Na cestě za uhlíkovou neutralitou. Amazon koupil od Mercedesu 1 800 elektrododávek, jezdit budou ještě letos
Největší světové firmy se v posledních letech předhánějí nejen v tom, jak skvělého dosáhnou obchodního výsledku, ale stále častěji také v tom, kdo bude na cestě za úspěchem zelenější. Tyto tendence se přirozeně nevyhýbají ani rychle rostoucímu segmentu e-commerce a dobrou zprávou pro planetu je, že za uhlíkovou neutralitou míří i největší hráč na tomto poli, Amazon. Ten nyní v Evropě nasadí 1 800 elektrických dodávek od Mercedesu.
Velké světové korporace si v posledních letech uvědomují, že je pro jejich image velmi důležité, aby se na poli ochrany životního prostředí patřičně činily. Je totiž dobře známo, že s obchodním úspěchem a růstem bývají často spojeny také negativní externality, například ve formě uhlíkových emisí. U e-commerce, jejíž mechanika je založena na pohybu zboží po světě, to platí dvojnásob.
Zefektivňování logistiky a přechod na alternativní pohony je jedním z logických kroků, jak se hráči v oblasti elektronické komerce mohou přičinit o minimalizaci negativního dopadu svého podnikání. Amazon proto od Mercedesu objednal na 1 800 elektrických dodávek, jejichž začleňování do flotily firmy má být jedním z důležitých kroků k vytyčenému cíli firmy, která chce být do roku 2040 plně uhlíkově neutrální.
Amazon prý většinu z objednaných elektromobilů nasadí do provozu ještě letos, přičemž součástí objednávky je 1 200 velkých dodávek eSprinter a 600 jejich menších sourozenců eVito. Jedná se o největší objednávku elektromobilů, kterou Mercedes-Benz kdy zaznamenal, a zároveň o objem, který ukazuje, že právě přízeň velkých korporací může být pro rozkvět elektromobility naprosto zásadní.