Nový účes, se kterým vám pomůže rozšířená realita. Amazon otevírá vlastní kadeřnický salon
Amazon neustále prozkoumává nové vody, což potvrdilo i nedávné spuštění prodeje potravin. Nyní svou nabídku rozšiřuje také o speciální kosmetické služby. V Londýně otevřel kadeřnictví budoucnosti, kde si zákazníci s pomocí rozšířené reality vyberou účes či barvu vlasů nebo si mohou jednoduchým způsobem objednávat kosmetické přípravky až domů.
Pokud nemáte jasnou představu o stylu svého účesu, zpravidla to necháte na kadeřníkovi, který by přece měl vědět, co by vám slušelo. Zároveň se ale vystavujete riziku, že to, co vám na hlavě vytvoří, nebude splňovat vaše očekávání. Takový scénář ovšem nehrozí těm, kteří navštíví Amazon Salon, jenž se otevřel na londýnské Bushfield Street.
Nový salon zabírá dvě podlaží a přibližně 140 metrů čtverečních, kde mohou zákazníci nalézt celou řadu novinek, kterými jejich obvyklý kadeřník zajisté nedisponuje. Amazon se totiž rozhodl demonstrovat, jakým způsobem mohou moderní technologie nacházet uplatnění i v odvětví péče o krásu.
„Tento salon jsme navrhli pro zákazníky, kteří si přijdou vyzkoušet některé z nejlepších technologií, produkty pro péči o vlasy a stylisty v odvětví. Chceme, aby nás toto jedinečné místo posunulo o krok blíže k zákazníkům a stalo se místem, kde můžeme spolupracovat s výrobci a testovat nové technologie,“ říká oblastní manažer pro Amazon ve Velké Británii John Boumphrey.
Prim hraje rozšířená realita. Podobně jako si hráči vytvářejí vzhled svých avatarů ve hře, i zde se stačí usadit a v uživatelském prostředí experimentovat s různými typy účesů a jejich barevnými variantami, které jsou na snímku vykreslovány. Po vybrání účesu přichází na řadu některý z odborníků, jehož úkolem je vyčarovat na hlavě dotyčného to, co vidí na obrazovce.
Nastartujte svou kariéru
Více na CzechCrunch Jobs
Péči o vlasy a jejich styling má na starosti tým Eleny Lavagni, dámy, která v Londýně provozuje svůj vlasový salon přes dvacet let a její zaměstnanci mají za sebou účast na akcích, jako je filmový festival v Cannes či pařížský týden módy. Jejich služeb mohou v Amazon Salonu využívat jak ženy, tak pánové i děti.
Mimo péče stylistů funguje salon také jako prodejna profesionální vlasové kosmetiky. Ta je zde vystavována formou „point-and-learn“, v rámci které mohou zákazníci jednoduchým gestem ukázat na výrobek, což spustí přehled potřebných informací na blízké obrazovce. Pouštět si lze také videa o značce či různé návody, ve kterých se s daným produktem pracuje.
Součástí vystavených produktů jsou také QR kódy, po jejichž načtení si lze přes telefon zboží objednat až domů. QR kódy zákazníka nejčastěji odkážou do nově vzniklé sekce Amazon Professional Beauty Store, k jejíž podpoře byl provoz salonu spuštěn. Amazon v ní míří hlavně na kosmetické salony, kadeřnictví a další oblasti péče o zevnějšek s nabídkou různých výhod od množstevních slev až po expresní dodávky.
Celý salon v současné době funguje spíše zkušebně, a proto své služby prozatím nabízí pouze zaměstnancům Amazonu. Pro širokou veřejnost by se měl otevřít v průběhu několika dalších týdnů. Zda podobných salonů vznikne po světě více, je ovšem otázkou. Momentálně otevírání dalších podobných podniků Amazon v plánu nemá.