo domovské Polsko. Partnerství s Modivo však premiéru nemá, společnou zkušenost jsme získali již v minulém roce, kdy jsme otevřeli první prodejnu ve Varšavě. Úspěch, jaký koncept dosud sklízí, i zájem zákazníků je obrovský a já věřím, že se podobný scénář naplní i v Praze,“ uvedl při slavnostním otevření Piotr Badowski, CEO a zakladatel společnosti Nanovo, která stojí za technologickým řešením obchodu.

nanovo5

Polské e-shopy v Praze otevřely futuristickou prodejnu plnou displejů

Foto: Nanovo

Na 1 800 metrech čtverečních je zde k dispozici zhruba 100 tisíc produktů od pěti stovek značek. S běžnou obuví se tak nabídka nedá srovnávat. Prodejna je také osazena 51 tablety, kde si zákazníci mohou zboží vybírat. Vyzkoušet oblečení nebo boty je pak možné v deseti interaktivních kabinkách, kam mají být produkty doručeny ze skladu přímo v obchodě do tří minut od objednávky.

„Silně věříme propojení online a offline kanálů, které se vzájemně posilují a mohou vytvořit skvělý synergický efekt. Na jednom místě tak kombinujeme benefity offline a online nakupování. Rychlé doručení, široká nabídka, pohodlné možnosti vrácení zboží i možnost si vše vyzkoušet, to je zcela nová nákupní zkušenost, která v Polsku způsobila revoluci v módním průmyslu,“ říká Mikołaj Wezdecki, člen představenstva Eobuwie.pl.

Doufáme, že bude koncept stejně úspěšný i v České republice,“ dodává Wezdecki, jenž v Eobuwie.pl působí i jako ředitel e-commerce. Společnost patří do skupiny CCC, která je největším prodejcem obuvi v Polsku a se svými obchody působí také v České republice. Součástí Eobuwie.pl jsou také právě tuzemské obchody Eobuv.cz a Modivo, přičemž celá skupina nedávno získala investici ve výši 2,8 miliardy korun od japonské společnosti SoftBank. V plánu má urychlit expanzi nejen v Česku, ale také v následujících letech vstoupit na burzu.

Jedním z příkladů pokračující expanze polské skupiny je pochopitelně i nově otevřená futuristická prodejna na Smíchově. V ní je k dispozici rovněž speciální 3D skener chodidel, který na místě vytvoří trojrozměrný model nohy zákazníka, porovná ho s botami v nabídce a vybere ty, které profilu odpovídají. I přes veškeré dostupné technologie ale šéfové společnosti ujišťují, že v obchodě bude i tradiční živý personál v podobě osmdesáti zaměstnanců, přičemž na místě bude i výdejna zboží objednaného přes internet.

Společnost Nanovo, tvůrce technologií v nové prodejně značek Eobuv.cz a Modivo, přitom není v Česku poprvé. Spolupracuje také s dalšími hráči na maloobchodním trhu, jako jsou Sephora, Cinema City či právě CCC. V Polsku mezi jejich zákazníky patří například i Žabka, Decathlon, mBank, Costa Coffee či McDonald’s. Samotná Eobuv.cz, respektive Eobuwie.pl, má v Polsku 25 kamenných obchodů, Modivo má jednu prodejnu a jednu mají partnerské značky společnou.

Martina Patočková v roce 1996 nastoupila do ekonomické redakce ČTK, odkud po čtyřech letech odešla do ekonomická redakce MF Dnes. Tam strávila devatenáct let a postupně se od makroekonomických témat začala specializovat na články o maloobchodu. Ten pokrývá i dnes na volné noze. Zároveň je spoluzakladatelkou webu EkoNews.cz věnovanému tématům udržitelnosti.

CC25

CzechCrunch News

Nenechte si utéct zásadní zprávy

Přihlaste se k pravidelnému odběru novinek ze světa byznysu a startupů.