Parkování sdílených koloběžek v centru jen na určených místech. Praha 1 se dohodla s provozovateli
Radní pro dopravu městských částí Prahy 1 až 10 měli požádat o přípravu dohody, jež by stejný systém zakotvila v celém městě.
Praha 1 se dohodla s provozovateli elektrokoloběžek na tom, že od září bude možné vozítka v centru města zanechávat jenom na k tomu určených místech. Řekl to radní městské části pro dopravu Vojtěch Ryvola. Míst pro zanechání koloběžek by podle něj mělo být asi 140 a na každém bude moci stát maximálně 10 koloběžek. Dále chce od provozovatelů vybírat za každé vozítko měsíční poplatek.
Ryvola uvedl, že se dohodl se všemi čtyřmi provozovateli dopravních prostředků, kterými jsou Lime, Bolt, Nextbike a Rekola. Největší kritice čelí provozovatelé elektrokoloběžek Lime a Bolt, jejichž zákazníci často vozítka nechávají uprostřed chodníků nebo na jiných nevhodných místech. To je dáno tím, že nyní je možné elektrokoloběžky zanechat kdekoliv v provozovateli určených zónách.
To by se mělo od září změnit. Radnice již podle Ryvoly vybudovala asi 40 vyznačených míst pro zanechání vozítek a do konce prázdnin by jich mělo být 70. Většina z nich bude v takzvaných dopravních stínech u přechodů pro chodce. Dalších asi 70 míst bude podle radního takzvaně virtuálních, tedy bez značení na místech, kde koloběžky nebudou překážet.
Ryvola dodal, že radnice se snaží při výběru míst nezabírat parkovací místa a cílem není ani koloběžky a jiné sdílené dopravní prostředky z centra úplně vykázat, protože stále představují ekologickou alternativu k autům. „Nešlo mi o likvidaci kol a koloběžek, šlo mi o to dát tomu jasný řád a pořádek,“ řekl. Dodal, že se jedná o ústní dohodu, protože v minulosti se různá memoranda stejně ukázala jako nevymahatelná. „Pro mě je důležitější, aby to fungovalo, než aby to bylo někde na papíře,“ řekl.