Nejlepší kontaktní centrum? Takové, které vůbec nepotřebujete, hlásí český Born Digital

Startup nedávno prošel akceleračním programem od Googlu jako jediný český zástupce. S jeho podporou se chystá dobýt Velkou Británii i Spojené státy.

Peter BrejčákPeter Brejčák

malovec-2-tisk-2-min

Foto: Born Digital

Tomáš Malovec, ředitel Born Digital

Projekt Born Digital vznikl před třemi lety s jednoznačným záměrem – pomocí hlasové umělé inteligence automatizovat zákaznické linky například mobilních operátorů, bank či třeba hasičů, aby se mohly popasovat s nedostatkem lidí a obecně dokázaly pracovat efektivněji. Postupně se ale startup od automatizace přesunul spíš do oblasti prevence, aby lidé vůbec nemuseli na tyto linky volat. V letošním roce nadále posiluje svoji zahraniční stopu a šlápnout do toho chce ještě více – díky akceleraci od Googlu, ale také plánovanému investičnímu kolu.

Co vůbec prevence v kontaktních centrech znamená? „Naše krédo je jednoduché, nejlepší kontaktní centrum poznáte podle toho, že zákazník jej ani nemá důvod kontaktovat. Jako zákazník si totiž kupuji službu a chci, aby fungovala perfektně, nemám zájem trávit čas řešením něčeho na call centru. A to bez ohledu na to, jak je služba dobrá,“ vysvětluje pro CzechCrunch ředitel Born Digital Tomáš Malovec.

Platforma tak nyní pomáhá firmám porozumět tomu, proč je jejich zákazníci kontaktují. A učí je používat tato data ke zlepšování svých produktů. Na základě neuronových sítí analyzuje předešlou komunikaci a ve formě dashboardů ukazuje nejčastější problémy, které zákazníci řeší. „Jinými slovy klientům dáme přesná data o tom, co mají změnit ve svých produktech nebo procesech, aby fungovaly lépe a zákazníci je neměli důvod kontaktovat,“ říká Malovec.

Firma vznikla jako spin-off české společnosti GoodAI, kterou zakládal Slovák Marek Rosa. Ta se dlouhodobě věnuje výzkumu s cílem vytvořit takzvanou všeobecnou umělou inteligenci, která by byla schopná sama se učit, „přemýšlet“ a fungovat nezávisle na lidech. Jako jeden z vedlejších produktů vznikl také chatbot schopný věrohodně komunikovat v češtině a slovenštině, což se u klientů ukázalo jako požadované řešení.

malovec-2-tisk-3-min

Foto: Born Digital

Tomáš Malovec, ředitel Born Digital

„V GoodAI se ale chtěli nadále zabývat technologickým výzkumem a ne consultingem. Tak vznikl nápad udělat spin-off startupu, který by se zaměřoval čistě na automatizaci lidské konverzace,“ popsal pro CzechCrunch před dvěma lety Malovec, který Born Digital spoluzakládal.

Následně se však ukázalo, že firmy mají mnohem větší zájem o konverzační asistenty, kteří by místo textu dokázali mluvit, což se pro startup stalo hlavním jádrem a zaměřil se na hlasová řešení. Born Digital v této oblasti tak v technologickém vývoji začínal úplně od nuly a na českém a slovenském trhu byl prvním, kdo takový produkt představil. „Bylo to průkopnické řešení a většina firem nám vůbec nevěřila, že to může fungovat,“ popsal Malovec.

Loni startup získal finanční investici přes 15 milionů korun od fondu J&T Ventures, aktuálně jej využívají desítky velkých firem v šesti zemích. Kromě domácího českého a slovenského trhu také v Polsku, Maďarsku, Švýcarsku a Německu. Konkrétní jména zahrnují například Sazku, Samsung nebo Českou spořitelnu.

Klienti na taková řešení slyší, což se podepisuje i na růstu byznysu. Loni Born Digital dosáhl na obrat 21 milionů korun, letos směřuje k jeho zdvojnásobení. Konkrétní výši ukazatele měsíčních opakujících se tržeb (MRR) nekomentuje, ale během letošního roku ji má zčtyřnásobit.

„Pravděpodobně opět skončíme s mírným ziskem, doteď jsme byli profitabilní každý rok od vzniku. Paradoxně za to dostáváme kartáč od investorů, ve světě startupů to totiž není úplně běžná situace. Naše černá čísla ale nejsou na úkor růstu, prostě rosteme tak rychle, jak dokážeme. A zároveň se nám daří i obchodně,“ přibližuje Malovec.

 

 

Podpořte růst svého startupu pomocí Google for Startups Cloud Program. Získáte přístup k odborníkům, Google Cloud kredity, technická školení a podporu. Vše za 0 korun.

 

S růstem se ovšem pojí nové výzvy – firma třeba chce nadále pokračovat v rozšiřování své zahraniční stopy. Aktivně plánuje expandovat do Velké Británie a Spojených států, kde chce vybudovat lokální obchodní týmy i síť partnerů. Tyto kroky se ale neobejdou bez další pomoci investorů, proto aktuálně vyjednává s fondy o injekci ve výši kolem 50 milionů korun. A pomůže jí v tom také Google.

Born Digital se jako jediný český startup účastnil celoevropského akceleračního programu Google for Startups: Cloud probíhajícího v Londýně, kde měl přístup ke globálně úspěšným podnikatelům a mentorům. „Zaměřili jsme se na expanzi, kde jsme nastavili obchodní strategii. Po tomto programu víme prakticky úplně přesně, co a jak máme dělat. Už jen to dobře zrealizovat,“ usmívá se Malovec.

Partnerem článku je Google for Startups Cloud Program. V rámci CzechCrunch Premium spolupracujeme s vybranými partnery, se kterými připravujeme obsah na míru. Více najdete zde.