Otevíráme dveře digitalizaci odborného řemesla, hlásí tržiště kutilů SuperSoused. Od investorů získává 20 milionů korun

Peter BrejčákPeter Brejčák

hunkova-supersoused

Foto: Supersoused

Žaneta Huňková, CEO Supersoused.cz

Tuzemské peer-to-peer „tržiště sousedské výpomoci“ SuperSoused, jež propojuje zručné lidí s těmi, kteří je v danou chvíli potřebují, čerstvě oslavilo pět let od vstupu na trh. Během této doby jeho služby využilo zhruba 30 tisíc zákazníků a teď od investorů získává na další rozvoj celkem 20 milionů korun. Dalším cílem je transformovat se do plně inovativní a digitální řemeslné firmy.

„Chytili jsme se příležitosti a díky vstupu nového investora otevíráme dveře digitalizaci odborného řemesla, což je pro nás na trhu, který dosud částečně pokrýváme, logickým krokem,“ popisuje pro CzechCrunch Žaneta Huňková, CEO SuperSoused.cz. Firma tak nově zákazníkům svých obchodních partnerů umožní přístup k odborníkům z řad řemesel.

Trh dlouhodobě trápí jejich nedostatek, lidé navíc narážejí na neexistenci kontaktů, referencí, vhodného termínu, flexibilitu a předem neznámé podmínky práce. SuperSoused by jim to všechno měl nově ulehčit. „Objednání řemeslníka, respektive tzv. super souseda, bude pro zákazníky našich partnerů stejnou službou jako například objednání potravin,“ říká Huňková.

Právě rozšíření nabídky služeb o vlastní týmy ověřených super sousedů, tedy montérů, instalatérů, elektrikářů, zámečníků nebo opravářů, má být pohonem dalšího růstu firmy. SuperSoused konkrétní byznys ukazatele nezveřejňuje, podle svého vyjádření však loni v tržbách meziročně vyrostl o 60 procent a letos cílí na více než třicetiprocentní růst.

supersoused

Tržiště sousedské výpomoci SuperSoused.cz

Díky rozšíření produktové nabídky si navíc do příštího roku nastavil opravdu ambiciózní cíl, a to dosáhnout meziročního nárůstu tržeb o 500 %. Firma je přitom v provozním zisku, jehož poprvé dosáhla již v roce 2018 a loni jej následovala. Letošní pandemie koronaviru se na byznysu SuperSouseda příliš negativně nepodepsala, podle Huňkové naopak lidé ocenili, že si mohou jednoduše a rychle najít pomoc, která splňuje standardy a požadavky na bezpečnost.

„Samotní zákazníci v hledání pomoci do domácnosti nepolevili ani v době koronavirové,“ říká šéfka SuperSouseda. „Stejně tak super sousedé přivítali přísun zakázek v době takového útlumu. Zároveň jsme chtěli být užiteční, a tak jsme spustili bezplatnou sousedskou výpomoc, která měla pomoci nejvíce ohroženým lidem s dovozem nákupu, zajištěním léků a drogerie, venčením domácích mazlíčků nebo šitím roušek.“

V růstu do dalších let má SuperSousedovi pomoci investice ve výši 20 milionů korun od českého fondu Lighthouse Ventures a investiční skupiny InTeFi Capital Lukáše Nováka, který mimo jiné vede knižní vydavatelství Euromedia. Sám navíc stál před lety u samotného zrodu SuperSouseda a věnuje se mnoha dalším aktivitám, včetně budování miliardové IT skupiny Bootiq.

Expanze na Slovensko a do Maďarska

„SuperSouseda vnímáme jako praktického digitálního pomocníka zákazníkům, který si stačil získat důvěru globálních hráčů, jako je například IKEA. I díky ní firma může významně růst v celém regionu a zkopírovat úspěch zahraničního startupu TaskRabbit, který si nakonec IKEA v USA sama koupila,“ hodnotí potenciál firmy partner v Lighthouse Ventures Michal Zálešák.

„Investice nám pomůže odstartovat posun řemesla do digitální dimenze, což sebou nese doladění stávajícího technologického řešení a aplikace SuperSoused.cz, která zabezpečuje, že proces objednávky je pro řemeslníka i zákazníka příjemnou zkušeností, ušetří čas, energii i peníze. Část investice putuje také na personální posílení a v příštích letech nám pomůže s působností na Slovensku a startem v Budapešti,“ doplňuje Huňková.

1itgym_9

Přečtěte si takéOmluvenky tu píší online a programování je jádrem výuky. Na pražském 1. IT Gymnáziu ukazují vzdělávání budoucnostiOmluvenky tu píší online a programování je jádrem výuky. Na pražském 1. IT Gymnáziu ukazují vzdělávání budoucnosti

Na Slovensku má aktuálně SuperSoused.cz mnohem menší tým a objem v Bratislavě je srovnatelný s Brnem. Právě proto se chce firma příští rok zaměřit na tamní trh, v delším časovém horizontu pak plánuje zmiňovanou expanzi do Maďarska. V tuzemsku aktuálně působí v Praze a okolí, Brně, Ostravě, Plzni, Liberci, Olomouci, Hradci Králové a Pardubicích.

Firmě se na domácím trhu osvědčila zmíněná, loni představená spolupráce se švédským nábytkářským gigantem IKEA, kdy super sousedé nabízí montáž nábytku a doplňků nebo také instalaci kuchyňských linek. „Zájem ze strany zákazníků IKEA, ale i úspěšnost jejich realizací, je nad naším očekáváním,“ pochvaluje si Huňková.

Partnerem článku a CzechCrunche je společnost Lighthouse Ventures. V rámci CzechCrunch Premium spolupracujeme s vybranými partnery, se kterými připravujeme obsah na míru. Více najdete zde.