Online cestovka Invia.cz Jakuba Havrlanta dál roste. Loni prodala zájezdy za téměř 7 miliard korun
Jakub Havrlant má ve své investiční skupině Rockaway široký záběr. Internetovému byznysu se v něm věnuje jak na poli e-shopů, tak cenových srovnávačů a nebo formou investic do nadějných startupů. Zatímco některé oblasti se zatím nedaří rozvíjet úplně podle představ, online cestovní kanceláři Invia.cz se naopak daří dobře.
V souvislosti s Rockaway se v poslední době nejvíce mluvilo kvůli Mall Group. Velkou e-commerce skupinu, ve které mají podíl také Petr Kellner a Daniel Křetínský s Patrikem Tkáčem, se stále nedaří dostat do černých čísel a po poslední oznámené miliardové ztrátě dojde ke změnám.
Vedení Mall Group nově přebere spoluzakladatel Centrum.cz Oldřich Bajer a zároveň bude ze skupiny vyjmut ziskový cenový srovnávač Heureka, který by měl za zhruba 7,5 miliardy korun koupit jeden z trojice Havrlant, Kellner, Křetínský. Vedle toho však právě Jakub Havrlant v rámci Rockaway dohlíží i na další byznysy, kde se mu daří podstatně lépe.
Například online cestovní kancelář Invia.cz, která spadá do větší celoevropské skupiny Invia Group, roste pod vedením Michala Tůmy už druhým rokem v řadě a jak potvrdila jeho mluvčí Andrea Řezníčková, v roce 2018 prodala zájezdy cestovních kanceláří a další své služby za 6,8 miliardy korun. Růst, který loni meziročně představoval 18 procent, by měl navíc pokračovat i letos.
Pro Jakuba Havrlanta jsou to dobré zprávy, navíc když při takových tržbách hlásí Invia.cz rovněž provozní zisk před zdaněním, úroky a odpisy (EBITDA) ve výši 173 milionů korun. Hlavní byznys Invie představují přeprodeje zájezdů většiny velkých cestovních kanceláří, přičemž v Česku spolupracuje se 180 a na Slovensku se 40 z nich.
Online cestovní kancelář Invia pak funguje také v Maďarsku a na Slovensku, přičemž v rámci Invia Group ji doplňují ještě další cestovky v Rakousku, Německu, Švýcarsku a také Polsku, kde fungují pod jinými názvy.