Největší český slevový vyhledávač Skrz.cz poprvé expanduje. V Polsku spustil Sortado

Ondřej HolzmanOndřej Holzman

petr-kovacik-skrz.cz
0Zobrazit komentáře

V České republice si budoval vyhledávač slev Skrz.cz svou pozici osm let a stal se největším portálem svého druhu. Nyní Skrz.cz, který vede Petr Kováčik, poprvé expanduje do zahraničí a jako další destinaci si vybral Polsko. U našich severovýchodních sousedů se rovněž zaměří na cestování, ale bude vystupovat pod jiným názvem – Sortado.

Na adrese Sortado.pl, kde polský Skrz.cz od listopadu funguje, je aktuálně téměř 2 000 nabídek od polských prodejců. Jedná se zatím především o různé formy cestování, ať už jde o hotely, penziony nebo wellness pobyty.

„Postupně plánujeme rozšiřovat spolupráci s našimi českými klienty, kteří mají vlastní aktivity také v Polsku. A také chceme pomoci českým prodejcům pobytů s expanzí do Polska,“ říká Petr Kováčik, ředitel Skrz.cz, který po loňském prodeji Slevomatu za více než 1,5 miliardy korun rovněž patří do britské skupiny Secret Escapes. V Polsku se navíc nechce zastavit a plánuje postupnou expanzi také na další trhy v rámci regionu střední a východní Evropy.

sortado

Skrz.cz je v Polsku Sortado.pl

Nabídka stále více související s cestováním není na Skrz.cz náhodná. Hodnota jím zprostředkovaných poptávek v oblasti cestování roste meziročně o 40 % a celkem už zprostředkuje největší český slevový vyhledávač roční prodeje za jednu miliardu korun. „Dlouhodobě se nám daří navazovat úspěšné spolupráce s velkými cestovními kancelářemi a zároveň aktivně inspirovat lidi k cestování,“ říká Kováčik. V Česku patří mezi partnery Skrz.cz například Invia.cz, Travelportal.cz, Zajezdy.cz, CK Neckermann, Čedok nebo BlueStyle.

Pro Polsko se Kováčik se svým vyhledávačem rozhodl z několika důvodů. Jde o velký a rostoucí trh, kde je zároveň nižší internetová penetrace, takže je zde vidina dalšího významného růstu celého trhu. Podle Kováčika navíc v Polsku není tak silná konkurence v oblasti cestování jako v Česku, kde se do tohoto segmentu pouští stále více firem. Od výsledků v Polsku se pak bude odvíjet i další expanze Skrz.cz.

Alza v Praze otevřela třetí Prodejnu budoucnosti. Od ledna v nich obsloužila 40 tisíc zákazníků

Ondřej HolzmanOndřej Holzman

alza-prodejna-budoucnosti-top
0Zobrazit komentáře

V Prodejnách budoucnosti je budoucnost. Alespoň tak to vidí největší český internetový obchod Alza.cz, který dnes otevírá již svou třetí futuristickou prodejnu, která je plně bez obsluhy a můžete si v ní připadat trochu jako ve sci-fi filmu. Alza tento koncept nazývá Prodejna budoucnosti a po Floře a Budějovické ho nyní najdete také v prostorách stanice metra Můstek.

Alza hlásí, že od ledna dvě nové bezobslužné prodejny vygenerovaly obrat téměř 45 milionů korun a odbavily necelých 40 tisíc unikátních zakázek. Nová Prodejna budoucnosti ve frekventované stanici metra se liší jen v detailech a Alza jí chce mimo jiné posílit své předvánoční kapacity. Ostatně pro český e-shop to bude první kamenná pobočka v historickém centru Prahy.

alza-prodejna-budoucnosti-mustek

Nová Prodejna budoucnosti na Můstku

Prodejna budoucnosti na Můstku má zhruba 50 metrů čtverečních, přičemž vstupní vestibul slouží pro vytváření objednávek, platby a v případě potřeby také pro komunikaci s video operátorem. Pokud již však máte zboží objednáno a zaplaceno předem, stačí jen vložit kód, načež vás světelné signály dovedou k té správné schránce. Úložných slotů je v nové prodejně Alzy 400 a jejich velikosti odpovídají nejprodávanějším produktům.

jiri-patak-chytry-honza

Přečtěte si takéJiří Paták za stovky milionů korun kupuje zpět finanční srovnávač ChytryHonza.cz, který kdysi založilJiří Paták za stovky milionů korun kupuje zpět finanční srovnávač ChytryHonza.cz, který kdysi založil

Nejvíce si do futuristických prodejen, které fungují nepřetržitě 24 hodin denně, zákazníci nechávají posílat mobilní telefony, notebooky, domácí elektroniku a příslušenství. Stále oblíbenější je ale také například sportovní vybavení a na Můstek si budete moci nechat doručit klidně i velkou televizi a další rozměrné zboží.

Výzvou však pro Alzu v tomto případě bude rychlé zásobování, které je v samotném centru poněkud problematičtější. Prozatím bude probíhat jednou denně v noci, ale výhledově ho chce Alza provádět alespoň dvakrát denně, a to pomocí plně elektrických vozů. Další Prodejnu budoucnosti už česká e-commerce jednička plánuje otevřít mimo Prahu, zvažují se Brno a Bratislava.

alza-prodejna-budoucnosti2

Nová značka AlzaPower

Vedle třetí Prodejny budoucnosti Alza představila ještě jednu novinku. Pod značkou AlzaPower začíná prodávat vlastní IT a elektro příslušenství, jako jsou například nabíječky, datové kabely nebo baterie. Prozatím má Alza takových produktů zhruba 100 a bude svůj sortiment průběžně rozšiřovat. V příštím roce by měla přibýt například vlastní značka hobby vybavení.

apple-severance-emmy

Přečtěte si takéSkvělé komedie, sci-fi i kriminálky. Je Apple TV+ nové HBO?Skvělé komedie, napínavé sci-fi, chytré kriminálky a F1. Je Apple TV+ nové HBO?

Vývoj všech produktů značky AlzaPower probíhá přímo v Alze, včetně návrhů designu, a výrobu pak provádí certifikované továrny v Asii. Důležitým měřítkem přitom má být pro Alzu kvalita, což chce potvrdit i tím, že bude nad svou značkou poskytovat prodlouženou záruku a u vybraných produktů dokonce doživotní záruku.

alzapower

Alzu při vývoji vlastní řady příslušenství zajímala také ekologická stránka věci, a tak jsou všechny výrobky zabaleny jen v pevném papíru bez plastových blistrů, chemických lepidel a s potiskem na bázi sójových bobů. Ceny produktů AlzaPower začínají na 89 korunách a například nabíječky na mobily nebo datové kabely této značky se na Alze velmi rychle dostaly mezi nejprodávanější ve své kategorii.

alzapower-baterky