Naděje jménem Tonale. Alfa Romeo zachraňuje svou reputaci SUV modelem, který sází na elektřinu i NFT
Itálie je zemí plnou slunce, přesto se nad jednou z jejích největších automobilek v poslední době stahují mračna. Alfa Romeo začala před více než sto lety plnit svou historii řadou závodních i výrobních úspěchů, které však střídala i méně šťastná období. V jednom takovém se automobilka nachází i nyní. Její modely nemají očekávané prodejní úspěchy, celou situaci by ovšem mohlo změnit SUV Tonale. To nabízí elektrický pohled do budoucnosti značky, která nezapomíná na své kořeny.
Vyšlo to Astonu, Lamborghini, Bentley i Rolls-Roycu, tak proč by to nemělo klapnout i u Alfy Romeo? Řeč je o SUV, která patří v Evropě mezi nejžádanější segment osobních automobilů. Alfa navíc vůbec poprvé přihazuje i elektrifikovanou verzi, a tak se jí do rukou dostává silný trumf, kterým by mohla změnit dosavadní průběh hry.
Alfě však chvilku trvalo, než ho ze svého rukávu vyklepala. Koncept SUV Tonale se představil již před třemi roky, ale pandemická situace a snahy přivést na trh co možná nejlepší produkt příchod jeho produkční verze výrazně zpomalily.
Po premiéře však máme jasno, jak záchranný kruh, který Alfa háže sama sobě, vlastně vypadá. SUV má na délku 4,53 metru, je 1,84 metru široké a 1,6 metru vysoké, což jsou parametry podobné nedávno odhalenému elektrickému modelu Enyaq Coupé od Škodovky.
Základem automobilu je platforma skupiny Stellantis, do které se Alfa Romeo dostala coby součást koncernu Fiat Chrysler. Jedná se o platformu, kterou využívá například i Jeep Compass. Ovšem je přepracovaná tak, aby co nejlépe odpovídala potřebám italského šviháka.
Elektrifikovaný model přivádí Alfa Romeo na trh poprvé. Prozatím je Tonale k dispozici jako plug-in hybrid či 48V mild-hybrid kombinující benzínovou patnáctistovku s elektromotorem o výkonu 15 kW. Kombinovaný výkon je pak naladěný buď na 96, nebo 118 kW.