Online tržiště začalo ve vietnamské tržnici Sapa v Praze. Teď Nulisec pomalu roste a expanduje do Polska

nulisec2-min

Foto: Nulisec

Zakladatelé Nulisecu mají ambice konkurovat čínské B2B platformě Alibaba

Stát se evropským ekvivalentem Alibaby, tedy tržištěm propojujícím výrobce s velkoobchodníky a místem, kde budou uzavírat své obchody. Takovou ambici už před dvěma lety popisovala trojice pocházející z tuzemské vietnamské komunity Sonny Nguyen, Lukáš Pham a Leo Do, kteří stojí za platformou Nulisec a s postupným růstem poprvé vstupují také do zahraničí.

Nulisec funguje jako objednávkový systém pro odběratele zaměřený na rychloobrátkové zboží. Jeho příběh se začal psát v roce 2017 v pražské tržnici Sapa, na platformě tak obchodují i společnosti z vietnamské menšiny v Česku. Dlouhodobým cílem je však vybudovat rozsáhlou B2B platformu fungující v celé Evropě.

„Nulisec jsme ve více jazycích spustili hned od začátku, což pomohlo českým dodavatelům dostat se na nový trh mezi nezávislé vietnamské velkoobchody a maloobchody. Nyní nově vstupujeme i do Polska, což otevírá dodavatelům, ale i odběratelům možnost navázat nové obchodní příležitosti se společnostmi z této země,“ popisuje Lukáš Pham, šéf Nulisecu.

Aktuálně již na platformě působí 200 společností s přibližně 250 tisíci produkty, zákazníky jsou hlavně velkoobchodní společnosti a značky ze segmentu rychloobrátkového zboží (FMCG), krmiva pro mazlíčky a drogerie. Počet uživatelů tržiště přesáhl 2 500 a od začátku roku Nulisec dosáhl celkového objemu transakcí ve výši 20 milionů korun s 35% nárůstem oproti loňskému roku. Měsíčně přitom platforma zprostředkuje asi 60 transakcí.

„Tím, že Nulisec působí na online B2B trhu, který je v Česku, ale i celosvětově novým trendem, tak si zákazníci, uživatelé i partneři na tento nový způsob obchodování zvykají. Je nutno razit cestu a neustále edukovat společnosti k přechodu do online B2B prostředí,“ hodnotí pro CzechCrunch Lukáš Pham.

„Další věcí je, že obchodní vztah mezi dvěma firmami se navazuje delší dobu, než je tomu u klasického B2C prodeje přímo zákazníkům jako v Alze nebo Mallu. U B2B obchodování je další zvláštností průměrná výše objednávky, která je ve srovnání s objednávkami v B2C řádově vyšší,“ doplňuje Pham.

Směr Polsko

Už nyní na Nulisecu probíhají přeshraniční prodeje mezi českými, slovenskými a polskými společnostmi, aktuálně však platforma připravuje plnohodnotnou expanzi do Polska. Během listopadu spustí plně lokalizovanou verzi s následným marketingem a akvizicí nových uživatelů.

Polsko jako výběr země pro zahraniční expanzi dostalo podle Phama přednost kvůli dobrému poměru ceny a užitku pro velkoobchodní společnosti. Hlavním úkolem Nulisecu teď je nabrat kritickou masu polských importérů a naučit je nástroj využívat. „Čekáme, že by tento krok mohl být snadnější než v Česku, kde společnosti na nutnost dělat byznys online přicházejí pomaleji,“ říká šéf platformy.

Obecně však Nulisec registruje silný růstový trend digitalizace obchodu ve velkoobchodním prostředí. Poslední měsíce tak nahrávají nejen nakupování na internetu od koncových spotřebitelů, ale také mezi společnostmi samotnými. Jedním z nejrychleji rostoucích segmentů je přitom pet food, tedy krmivo pro zvířecí mazlíčky, který letos na platformě roste o 25 procent více oproti loňsku.

nulisec1

Foto: Nulisec

Sonny Nguyen, Lukáš Pham a Leo Do, spoluzakladatelé Nulisecu

Mezi zapojené značky na tržišti z tohoto segmentu patří Akinu, Propesko, Shelma, Brit, Magnum, Vitakraft nebo Chein. A zatímco se Nulisec doteď zaměřoval zejména na rychloobratkové zboží, drogerii a pet food, v nejbližší době by mělo dojít také k otevření dvou nových kategorií – dům a zahrada spolu s módou.

„Právě v těchto segmentech je stále velký prostor pro B2B e-commerce,“ věří Pham, jenž nyní ve firmě pracuje také na získání nové investice. Historicky do Nulisecu investovala investiční skupina Leverage. Jak pro CzechCrunch nedávno popsali její zástupci Matěj Boruta a Lumír Kunz, skupina se nakonec z firmy stáhla, protože se jejímu rozvoji nemohla věnovat naplno.

V Nulisecu tak nyní svůj podíl drží další z investorů, fond Lighthouse Ventures. „Aktuálně jsme ve fázi hledání investora pro druhé investiční kolo, díky čemuž chceme posílit vývoj našeho produktu a rychlejší expanzi na další trhy. Větší nabídka a poptávka nám umožní rychlejší růst počtu transakcí,“ dodává Pham.

Peter Brejčák

Redaktor CzechCrunche, Slovák píšící česky. Buzzwords: startupy, technologie, byznys, e-commerce.

Redaktor CzechCrunche, Slovák píšící česky. Buzzwords: startupy, technologie, byznys, e-commerce.