Nejhodnotnější tech firma světa pořád k nezastavení. Apple oznámil rekordní kvartál, rostl díky iPhonům i wearables

Peter BrejčákPeter Brejčák

tim-cook-iphone11-pro-apple

Foto: Apple

Šéf Applu Tim Cook představuje nový iPhone 11 Pro

0Zobrazit komentáře

Apple si pro ohlášení rekordních výsledků za další kvartál nemohl přát lepší načasování. Hodnota akcií kalifornského obra na burze od posledního oznámení výsledků v říjnu stoupla o třicet procent a za poslední rok poskočila rovnou na dvojnásobek. Nejhodnotnější technologická firma světa je tak navzdory své valuaci oscilující kolem 1,4 bilionu dolarů pořád k nezastavení.

Výsledky prvního kvartálu fiskálního roku 2020, který v případě Applu skončil 28. prosince, ukázaly meziroční nárůst tržeb o devět procent na historicky nejvyšší úroveň 91,8 miliardy dolarů. Hrubá marže dosáhla 38,4 procenta a za pozitivní výsledky může nejen nárůst služeb, ale také rekordní prodejnost sluchátek AirPods a nové generace iPhonů.

Podle vyjádření šéfa Applu Tima Cooka za rekordními výsledky konkrétně stojí silná poptávka po modelech iPhone 11 a iPhone 11 Pro představených v září a zároveň historicky nejlepší prodeje služeb a nositelných zařízení (wearables). Celkový počet globálně aktivních zařízení Applu překonal 1,5 miliardy kusů.

apple-tim-cook-september2018-keynote

Foto: Apple

Tim Cook, výkonný ředitel Applu

Společnosti se tak daří naplňovat plán snižování své závislosti na prodeji telefonů ve prospěch wearables či služeb. Loni Apple představil například nová bezdrátová sluchátka AirPods Pro s aktivním potlačením okolního hluku či nové řady Apple Watch. A právě wearables zaznamenaly meziroční nárůst prodejů ze 7,3 na více než deset miliard dolarů.

Dařilo se také oblasti služeb, do které spadá například Apple TV+, z 10,78 miliardy vzrostly jejich prodeje na 12,7 miliardy dolarů. Odhady analytiků však počítaly s ještě větším nárůstem, byť jejich nenaplnění může být do určité míry způsobeno listopadovým spuštěním konkurenční služby Disney+.

Růst Applu v dalším kvartálu však může mírně zpomalit, a to kvůli rychle se šířícímu koronaviru v Číně. Pro Apple jde o jeden z nejdůležitějších globálních trhů, omezení dopravy a možné šíření nákazy však pravděpodobně ovlivní jeho prodeje během právě probíhajícího čínského nového lunárního roku. Společnost již v souvislosti s koronavirem zavřela jeden svůj obchod a omezila cestování zaměstnanců do země.

Více si o výsledcích Applu si můžete přečíst na našem magazínu AppleCrunch.