Plaid je novým vládcem Nürburgringu. Inovovaná ikona Tesly na okruhu přepsala rychlostní rekord, který drželo Porsche
Zatímco většina automobilových nadšenců v uplynulých dnech dychtivě sledovala dění na mnichovském autosalonu, velké věci se odehrávaly i 600 kilometrů severozápadně – na slavném Nürburgringu. Dostaveníčko s okruhem si dala Tesla Model S v inovované verzi Plaid a okamžitě stanovila nový rekord, který zde dosud držel elektrický Taycan ve verzi Turbo od Porsche.
Šéf americké automobilky Tesla Elon Musk o stanoveném rekordu informoval na Twitteru, kde nasdílel obrázek s časem 7:30,909 na jedno kolo. Jezdec tak dokázal jet s Plaidem po okruhu průměrnou rychlostí 166 kilometrů za hodinu a přepsat rekord trati držený elektromobilem, respektive Taycanem, o dvanáct vteřin.
Musk zároveň informoval, že tohoto času bylo dosaženo s vozem bez jakýchkoliv úprav, tedy takovým, který je dostupný všem zákazníkům. A aby toho nebylo málo, ještě přihodil poznámku, že se Plaid do Německa vrátí i v upravené variantě s vylepšenou aerodynamikou, lepšími pneumatikami a karbonovými brzdami.
Není to ovšem poprvé, co se Tesla Model S Plaid po nejslavnějším okruhu v Německu proháněl. Firma jej na Nürburgring vzala ještě coby prototyp, přičemž jejím cílem nebylo rekordy přepisovat, ale vyladit vůz tak, aby mohlo k jejich pokořování dojít s produkční verzí.
Plaid je vybaven hned třemi elektromotory, jež dohromady poskytují surový výkon 1 020 koní. Díky tomu s ním lze vystřelit z 0 na 100 km/h za 2,1 sekundy a vybičovat jej k maximální rychlosti 322 km/h. Tedy za předpokladu, že je obut do těch správných pneumatik, které však Tesla prozatím s vozem nedodává.
Jak na hozenou rukavici odpoví Porsche? Lze předpokládat, že uloupené prvenství na domácí půdě bude chtít získat zpět. Otázka ovšem zní jak? Taycan Turbo zkrátka nedosahuje takových parametrů jako Plaid. Porsche má však v rukávu ještě o něco přiostřenou verzi svého elektrického sporťáku jménem Turbo S, který by mohl pošramocenou reputaci znovu vylepšit.
Nastartujte svou kariéru
Více na CzechCrunch Jobs
Nutno připomenout, že se stále bavíme o rekordu drženém elektromobilem sériové produkce. V minulosti se totiž okruhem prohnala elektrická auta v daleko rychlejších časech. Ty ovšem měly k sériové produkci daleko, nebo se jednalo o limitky, jejichž cena výrazně převyšovala 3,5 milionu korun, za které Tesla v Česku svůj Plaid prodává. Proto je těžké říci, zda se vůbec ještě stále o produkční vozy jedná.
Tesla se může vyhřívat na výsluní a doufat, že ji z vrcholu potravního řetězce jen tak někdo nevyšoupne. Pro Plaid je získání nového rekordu certifikátem skutečné výkonnosti. Je otázkou, zda na to bude zákazníkovi stačit. Přeci jen Model S nepatří mezi nejmladší vozy a byť je Plaid maximálně inovovanou verzí, určitou letitost mu už nikdo neodpáře. Za stejnou cenovku si totiž zákazník může pořídit i Taycan Turbo, který je výrazně mladší. A možná i pohlednější.