Nejvýkonnější Lamborghini v historii teď můžete mít i na poličce. Precizní model z LEGO Technic má téměř 4 tisíce dílů

lego-sian8

Foto: Lamborghini

Milovníci značek Lamborghini a LEGO mají o zábavu postaráno

0Zobrazit komentáře

Kvádr a aerodynamika k sobě nemají příliš blízko. Stejně tak by se mohlo zdát, že si k sobě nemůže najít cestu stavebnice LEGO a nejvýkonnější automobil značky Lamborghini. Protiklady se ovšem přitahují, a proto se i kostičkám dánského výrobce stavebnic dostalo té cti, aby dohromady vytvořily aerodynamický skvost jménem Sián.

Koupit si Lamborghini znamená disponovat částkou, za kterou se dá bez problému postavit velice pěkný rodinný dům. Jenže Lamborghini ví, že na světě existuje celá řada osob, pro které takto vysoká cenovka nepředstavuje žádný problém a za své vozy jsou schopni utrácet i mnohem vyšší sumy. Právě pro tyto speciální zákazníky si italská automobilka připravila jedovatě zelený model Sian, tedy to nejzuřivější monstrum, jaké kdy v jejích dílnách vzniklo.

Sián si ovšem nevyhlédli jen movití členové fanklubu italského výrobce nadupaných sportovních vozů. Zpráva o novince se dostala i do společnosti LEGO, konkrétně k lidem, kteří mají na starosti vytváření modelů pro pokročilou řadu LEGO Technic.

lamborghini-sian-9-min

Foto: Lamborghini

Lamborghini Sián

Jen těžko lze hledat souvislost mezi hranatou kostičkou Lega a aerodynamicky precizně zpracovaným Siánem. Pro ty, kteří navrhují nové modely LEGO Technic, je tento fakt tím nejmenší problém. Proto slovo dalo slovo a výsledkem je 3 696 kousků stavebnice, mezi kterými nechybí kola se zlatými paprsky a dílky zbarvené do jedovatě zelené.

LEGO dokáže reálné předlohy převádět za pomoci svých kostek do malých modelů až s neuvěřitelnou věrností a u automobilů to mnohdy platí dvojnásob. Odborníky v tomto ohledu jsou i Češi, kteří z kostek LEGO vytvořili například věrnou kopii Bugatti Chiron či McLaren Senna, a to navíc v životní velikosti.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Nový model Siánu od LEGO Technic je sice jen v měřítku 1:8, postavit si jej ovšem může v podstatě každý. Pokud se podaří dát vše na správné místo, měl by před očima vyrůst věrohodně zpracovaný model vozu, který nejenže skvěle vypadá, ale navíc disponuje i řadou funkcí.

lego-sian1

Foto: Lamborghini

lego-sian5

Foto: Lamborghini

Výkon sice nedává, ale i tak se jedná o skvělý detail

LEGO Technic totiž nenavrhuje modely, které jsou po sestavení vhodné jen k umístění do vitríny. Stavebnice je především hračkou, a proto se inženýři Lega snaží vždy navrhnout model interaktivní a funkční. V případě Siánu se sice nedočkáme toho, že by miniaturní V12 začala podávat výkon či schopnosti reálné předlohy, ale má například dveře, které lze vyklopit směrem vzhůru. Tím se odkrývá interiér vozu s funkčním volantem a pohyblivou řadicí pákou funkční osmistupňové převodovky.

Funkční je zde také odpružení kol a nastavitelný zadní spoiler. Malé překvapení je umístěno v zavazadlovém prostoru, který se objeví po otevření přední kapoty. Zde je ukryta cestovní taška, která je mimochodem dodávána i ve skutečném Siánu, a také sériové číslo modelu. Díky němu lze otevřít online obsah věnovaný práci zaměstnanců z Lega a designu skutečného vozu.

satra_brunn2-min

Přečtěte si takéLéčivé prameny z roku 1700 za 180 milionů korun. Kousek od švédského Stockholmu se prodává unikátní lázeňská vesniceLéčivé prameny z roku 1700 za 180 milionů korun. Kousek od švédského Stockholmu se prodává unikátní lázeňská vesnice

Spojitost mezi ním a kostičkou Lega se pokusil najít ředitel Lamborghini Stefano Domenicali, který řekl: „Kostka LEGO je stejně ikonická jako supersportovní vozy od Lamborghini. Oba ztělesňují snahu o hledání dokonalého designu prostřednictvím neustálého výzkumu a vývoje. Vytváří různé emoce při každém kontaktu a jsou ceněny po generace.“

lego-sian3

Foto: Lamborghini

Auto má řadu pohyblivých částí

Model se představil ve videu, ve kterém nechyběl ani videomapping. Pokud by si předtím někdo pomyslel, že představení obyčejného modelu z kostiček nemůže budit emoce, toto video jej rozhodně přesvědčí o opaku.

Prodej modelu LEGO Sián FKP 37 byl spuštěn právě dnes za částku 9 999 korun. Sáhnout hlouběji do kapsy je tak nutné i v případě LEGO modelu Siánu, který na délku měří jen 60 cm. Na poličce však bude vypadat skvěle.

lego-sian7

Foto: Lamborghini

LEGO nezapomnělo ani na charakteristické přední světlomety

lego-sian9

Foto: Lamborghini

Pohled na zadní část modelu

lego-sian4

Foto: Lamborghini

Dveře lze otevírat jako u skutečného vozu

lego-sian6

Foto: Lamborghini

Zlaté paprsky disků

lego-sian2

Foto: Lamborghini

Kombinace jedovatě zelené barvy v kombinaci ze zlatými disky jsou poznávacím znamením Siánu

CzechCrunch Jobs

CzechCrunch Weekly

V newsletteru Weekly vám každou neděli naservírujeme porci těch nejdůležitějších zpráv, které by vám neměly uniknout.

České Lafluence nabírá 20 milionů korun. Chceme být v influencer marketingu velkým evropským hráčem, hlásí Varga

Peter BrejčákPeter Brejčák

varga

Foto: Lafluence

Peter Varga, CEO influencer marketing platformy Lafluence

0Zobrazit komentáře

Investiční svět se ani v době pandemie koronaviru nezastavuje. Naopak právě globální krize mění i preference zákazníků, a tak některé značky ještě více přesouvají svoji komunikaci do online sféry. Stoupá tak význam firem, které se zaměřují na tzv. influencer marketing, což hraje do karet tuzemské firmě Lafluence.

Česká online platforma, zaměřující se na efektivní influencer marketing, oznámila získání investice ve výši 20 milionů korun od skupiny andělských investorů Venture Club. V květnu firma získala první tranši ve výši 8 milionů a věří, že i díky externímu kapitálu upevní svoji pozici lídra na českém a slovenském trhu.

„Těší mě, že investice do Lafluence dospěla do zdárného konce i v této složité době. Znamená to dvě věci – první, že startupový trh je živý a investoři mají stále chuť investovat a této nově vzniklé situace nezneužívají pro tlak například na zisk větší části equity. Zároveň investice dokazuje, že Lafluence má hodnotu a potenciál,“ popisuje CEO platformy Peter Varga.

top-peter-varga_high-resolution-14-min

Foto: Lafluence

Peter Varga, CEO Lafluence

„V březnu a dubnu jsme viděli rekordní nárůsty obratu a jsme jednoznačně největší influencer platforma v Česku a na Slovensku. Tato investice nám umožní zvětšit tým a soustředit se na expanzi na další evropské trhy. Věřím, že máme potenciál stát se významným hráčem na poli influencer marketingu v Evropě,“ doplňuje čtyřiatřicetiletý Varga.

Lafluence se ve formě online tržiště zaměřuje na propojování značek s tvůrci obsahu jako například influencery, instagramery, blogery či youtubery. Následně zprostředkovává jejich vzájemnou spolupráci a pomáhá nastavení procesů při tvorbě kampaní od prvních procesů přes právní stránku a platby až po vyhodnocení spolupráce.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Platforma za tři roky od svého vzniku zaznamenala registraci více než 1 700 influcencerů a 1 200 společností. Celkově během této doby realizovala již 900 kampaní pro značky jako Alza, Nestlé, Nivea, Pepsi, Uber či Vodafone. Venture Club přitom v Lafluence není prvním investorem. Na financování se již dříve podílel například Josef Matějka se svým investorským fondem Nextech Ventures, startupové studio TopMonks, Petr Sadílek, Luděk Motyčka či Jiří Fabián.

lafluence

Influencer marketingová platforma Lafluence

Nejnovější investici plánuje Lafluence využít na posílení týmu v technickém či obchodním oddělení a expanzi do zahraničí, která je plánována na zimu letošního roku vstupem na jeden z některých sousedních trhů.

„Rozhodli jsme se za Venture Club firmu Lafluence podpořit investicí i v této době, nebo právě v této době. Věříme jim. Online služby, referenční marketing a influenceři hrají a budou i nadále zastávat důležitou roli v propagaci služeb a produktů speciálně u mladších a středních věkových kategorií. Koronavirus jen uspíší prosazení nových způsobů propagace,“ komentuje investici Petr Šedivý z Venture Club.

Pro šéfa Lafluence Petra Vargu se však byznys teprve rozbíhá. „Na konci roku 2021 chceme být připraveni na investiční kolo Series A a udělat z Lafluence hráče na celoevropské úrovni,“ dodává.