Ojeté vozy se prodávají i v západní Evropě. Česká služba Carvago pro nákup ojetin online míří do Německa
Říká se, že Česká republika je vděčným odběratelem ojetin, o které již není na západě zájem. Zda by mohl být na západě zájem o českou platformu, přes kterou lze ojeté vozy nakupovat online, nyní zkusí zjistit European Auto Group. Projekt financovaný investiční skupinou Portiva totiž se svou platformou Carvago expanduje do Německa.
Carvago se narodilo do doby, která nemá v automobilovém průmyslu obdoby. Pandemie zprvu zavřela kamenné autobazary a následně hranice, takže nešlo ojeté vozy ze zahraničí dovážet. To byl však teprve začátek. Nedostatek čipů způsobil, že se automobilkám propadají produkční objemy, což prodlužuje čekací dobu na nový vůz.
Celá tato situace má za následek zvýšený zájem o ojeté vozy, které lze díky novým platformám, jako je právě Carvago, nakupovat stejně jednoduše jako například nový spotřebič. Tuto možnost chce Carvago po České republice, Slovensku a Polsku nabídnout také zákazníkům v Německu, a tím odstartovat svou expanzi na západ.
Ten největší
Carvago se netají ambicemi stát se největším prodejcem ojetých vozů v Evropě s obratem přesahujícím jednu miliardu eur (25 miliard korun) a se sto tisíci kusy prodaných vozů ročně. Všechny tyto mety chce platforma pokořit během následujících tří let a expanze je pro jejich zdolání nezbytnou podmínkou.
Do Německa Carvago míří s nabídkou celkem 650 tisíc vozů, přičemž cílem společnosti je do konce roku zobchodovat na evropské úrovni 500 vozů měsíčně s měsíčním obratem 250 milionů korun. V příštím roce již hovoří o dvou tisících vozů prodaných za jeden měsíc a měsíčním obratu dosahujícím téměř jedné miliardy korun.
„Carvago roste extrémně dynamicky. V České republice již patříme mezi největší prodejce ojetých automobilů a vstup na německý trh je klíčovou fází naší probíhající mezinárodní expanze,“ říká Jakub Šulta, CEO Carvaga. V Česku prý prodá přes 300 vozů měsíčně, což má dle Šulty stavět jeho službu mezi tři největší prodejce ojetin u nás.
„Ročně se v Německu prodá přibližně sedm milionů vozů z druhé ruky a v pandemickém roce 2020 se na tamním trhu ojetin protočilo více než 100 miliard eur. Jsem přesvědčen, že díky široké nabídce kvalitních prověřených vozů a komplexitě poskytovaných služeb máme všechny předpoklady k tomu, abychom si z tohoto koláče ukousli významný podíl,“ dodává Šulta.
Prověřený vůz dovezený před plot
Právě podmínky nákupu vstřícné vůči zájemci o nový vůz patří mezi hlavní lákadla, na které Carvago upozorňuje. Tradiční kamenné autobazary totiž nemají u řidičů vždy tu nejlepší pověst a Carvago se snaží upozornit na to, že nákup vozu online může být sázkou na větší jistotu. Do nabídky společnosti se totiž dostávají jen kompletně prověřená auta, přičemž podle Carvaga projde revizním sítem jen každý desátý prověřovaný vůz.
Nastartujte svou kariéru
Více na CzechCrunch Jobs