Největší futuristická akce ve střední Evropě bude opět v Praze. Future Port se letos přesouvá na Výstaviště
Konference Future Port Prague
Největší mezinárodní futuristická akce ve střední Evropě se bude letos opět konat v Praze. Již třetí ročník Future Port Prague, za kterým stojí spoluzakladatel Etnetera Group Martin Holečko, čeká několik novinek. Budoucnosti se budou moci návštěvníci tentokrát dotknout na pražském Výstavišti, kam se akce přesouvá z holešovické tržnice, a chybět nebude jak osobnostmi nabitá konference, tak doprovodný festival.
Třetí ročník Future Port Prague se letos uskuteční 10. a 11. září a do českého hlavního města opět zamíří desítky řečníků z celého světa. Na konferenci se zejména středoevropští lídři z byznysu, průmyslu i školství a politiky zaměří na diskuzi o tom, jak bude celá společnost v budoucnu fungovat. Řeč tak bude o vzdělávání, zdraví, mobilitě, městech, bezpečnosti nebo jídlu.
„Future Port Prague je setkáním aktivních lidí, firem a organizací, kteří chápou, že prudký rozvoj technologií je nezadržitelný fenomén, který nám v naší malé zemi, otevírá úplně nové možnosti, jak se zapojit do tvorby globální budoucnosti. Díky větší dostupnosti a levnější ceně technologií dnes můžete z Prahy nebo Brna dělat projekty, které dřív byly vyhrazené místům jako Silicon Valley,“ říká Martin Holečko, který chce jako ředitel akce ukázat i Prahu a celou Českou republiku jako místo, odkud lze měnit svět.
Future Port Prague si tak mimo jiné klade za cíl přiblížit všechny moderní technologie, které mění nebo teprve budou měnit naše životy, všem účastníkům, a to jak v rámci zmíněné konference, tak také doprovodného futuristického festivalu, na němž se představí více než stovka vystavovatelů.
Firmy a startupy z celého světa přivezou roboty, virtuální realitu, umělou inteligenci, biotechnologie, 3D tiskárny, inovativní materiály a také elektrická a autonomní vozidla, o nichž se hodně mluví. Loni ostatně na Future Portu vystavovala například Škoda Auto, která následně několik technologií, jež na festivalu objevila, zkoumala pro možné další využití ve svých produktech.
Ideální příležitost pro představení nových produktů
Mladoboleslavská automobilka se rozhodla na Future Port Prague pozvat přes 850 zaměstnanců včetně členů nejvyššího vedení v čele s předsedou představenstva. V rámci festivalu si Škodovka pro své zástupce připravila speciální inovační a vzdělávací program, na který v automobilce navazovaly další workshopy a pracovní skupiny. Vedení automobilky navíc při prohlídce mezi vystavovateli akce zaujalo kreativní studio Q Designers a jeho projekt The Greenest Company, v rámci něhož vyvinulo zařízení pro měření kvality prostředí v kancelářích.
Právě na Future Portu Q Designers uvedli tzv. Space Monitor, což je malý květník s kávovníkem a senzory na měření oxidu uhličitého, teploty, vzdušné vlhkosti, prachových částic, biotoxinů a světelných i akustických podmínek. „Asi půl hodiny po otevření bran festivalu se u nás zastavili manažeři zodpovědní za budovy Škoda Auto a za chvilku jsme měli domluvenou první schůzku v Mladé Boleslavi. Dělali jsme si legraci, že za první hodinu výstavy máme hotovo a můžeme to jít někam zapít,“ popisuje zakladatel Q Designers Jindřich Fialka, jak doslova během pár minut jeho tým na akci získal prvního potenciálního klienta.
Novinkou letošního ročníku Future Portu bude vedle změny lokality také rozdělení zmíněného doprovodného festivalu, kdy první den (10. září) bude určený pro odbornou veřejnost a firemní návštěvníky a druhý den (11. září) se pak holešovické výstaviště otevře široké veřejnosti. Organizátoři očekávají, že se na Future Port Prague letos ukáže přes 10 tisíc návštěvníků, a již brzy by měli začít prodávat také vstupenky.
Podobnou zkušenost jako Q Designers má s loňským ročníkem futuristické akce také Lili Berezkinová, zakladatelka startupu [n]fibrecare, který vyvíjí první suchou pleťovou masku z nanovláken na světě a právě na Future Portu ji v loňském roce poprvé odhalil veřejnosti. Zatímco sama šéfka projektu hovořila na pódiu, její tým už na stánku uzavíral první obchodní partnerství.
„Dva dny na Future Port Prague byly jako měsíc práce mého obchodního týmu plus dobře zrealizované PR kampaně,“ vzpomíná Liliana Berezkinová, která díky účasti na pražské futuristické akci dostala nabídku zúčastnit se soutěže FutureNow Startup Awards v Bratislavě, kde [n]fibrecare získal první místo a odnesl si přes půl milionu korun.