Online supermarket Košík.cz spouští EkoKošík. Nabídne v něm přes 500 produktů z ekologické drogerie
V nabídce online supermarketu Košík.cz je přes 15 tisíc položek, ale zdaleka ne ve všech případech jde o potraviny. Vedle pečiva, ovoce a zeleniny, mléčných výrobků i uzenin a dalších potravin nabízí Košík také vybavení pro domácnost či zahradu, krmivo pro domácí mazlíčky a nově významně rozšiřuje také svou drogerii. V rámci nové sekce EkoKošík bude nabízet tzv. ekodrogerii.
Mezi více než 500 produkty ekologické drogerie zákazníci najdou například přírodní kosmetiku i opalovací péči, speciální prostředky na nádobí a další čisticí přípravky, přírodní zubní pasty či bambusové kartáčky. Nově Košík zapojil značky jako Attitude, Bio-D, Ecover či Frosch a nechybí ani ekologická kosmetika od Weledy nebo Eco Cosmetics.
Právě neustálé rozšiřování sortimentu, zlepšování služeb a oslovování nových zákazníků po celé zemi je cesta, jak chce tuzemský online supermarket patřící do skupiny Mall Group růst a pomalu se dostat až do černých čísel. Jak totiž ukázala poslední výroční zpráva, Košík.cz je stále v mínusu, se kterým ovšem sama firma kalkulovala.
Za fiskální rok od dubna 2017 do března 2018 skončilo hospodaření Košíku ztrátou lehce přes 285 tisíc korun. Rok předtím, kdy došlo ke sloučení Koloniálu a Košíku – prvně jmenovaný potravinový e-shop rozvíjela sama Mall Group a druhý koupila – pak internetový supermarket prodělal dalších více než 108 milionů korun. Dohromady tedy Košík.cz za dva roky prodělal téměř 400 milionů korun.
V černých číslech chce být Košík do konce roku
Košík na dotaz CzechCrunche odmítl své finanční výsledky jakkoliv komentovat, nechtěl ani prozradit, jak by měl z pohledu čísel vypadat uplynulý fiskální rok, který se teprve před pár týdny uzavřel. Jak ale v loňském rozhovoru říkal šéf Košíku Tomáš Jeřábek, plánem jeho firmy je, že by se měla do zisku dostat ve druhé polovině letošního roku. Zároveň loni v listopadu Jeřábek vyhlásil, že v následujících dvanácti měsících by se měl obrat Košíku pohybovat kolem 1,4 miliardy korun.
Zda tohoto cíle Košík, který bojuje spolu s Tescem o pozici dvojky na trhu, nakonec opravdu dosáhne, si budeme muset teprve počkat. Nicméně pokud by udržel meziročně stejně vysoký růst jako v předchozích dvou letech, mohl by se plánu přiblížit. Tržby totiž firmě rostly ještě rychleji než ztráta. Meziročně tržby vyrostly z 95 milionů na 347 milionů korun a pokud by stejným tempem pokračovaly, v uplynulém fiskálním roce by už atakovaly 1,3 miliardy korun.
Košík nyní sází na to, že by mohl vyrůst i na svém důrazu na ekologické produkty a chování, když chce ekodrogerii propojovat se svou bezobalovou strategií, v rámci níž se snaží zbavovat přebytečných plastů. „EkoKošík je vlastně logickým pokračováním našich aktivit zaměřených na ochranu životního prostředí. 500 ekologických produktů se čtvrtinovým podílem je pro nás pouze začátek, rádi bychom se v budoucnu stali největším online prodejcem ekodrogerie a ekokosmetiky na českém trhu,“ říkáš Tomáš Jeřábek.
Zatímco výsledky Košíku nejsou tolik překvapivé, i třeba s ohledem na to, že aktuální jednička na trhu, Rohlik.cz Tomáše Čupra, v této fázi také ještě v černých číslech nebyl a dostal se do nich poprvé až v loňském roce, mateřská Mall Group musí řešit problémy i na dalších frontách.
Přes rostoucí tržby celé e-commerce skupiny, do níž spadají například Mall.cz, CZC a další e-shopy a nově také Mall TV, se stále nedaří smazat vysokou ztrátu, která by se měla v uplynulém fiskálním roce pohybovat kolem 1 miliardy korun. I proto se tento týden objevila zpráva, že chce zasáhnout nejbohatší Čech Petr Kellner, který v Mall Group drží 40 %, a získat pod svá křídla cenový srovnávač Heureka, který je sám o sobě v zisku.