Patří mezi deset největších e-shopů v zemi. Rohlík, Košík, Lidl a Datart hodnotí letošní rok
Přední osobnosti české e-commerce v anketě přibližují, jakých výsledků aktuálně dosahují jejich firmy a jak mají nastavené letošní priority.
V Česku na internetu prodá více zboží než oni jen málokdo. CzechCrunch oslovil s prosbou o zhodnocení jejich aktuální situace zástupce několika e-shopů, které se umístily v čele žebříčku stovky největších e-shopů u nás. Doba totiž na trhu obecně není jednoduchá a tržby maloobchodníků klesají již více než dvanáct měsíců v řadě.
Ve třetím díle ankety mezi předními tvářemi českých e-shopů odpovídá šéf českého online supermarketu Rohlík Martin Beháň, ředitel konkurenčního Košíku Ivan Utěšil, tiskový mluvčí Lidlu Tomáš Myler a obchodní a marketingový ředitel Datartu František Mikoška. Všechny čtyři firmy patří podle žebříčku CzechCrunche mezi deset největších e-shopů v Česku.
Otázky jsme jim položili dvě:
- Jak se vám vydařila první polovina roku a co očekáváte v té druhé?
- Zmiňte tři body/oblasti/projekty/strategie, které ve vašem byznysu pro letošní rok považujete za absolutně klíčové.
Anketa je součástí e-commerce speciálu
- CzechCrunch představil unikátní žebříček 100 největších e-shopů v Česku, jeho součástí je také velký datový přehled o trhu.
- Na speciál navazuje e-commerce event Očima úspěšných. Vystoupí na něm Dušan Šenkypl, Erika Eliášová i Petr Bena.
- Bývalý druhý muž Alzy chce měnit zdravotnictví. Společnost může měnit každý, říká v rozhovoru Tomáš Havryluk, jenž na eventu vystoupí také.
- Současnou situaci na trhu v anketě hodnotí přední tváře české e-commerce. Podívejte se na první (Grizly, Alensa, GymBeam, Růžový slon, Ovečkárna) anebo druhý díl (Factbool, Bonami, Astratex, Spokojený pes).
Martin Beháň, ředitel, Rohlík.cz
V první polovině roku jsme se soustředili na řadu priorit včetně řešení cen potravin a rozšiřování našeho sortimentu i využívání technologických investic. Byli jsme si vědomi toho, že zvýšení ceny potravin bylo pro mnoho zákazníků významným problémem. Jako reakci na to jsme zastropovali ceny čtrnácti základních potravin, aby byly dostupné pro všechny naše zákazníky. Rozhodli jsme se už na podzim 2022, ale letos jsme zastropování prodloužili až do konce léta. Věříme, že to byl správný krok pro podporu našich zákazníků.
Technologie a digitalizace nám pomáhají držet náklady pod kontrolou, což nám umožňuje reagovat na tržní výzvy, aniž bychom museli prudce zvyšovat naše ceny. Investujeme do nových technologií a procesů, abychom zůstali konkurenceschopní a byli schopni poskytovat nejlepší možnou službu. V oblasti sortimentu jsme opět rozšířili naše privátní značky. Věříme, že tímto krokem nejen zvýšíme svou konkurenceschopnost, ale také umožníme zákazníkům více možností výběru a také to, aby se nemuseli rozhodovat mezi kvalitou a cenou.
Klíčové oblasti:
- Rozšiřování služby a možnost obsloužit větší počet zákazníků jsou pro nás naprosto klíčové.
- Navazovat na naše služby další, které zlepší zákazníkům jejich život – usnadní či urychlí nakupování. Případně je rozšířit o novou zákaznickou zkušenost, která bude efektivní z hlediska ekonomického i ekologického. Poslední takovou spoluprací byl projekt s Knihobotem.
- Podpora lokálních surovin a místních farmářů. To definuje Rohlík od začátku jeho fungování.