Nový elektromobil za méně než 400 tisíc? Inster od Hyundaie to umí, nepořídí si ho ale každý
Novinka nabízí elektrický pohon, slušnou výbavu i dojezd a zajímavou cenu. Na tu ale dosáhnete jen za přesně daných okolností.
Hyundai přichází na český trh s elektromobilem Inster, kompaktním městským vozítkem, jehož cena může při splnění určitých podmínek spadnout až na částku 399 993 korun. Za tyto peníze u nás nabízí elektromobil už jen Dacie. Inster přitom není žádný chudý příbuzný, má slušnou výbavu i dojezd.
Hyundai Inster je čerstvou novinkou jihokorejské automobilky vycházející ze spalovacího modelu Casper. Jedná se o auto vyloženě do kapsy. Na délku měří 3 852 mm, na šířku má 1 610 mm a je 1 575 mm vysoký. Přesto není zcela nepraktické, objem kufru činí 280 litrů a po sklopení zadních sedadel dokonce 351 litrů.
Design nijak zvlášť nevybočuje z kolejí, které Hyundai již vyjel s většími sourozenci Insteru. Přední maska pracuje s dělenými světlomety, kdy je jedna část umístěna v lince pod kapotou a druhá do kruhových otvorů přímo v masce. Přes poměrně hranaté linie a zvýrazněné boční lemy kol se vůz postupně přelévá do své zadní části s lampami se čtverečkovým designem, který k autům od Hyundaie již patří.
Pokud nahlédnete do českého ceníku, zmiňovanou částku 399 993 korun budete muset chvilku hledat. Pro běžného zákazníka startuje cena vozu ve výbavě Smart na částce 599 990 korun. Jedná se o cenu za variantu Eco s trakčním akumulátorem o kapacitě 43 kWh, který napájí elektromotor o výkonu 97 koňských sil. Toto kombo nabízí papírový dojezd 327 kilometrů, což je pro projížďky ve městě dostatečná porce kilometrů.
Maličký elektromobil za 600 tisíc je zajímavá nabídka, ovšem zas tak silné emoce nevzbuzuje. To se však mění v momentě, kdy o jeho pořízení začnou přemýšlet firmy nebo podnikatelé. Pak se cena bez DPH srazí na částku 441 315 korun – a kdo využije akční ceny s financováním od Hyundaie, dostává se s cenou vozu pod onu 400tisícovou hranici, opět bez DPH. I běžní kupci však mohou využít slevu při financování od automobilky.
Nastartujte svou kariéru
Více na CzechCrunch JobsPokud bychom chtěli novinku srovnávat s konkurencí a šlo by nám především o cenové poměřování, příliš mnoho variant není. Elektromobil pod půl milionu dnes nabízí jen Dacia. Cena jejího elektrického modelu Spring ve výbavě Essential s dojezdem 225 kilometrů začíná na 419 900 korunách. A kompaktní konkurenti jako Smart EQ Fortwo či Fiat 500e jsou nabízeny od 591, respektive 649 tisíc korun.
V základu kompaktní Inster nabízí například digitální přístrojový štít, multimediální displej s navigací, zadní parkovací senzory či adaptivní automat. Výbavový stupeň Style navíc přidává 15palcová kola, střešní nosiče, tepelné čerpadlo, přední parkovací senzory a vyhřívaná přední sedadla spolu s volantem.
Nejvyšší varianta Power má baterii o kapacitě 49 kWh, výkon 115 koňských sil a dojezd 370 kilometrů. Ve výbavě Cross Premium k ní patří i zatmavená okna, strukturované boční prahy, černě lakovaná maska chladiče a 17palcová litá kola. S vyšší než základní výbavou ale samozřejmě stoupá i cena.