Nejrychlejší růst od roku 2014. Před rokem Twitter hlásil ztrátu 1,4 miliardy dolarů, teď se přetočil do zisku

Zakladatel a šéf Twitteru Jack Dorsey

Foto: Ryan Lash / TED

Twitter zažívá nejlepší období za posledních sedm let. Ve druhém letošním čtvrtletí americká sociální síť vydělala 65,5 milionu dolarů, v přepočtu asi 1,4 miliardy korun, a dokázala se tak překlopit z červených čísel, když ve stejném období loňského roku dosáhla ztráty ve výši 1,38 miliardy dolarů. Podle oznámených výsledků totiž meziročně navýšila tržby o 74 procent na 1,19 miliardy dolarů, zhruba 26 miliard korun.

V meziročním srovnání tak pro Twitter jde o nejrychlejší kvartální růst od roku 2014, upozornil portál CNBC. Hlavním důvodem je zvyšování efektivity reklamy, ve které tradičně zaostává za většími konkurenty, jako je například Facebook, který vlastní i Instagram. Toto úsilí spolu s vyšší poptávkou ze strany inzerentů podle firmy pomohlo k růstu příjmů z reklamy, které jsou klíčovou součástí tržeb podniku. Příjmy z reklamy se ve druhém čtvrtletí zvýšily o 87 procent na 1,05 miliardy dolarů.

Twitter zároveň oznámil, že v předchozím kvartálu získal sedm milionů nových uživatelů, na nichž lze přímo vydělávat, a jejich celkový počet se tak vyšplhal na 206 milionů. Ve čtvrtém čtvrtletí loňského roku to bylo 192 milionů.

Plánem sociální sítě je do konce roku 2023 dosáhnout na 315 milionů denně aktivních uživatelů. To by se jí mělo podařit i díky nedávno představeným novým službám, v nichž do určité míry kopíruje konkurenční Facebook nebo třeba platformu Patreon, jež umožňuje přímo finančně podporovat tvůrce obsahu.

Twitter zároveň předpověděl, že ve třetím čtvrtletí jeho celkové tržby dosáhnou na 1,22 až 1,3 miliardy dolarů. Analytici přitom dříve tržby za třetí čtvrtletí odhadli v průměru pouze na 1,17 miliardy dolarů. Akcie podniku si v reakci na výsledkovou zprávu podle CNBC připisovaly až devět procent, od začátku roku vzrostly o 29 procent. Tržní hodnota firmy na newyorské burze aktuálně přesahuje 55 miliard dolarů.

S přispěním ČTK.

Redaktor CzechCrunche, Slovák píšící česky. Buzzwords: Startupy, technologie, byznys, e-commerce.

CC25

CzechCrunch News

Nenechte si utéct zásadní zprávy

Přihlaste se k pravidelnému odběru novinek ze světa byznysu a startupů.