Po opatrném loňském roce přišla letošní jízda. Expertům na vlasy hodně stoupl obrat, zisk i cena akcií
E-shop Bezvavlasy.cz se chystá po Maďarsku i do Rumunska a Chorvatska s novou značkou Bezvado. Letos chce utržit 700 milionů korun.
Jestliže rok 2022 se z pohledu e-shopu Bezvavlasy.cz nevyvedl tak úplně podle plánu, to, co čísla ukazují letos, musí jeho majitelům, včetně drobných investorů na burzovním trhu Start, dělat radost. Tržby za první pololetí ve srovnání s loňským rokem stouply o 58 procent a hrubý zisk dokonce o 72 procent. Nahoru jde i cena akcií podniku, který už kromě Česka, Slovenska a Maďarska míří také do Chorvatska a Rumunska.
Když se rozhodli spoluzakladatelé Aleš Hudeček a František Novotný svůj internetový obchod umístit loni na podzim na pražskou burzu, zdály se jejich projekce a vize jako hodně ambiciózní. Za rok 2022, který poznamenal nástup inflace a válka na Ukrajině, pak museli své plány poupravit a nakonec sice vyrostli, ale o dost méně, než chtěli. Pro letošek ale trvali na tom, že půjdou nahoru mnohem razantněji – a jakkoli to na začátku roku působilo trochu jako roztleskávání investorů, čísla za úvodních šest měsíců jim zatím dávají za pravdu.
„Za první pololetí letošního roku jsme zaznamenali meziroční nárůst tržeb o 58,22 procenta na 347 milionů korun,“ říká František Bostl, jehož investiční společnost Starteepo pomáhala loni internetovému obchodu vstoupit na burzu a drží v něm od té doby menšinový podíl. Aleš Hudeček, který je generálním ředitelem vlasové firmy, dodává: „Loni v létě jsme nasadili v Česku nový e-shop a vidíme patrný nárůst počtu objednávek, meziročně to je o bezmála 25 procent.“
Zatímco loni mezi lednem a červnem vzniklo na české edici Bezvlasy 88,5 tisíce objednávek, letos to bylo přes 110 tisíc. To je důležitá metrika pro posouzení toho, jak zdravý byl růst tržeb obchodu – v Česku totiž meziročně stouply vlivem silné inflace ceny zhruba o 15 procent, takže samotné navýšení obratu by mohlo být zkresleno právě tímto fenoménem. Vyšší počet objednávek ale dokládá, že se společnosti dařilo bez ohledu na změnu cenové hladiny.