Na co se kouká na Netflixu? Češi hltají hollywoodský blockbuster Red Notice i domácí komedie
Netflix nabízí nepřeberné množství titulů, a to je jeho problém – je snadné strávit příliš dlouho jen výběrem, co si pustit. Už delší dobu se to služba snaží zjednodušit například seznamy aktuálně nejsledovanějších pořadů přímo na hlavní stránce. K nim nyní přibyly nové detailní statistiky, uvádějící nejpopulárnější tituly za poslední týden i v jednotlivých zemích. Obsáhlejší informace mohou divákům pomoci sledovat, co je relevantní, měly by ale plnit také důležitou roli pro filmaře.
Zatím zdaleka největší objem dat, jaký se Netflix rozhodl veřejně sdílet, je dostupný na samostatném webu top10.netflix.com. Tak jako můžeme na streamovací službě strávit desítky minut výběrem filmu či seriálu ke sledování, lze zde dlouho prozkoumávat, co je kde populární, kolik času diváci s daným pořadem strávili, v kolika zemích se do žebříčku deseti největších hitů dostal a podobně.
Při otevření web s žebříčky jako první nabídne globální statistiku za poslední celý týden, aktuálně tedy mezi 8. a 14. listopadem. Nepřekvapivě zde zcela dominoval snímek Red Notice. Akční komedie za 200 milionů dolarů sice podle kritiky představuje dokonale stereotypní příspěvek do žánru, spoléhající na exotické lokace a známé tváře Dwayna Johnsona, Ryana Reynoldse a Gal Gadot, u diváků ale jednoznačně uspěla. Za první týden s ní lidé u obrazovek po celém světě strávili 148,7 milionu hodin.
Také další příčky žebříčku následují zajímavý trend velkého zájmu o filmy, které jsou jinak označovány za nepříliš kvalitní. Na druhém místě se umístila romantická komedie Milostná past s 58,6 milionu přehraných hodin. Třetí místo sice okupuje dobře přijatý, stylový western Tím tvrdší je pád, pokračuje se ale průměrnou Armádou lupičů, mizernou komedií Father Christmas is Back nebo prý zcela klišoidním akčním filmem s Nicolasem Cagem 211.
Jak je zřejmé ze zmíněných dat, Netflix v nových žebříčcích opustil předchozí způsob měření oblíbenosti titulů, kdy počítal „počet zhlédnutí“ odpovídající alespoň dvěma minutám přehrávání. Místo toho začal uvádět celkový počet přehraných hodin, který jednak lépe zachytí opakovaná přehrání, jednak nabídne obecněji přesnější statistiky. To se ještě více projeví u seriálů, kde je důležité, aby diváci vydrželi až do konce.
Televizním titulům ve druhém listopadovém týdnu s přehledem dominovala třetí řada seriálu Narcos: Mexiko, za níž se stále, už desátý týden, drží samozřejmě Hra na oliheň. Když se na stránce posuneme až dolů, uvidíme dobře známou informaci, že korejský thriller měl nejúspěšnější první měsíc v historii Netflixu, přepočítáno na hodiny sledování je ale náskok ještě výraznější. Za prvních 28 dnů diváci s Hrou na oliheň strávili 1,7 miliardy hodin – přes 188 tisíc let. To je skoro trojnásobek druhého nejoblíbenějšího titulu. A chystá se druhá řada.