Na Netflixu se zase píše historie. Red Notice je sice průměrný film, ale i tak největší hit streamovací služby
Jen v říjnu Netflix nečekaně dosáhl na svůj nejúspěšnější seriál, když Hra na oliheň s obrovským náskokem v popularitě převálcovala vše, co jí předcházelo. Teď ale na streamovací službu dorazil další, tentokrát filmový hit. Akční komedie Red Notice za pouhých 17 dnů překonala divácký rekord, na který ostatní tituly dosáhly až po čtyřech týdnech. Co na tom, že to není moc dobrý film.
Zajímavost blockbusteru s odhadovaným rozpočtem kolem 200 milionů dolarů spíš než na příběhu stojí na atraktivitě exotických lokací a jmen hlavních herců, Dwayna Johnsona, Gal Gadot a Ryana Reynoldse. Johnson je agent FBI, který se snaží chytit Reynoldse, jednoho z nejlepších zlodějů umění na světě. Kvůli podvodu konkurenční zlodějky Gadot ale spolu končí ve vězení. Musí z něj utéct dříve, než jejich sokyně stihne ukrást tři zlatá vejce na různých místech po světě.
Hned bylo jasné, že to je sázka na jistotu. Vedení Netflixu už vícekrát zmínilo, že se příliš nesnaží předvídat, co bude velký úspěch, a podle toho schvalovat projekty, protože to prý moc nefunguje – právě tak se jim daří vytvářet nečekané hity, jako jsou Bridgertonovi, Pán tygrů nebo Hra na oliheň. Ve skutečnosti ale moc dobře vědí, jak diváky téměř zaručeně přitáhnout. Stačí velká herecká jména, obří rozpočet a zábavná akce, která nikoho neurazí.
Výsledkem jsou jen těžko představitelná čísla. Jen za prvních 17 dnů diváci po celém světě sledováním Red Notice strávili 328,8 milionu hodin, tedy přes 37 tisíc let. Netflix úspěch premiér standardně měří pro celý měsíc od uvedení (respektive 28 dnů kvůli únoru), novému blockbusteru ale pro zboření žebříčků stačila asi polovina z toho. Nejsledovanějším filmům v historii služby předtím kraloval thriller V pasti s 282 miliony nasledovaných hodin za první měsíc.
Red Notice prý prozatím viděla asi polovina domácností z celého světa, co si Netflix předplácí. V 94 zemích se stále drží v první desítce nejsledovanějších titulů. V Česku byl mezi filmy za celý minulý týden druhý – překonala ho jen premiéra rodinného snímku Chlapec, kterému říkají Vánoce. Momentálně se akční komedie drží na páté příčce.