Nakladatelství Albatros buduje konkurenci Knihobotu a Reknih. Kupuje online antikvariát i prodejce vinylů
„Pokud bude znovupoužitelnost knih růst, jak předpokládáme, může být dost významnou součástí našeho byznysu,“ říká ředitel Albatros Media.
Tradiční nakladatelská značka Albatros roztahuje svá křídla. K uvádění nových knih na trh přidává i prodej těch už přečtených. K poslednímu dubnu získala společnost Albatros Media podíly ve firmách Yabirinth a Elibro zakladatele Romana Frajta, které se zaměřují na prodej anglické literatury, hudebních nosičů i antikvariátní prodej knih v Česku a dalších zemích Evropy.
Největší nakladatelská skupina v Česku se pouští na trh, který je čtenářům a zákazníkům dnes známý především díky domácím značkám Knihobot a Reknihy. Koupí třiceti procent ve firmě Elibro za nezveřejněnou částku získává Albatros Media podíl v českých a slovenských online antikvariátech a e-shopech zaměřených na audioknihy.
„Vracení knih a dalších produktů do oběhu je součástí udržitelného přístupu k podnikání a obecně k životu. U celé řady produktů a zboží, knihy samozřejmě nevyjímaje, není důvod, aby posloužily pouze jednou,“ prohlásil Václav Kadlec, generální ředitel Albatros Media. „Dosud byl tento princip v určité konkurenci s naším hlavním zaměřením, kterým je vydávat a prodávat krásné nové knihy,“ dodal.
„Naším vstupem do společnost Elibro se však princip znovupoužitelnosti, který byl dosud naším určitým ohrožením, stává naší součástí. A bude-li do budoucna růst tak, jak předpokládáme, pak může jednou být součástí dosti významnou,“ řekl Kadlec. Nezanedbatelné jsou i tržby Elibra, podle zástupců Albatrosu dosahují ročně desítek milionů korun.