Na sdílených kolech a skútrech i v zimě. Rekola, BeRider, Nextbike i Blinkee nechávají své stroje v ulicích
Zářivě zelené elektrické skútry BeRider brázdí ulicemi Prahy od loňského září a už během prvních tří loňských měsíců zvládli uživatelé v hlavním městě přes dvacet tisíc jízd. Škoda Auto DigiLab, která za jejich provozem stojí, tak letošní sezonu v březnu otevřela rovnou se sedmi stovkami skútrů a podle publikovaných čísel si výsledky pochvaluje.
Skútry ve své druhé sezoně ujely více než 500 tisíc kilometrů a novou aplikaci si v průběhu roku stáhlo více než 100 tisíc uživatelů. Zajímavostí je i jeden rekordní den, ve kterém uživatelé uskutečnili dohromady 1 646 jízd. Podle DigiLabu, inovační pobočky Škodovky, přitom uživatelé službu využívají nad očekávání i během nižších teplot a nepříznivého počasí. Proto bude možné projet se na skútrech BeRider i během zimy.
Samozřejmostí by měla být přizpůsobená výbava skútrů ve formě zimních pneumatik nebo pravidelný servis pro bezpečnost uživatelů. „Jde o správnou nabídku ve správnou dobu. BeRider optimálně doplňuje celkový ekosystém nabídky mobility Škoda Auto,“ věří Jarmila Plachá, vedoucí DigiLabu. Pohybovat se na krátké a střední vzdálenosti po Praze na elektrickém skútru je podle ní praktické a v době koronaviru hlavně i bezpečné.
Pandemie naopak zabrzdila plány expanze zelených skútrů do Brna, kde jich podle původního plánu chtěla Škodovka od května nasadit 250. Kvůli covidu byl chystaný vstup do moravské metropole pozastaven, přičemž nový termín spuštění zatím DigiLab nekomentuje.
Provoz elektrických skútrů během zimní sezony plánuje i konkurence BeRideru, franšíza polské značky Blinkee, která do Prahy nasadila 150 skútrů v červnu. Ta sice přiznává, že jí „klasických“ zákazníků momentálně ubývá, na druhou stranu však začala spolupracovat s kurýry, kteří ji využívají k rozvozu zboží či jídel.