Největší české herní studio překvapilo. Jejich milionové vojáky a zombies doplní vesmírné autíčko

Arma, DayZ, Operace Flashpoint… Všechny tyhle velké hry od studia Bohemia Interactive brzy doplní roztomilé autíčko v Cosmo Tales.

good-game-46
Foto: Bohemia Interactive
Cosmo Tales je novinka z dílny Bohemia Interactive
1Zobrazit komentáře

Bohemia Interactive může snadno klamat tělem: je to největší české studio s tržbami, které loni dosáhly 1,4 miliardy korun. Ve světě je proslavené hlavně válečnou sérií Arma, jejíž čtvrtý díl by měl vyjít už v roce 2027, a do našich dětských srdíček bude navždy zapsané skoro čtvrt století starou Operací Flashpoint. Na první pohled je to videoherní obr, který se zaměřuje na military akce a tituly s realistickou grafikou a střelbou. Takže jak to, že před pár dny vývojáři představili na veletrhu v Kolíně nad Rýnem novou hru Cosmo Tales, která je o barevném autíčku letícím vesmírem?

Zajímá vás herní průmysl v Česku?

Tak se přihlaste k odběru našeho herního newsletteru!

Newsletter Good Game | Poslední vydání

Není to žádná výjimka. V Bohemia Interactive se rozhodli svoje typické portfolio nabourat (pun intended) titulem, který si tentokrát užijí spíš mladší hráči. Podobně v roce 2019 vydali třeba sandboxový počin Ylands, který hratelností leckomu připomínal Minecraft, a uspěli s ním i na soutěži Česká hra roku.

V Cosmo Tales se hráči ujmou role čtrnáctiletého pilota, který ve svém kosmobilu letí vesmírem a při tom narazí na nejrůznější nepřátele nebo planety. Každý region se má odlišovat – má být různě barevný a působit jako sci-fi komiks ze 70. let.

Na největším herním veletrhu Gamescom se tvůrci minulý týden pochlubili první ukázkou a podle svých slov jsou spokojení. „Bylo to poprvé, kdy jsme Cosmo Tales prezentovali veřejnosti, a popravdě nás překvapily až tak pozitivní reakce,“ popisuje pro CzechCrunch Zdeněk Kvasnica, lídr vývojářského týmu.

Ostatně na videoukázku se můžete podívat o něco níže i vy. Autíčko v ní kontinuálně letí mezi asteroidy a kusy planety, zatímco střílí na nepřátele. Vizuál hned zaujme tím, že se ve hře střídají stylově odlišné dimenze, z nichž má každá svoje vlastní pravidla. Vypadá to skoro jako nějaká retro arkádovka, akorát samozřejmě uhlazenější.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Studio Bohemia Interactive je známé taky skrze svůj unikátní engine nebo inkubátor, který poskytuje vydavatelské služby menším hrám a podporuje tak třeba i mladé nadějné vývojáře. To ale není případ Cosmo Tales, které vznikají přímo v „Bohemce“ spolu s externí výpomocí. I když jistá mladá stopa tu taky je. „Cosmo Tales vyvíjí převážně tým složený z nových tváří,“ vysvětluje Kvasnica. „Snažili jsme se vytvořit skupinu nadšených a talentovaných lidí, která kombinuje znalosti nejen z herního vývoje, ale i jiných profesí, jako je například automotive design,“ doplňuje.

I když je zatím titul v rané fázi, během předváděčky podle šéfa vývojářského týmu zaujal. „Asi nejhezčí reakcí bylo, když nám bylo po prezentaci řečeno, že by si hru okamžitě zahráli doma s dětmi,“ usmívá se. A přesně na takové hráče Bohemia Interactive se svou novinkou cílí.

„Hlavní motivací je diverzifikovat naše interní portfolio,“ říká jasně Zdeněk Kvasnica s tím, že Cosmo Tales navazují právě na zmíněné Ylands nebo Pohádku o Mrazíkovi, Ivanovi a Nastěnce. To je ostatně jejich pradávná adventura z prosince 2000, takže se studio tak trochu vrací ke svým začátkům. „Bohemia Interactive chce být zkrátka nadále studiem, které dokáže vytvořit hry i pro mladší publikum. Cílem hry je být menším a kompaktnějším produktem, který vyplní prostor mezi našimi velkými tituly, jako je Arma či DayZ,“ uzavírá vývojář.

Kosmobil vyrazí příští rok do předběžného přístupu na Steam. Během téhle „nehotové“ fáze se bude vylaďovat a rozšiřovat o nový obsah. A jak sami v Bohemia Interactive tajemně lákají, v příštích týdnech bychom se měli dozvědět víc.


Top novinky ze světa her

🎓 Praha spustila první ročník svého herního akcelerátoru, který má za cíl podpořit mladé tvůrce. Porota do něj vybrala celkem deset studentských týmů z ČVUT, Karlovy univerzity nebo třeba smíchovské střední, o které je v poslední době stále víc slyšet.

😔 Herní magazín Vortex končí. Oznámil to s tím, že historie webu ve stávající podobě se uzavře 31. srpna. Důvody jsou podle redakce osobní. O dřívějších problémech magazínu jsme psali tady.

⚔️ O tom, jak část vývojářů z Ashborne Games přestoupila pod Warhorse, jsme už psali. Teď brněnské studio Ashborne zveřejnilo video o natáčení velkolepého traileru k chystané hře The Guild: Europa 1410. A taky bohužel propustilo několik lidí.

🍋 Sice to jsou zatím jen odhady, ale podle analytiků se za první čtyři dny po vydání prodalo přes 800 tisíc kopií Mafie: Domovina. Pro zajímavost: třetí Mafia (která je ale mnohem, mnohem větší) byla ve své době rekordní, když se jí za první týden prodalo 4,5 milionu kopií.

📜 Je důležitější u her inspirovaných historií přesnost, anebo spíš schopnost vtáhnout hráče a navodit atmosféru? To rozebírají Financial Times, které postavily svůj článek právě na Mafii nebo středověkém Kingdom Come 2.

🥧 Už dneska začíná v Brně třídenní festival Gamer Pie. Můžete se těšit na komentované hraní nové Mafie anebo Vietcongu s jejich autory a taky velký herní kvíz.

🤲 Handheld ROG Xbox Ally bude uveden na český trh 16. října. Přenosná herní konzole, která vzniká ve spolupráci Microsoftu a Asusu, sem zamíří hned v první vlně, zato Slováci si počkají. Podle odhadů by měla vyjít na nějakých 16 tisíc korun.

▶️ Minulý týden proběhl herní veletrh Gamescom, který letos zlomil návštěvnický rekord a přinesl i několik oznámení (přičemž pár dalších najdete i v mailové verzi newsletteru, ke které se můžete přihlásit v boxu výše):