Netflix přijde o nejsledovanější seriál. The Office se přesune ke konkurenci

Ondřej HolzmanOndřej Holzman

the-office

Americký seriál The Office

0Zobrazit komentáře

Netflix za rok a půl přijde o jeden z nejpopulárnějších seriálů, na který se diváci na jeho streamingové platformě dívají nejvíce. Řeč je o kultovním americkém seriálu The Office (Kancl), jehož poslední řada se sice odvysílala už před sedmi lety, ale podobně jako třeba na Přátele na něj fanoušci koukají stále dokola. Ostatně i o Přátele Netflix nejspíš přijde.

Jde o výsledek stále se zvětšující konkurence na poli streamingových služeb, kde Netflix až dosud operoval relativně neomezeně, ale nově si chtějí z velkého trhu, který bude dál růst, ukrojit svůj díl i další firmy. Letos přijde očekávaná služba od Disney a vlastní streamingovou platformu spustí příští rok také americká stanice NBC. A právě ta stojí za seriálem The Office.

Od ledna 2021 už tak bude možné sledovat remake původně britského Kanclu, který byl rovněž populární, pouze na nové streamovací službě NBC. Americká stanice si je totiž vědoma síly seriálu, který je na streamovacích službách vůbec nejsledovanějším titulem. V roce 2018 byl sledován více než 52 miliard minut a jen v dubnu 2019 byl téměř dvakrát více sledovaný než druhý nejsledovanějších pořad na streamovacích službách.

Ostatně i proto, že se podobný boj očekává i u dalších titulů, na které si budou nárokovat nové služby exkluzivitu, Netflix mohutně investuje do vlastního obsahu, aby takovým scénářům v budoucnu předešel. Brzy totiž přijde i o většinu produkce od Disney a zřejmě přijde i o další velmi populární seriál.

CzechCrunch Jobs

CzechCrunch Weekly

V newsletteru Weekly vám každou neděli naservírujeme porci těch nejdůležitějších zpráv, které by vám neměly uniknout.

Český startup Yieldigo se dostal do prestižního akcelerátoru Alchemist v Silicon Valley

yieldigo-team2
0Zobrazit komentáře

Tuzemský startup Yieldigo v loňském roce vyrostl o 400 procent a nedávno hlásil, že se pouští do expanze na ruský trh, který navazuje na několik dalších zemí jihovýchodní Evropy, kam zamířil loni. Teď se k tomu navíc pražský startup dostal do prestižního kalifornského akcelerátoru Alchemist, který patří k jedněm z nejvýznamnějších na poli B2B.

Yieldigo převážně větším retailovým zákazníkům poskytuje řešení, jež na základě umělé inteligence upravuje ceny různých výrobků v reálném čase a tím se snaží zvyšovat zisky, což se startupu daří až o desítky procent. V souvislosti s akcelerátorem Alchemist je Yieldigo teprve druhou českou firmou, která se do něj dostala. V minulosti se to povedlo startupu Stories, za kterým stojí trojice Vojta Roček, Filip Doušek a Peter Fedoročko a loni ho odkoupil americký gigant Workday.

Yieldigo je dle našich informací od loňska v černých číslech a tržby startupu se pohybují ve vyšších desítkách milionů korun ročně. V rámci šestiměsíčního akceleračního programu by měl obdržet mimo přístupů k prestižním mentorům také 36 tisíc dolarů (přes 800 tisíc korun).