Pivo a utopenec, avšak z fazolí. Náš koncept je jedinečný, říká o Výčepu Kabelovna Ben Cristovao
Ben Cristovao a Lukáš Rychtařík, spolutvůrci Výčepu Kabelovna
Komerční prostor bez loga či marketingových poutačů se často nevidí. Natož pak v gastronomii. Trojice můžu, z nichž nejznámější tváří je zpěvák Ben Cristovao, vsadila na zcela nový koncept. Prostor bývalé kabelovny v pražských Holešovicích předělali na výčep lokálních piv s veganským bistrem v čistých industriálních prostorách s přilehlým sálem pro kulturní akce a ponechali úsečný název Výčep Kabelovna.
Všichni tři pracují v zábavním průmyslu, každý ale v dost odlišné roli. Společného však mají víc než dost. O zkušenosti se založením Kabelovny se podělil Ben Cristovao a Lukáš Rychtařík v Českém gastronomickém podcastu Luboše Kastnera, který s CzechCrunchem spolupracuje na novém speciálu V Gastru, kde se díváme pod pokličku tuzemského gastronomického byznysu a vyzdvihujeme příběhy, jež stojí na pozornost.
Spolu s Cristovao a Rychtaříkem dotváří trojici zakladatelů Aleš Petr, jehož manželka navrhla design interiéru. Celý podnik stojí na dobře ošetřeném pivu proudícím z šesti kohoutů. „Pivo máme rádi, šli jsme sice z konzumerské strany, ale máme spoustu kamarádů výčepních, se kterými jsme se radili. Za pivo jsme schopni se postavit absolutně,“ říká Rychtařík. A sami dokonce přišli s vlastním ležákem VK9.
Pivní speciály z malých pivovarů
„Vaření piva nás bavilo a má to obrovské benefity z obchodního hlediska. Udělali jsme jedno pivo, které lidem hodně chutnalo. Prodali jsme ho čtyři tisíce litrů, což není málo,“ zamýšlí se Rychtařík. Vize pivního nadšence je získávat víc zkušeností a pivo časem také stáčet a prodávat do spřátelených podniků.
Kromě toho chodí lidé do Výčepu Kabelovna také za pivními speciály z malých pivovarů. „Snažíme se o udržitelnost, primárně máme piva z okolí. Nepotřebuji z Jeseníků tahat týdně sudy. Začali jsme s radiusem 30 kilometrů, dnes máme i kategorii přespolní, ale jen epizodně, nejsou to piva na stálo,“ komentuje Rychtařík.
Stálicí a tahounem podniku je bezesporu pivo Šedivák z pražského stejnojmenného pivovaru. „Je to naše vlajková loď, desítka a dvanáctka jsou výborná piva a máme na ně skvělé ohlasy,“ zmiňuje Ben Cristovao. Sám se však víc než o pivo hned od začátku zajímal o to, jaké bude v nabídce jídlo.
Byl to právě Cristovao, kdo přes počáteční nejistotu společníků prosadil ideu občerstvení postaveném čistě na rostlinné stravě. K dobrému pivu si tak zákazník může dát třeba veganského utopence. Původní nabídku fastfoodového typu již několikátý týden obohatila trojice o obědová menu. Nově navíc přidávají každý den do obědové nabídky klasiku veganské restaurace Forkys Chick’n nuggets s bramborovým salátem.