Pilulka dokázala v krizi rychle reagovat a má za sebou historicky nejlepší půlrok. Utržila 1,6 miliardy korun
Koronavirová krize měla na mnoho firem negativní dopad, ale mezi e-commerce hráči situace často byla opačná, což nyní dokazuje také Pilulka. Skupina provozující internetový obchod a síť kamenných lékáren zaznamenala nejsilnější pololetí ve své historii, když za první půlrok letošního roku dosáhla na tržby ve výši 1,6 miliardy korun. To představuje růst o 45 procent.
Tržby z internetového prodeje Pilulce meziročně vyrostly o 68 procent, zatímco kamenné Pilulka lékárny utržily o 33 procent více než loni. Celkově tvoří tržby skupiny z poloviny online prodeje, druhou polovinu pak tržby kamenných lékáren, z nichž část provozuje přímo Pilulka a část franšízoví partneři. Během celého loňského roku skupina utržila téměř 2,5 miliardy korun.
„Dokázali jsme extrémně rychle reagovat na krizi, která přišla v březnu a sehráli důležitou roli v dodávkách lékárenského sortimentu. Potěšitelné je, že jsme provozně každý rok efektivnější, stoupá naše ziskovost ruku v ruce s růstem tržní pozice a navyšujeme technologický náskok před konkurencí,“ říká Martina Kasa, spolumajitel Pilulky s odkazem na situaci v březnu, kdy ze dne na den měli nápor na úrovni stovek procent oproti normálu.
Společnost se zároveň poprvé pochlubila ziskem, který před započtením úroků, daní a odpisů (EBITDA) a bez franšízových lékáren, jež nejsou součástí výkazů společnosti, představoval 16 milionů korun. Ve stejném období loňského roku přitom Pilulka vykázala ztrátu na úrovni 21 milionů korun.