Při doručení nákupu můžete odevzdat nepotřebné knihy. Rohlík spustil spolupráci s Knihobotem

Rohlík výnosy z této služby kompletně věnuje na charitativní účely jako pomoc rodičům samoživitelům, dětem bez domova či seniorům.

Peter BrejčákPeter Brejčák

rohlik-knihobot

Foto: Rohlik Group

Rohlík a Knihobot zahájily spolupráci

0Zobrazit komentáře

Online supermarket Rohlík.cz a online antikvariát Knihobot.cz představily společný projekt, své použité knihy budou moci nově zákazníci odevzdat kurýrům Rohlíku. Peníze za zajištění logistiky Rohlík následně věnuje neziskovým organizacím, které cílí na pomoc rodičům samoživitelům, dětem bez domova a ohroženým seniorům. Služba má být již dostupná po celé České republice.

Díky spolupráci s Rohlíkem Knihobot ušetří na vlastních doručovatelích. „Ve všech procesech se snažíme být maximálně ekonomičtí. I proto nám dává smysl využít ke svozu službu, která na cestách k zákazníkům využije své kapacity a pomůže lidem dostat použité knihy snadno zpět do oběhu,“ komentuje zakladatel Knihobotu Dominik Gazdoš, jenž svoji „posedlost“ efektivitou CzechCrunchi prezentoval na jednoduchém mechanismu, díky němuž ušetří 1,5 vteřiny, což se ale ročně nasčítá na více než 45 minut.

Z uživatelského pohledu novinka funguje na principu, že knihy mají zákazníci kurýrům odevzdat v tašce, na kterou napíšou své telefonní číslo a e-mail. Antikvariát knihy sám nafotí, nacení a nabídne je k prodeji. Až si je někdo koupí, zákazník získá 60 procent z prodejní částky minus 29 korun.

Firmám na tomto procesu podle vyjádření nevznikají náklady navíc, protože Knihobot díky logistice Rohlíku nemusí najímat vlastní kurýry nebo doručovatele. Samotný Rohlík si tašky s knihami přidá do svých dodávek, čímž dojde ke stoprocentnímu využití kapacity kurýrů a snížení uhlíkové stopy.

„Vždy se snažíme přemýšlet nad tím, jak naše služby ještě maximalizovat a zákazníkům i trhu přinést zase něco nového. Co jim ušetří o trochu více času nebo jim usnadní život. A přesně o tom je naše spojení s Knihobotem,“ říká výkonný ředitel Rohlíku Martin Beháň.

Knihobot vznikl v roce 2019 jako alternativa k prodejním serverům s použitými knihami i k tradičním knihkupectvím. Loni meziročně zvýšil obrat o 76 milionů korun na 182 milionů a zákazníkům odeslal zhruba 1,3 milionu knih. Nové způsoby odevzdávání knih přitom firma testuje dlouhodobě – během Vánoc funguje například takzvané Knihotaxi, vyzkoušela si i vlastní automatizované sběrní boxy.

S přispěním ČTK

Diskuze (0)

Novinka

Anonym