Podívejte se na novou reklamní kampaň Livesportu. Petr Čech v ní bubnuje v pražském klubu Roxy

Ondřej HolzmanOndřej Holzman

0Zobrazit komentáře

Za necelé dva týdny nastoupí Petr Čech ke svému poslednímu profesionálnímu zápasu. Jeden z nejlepších českých fotbalistů nového tisíciletí pověsí kopačky na hřebík po finále Evropské ligy, kde může v dresu Arsenalu získat již svou devatenáctou klubovou trofej. Čeští fanoušci ho však mohou již několik dní vídat také v trochu jiném světle – v novém reklamní kampani Livesportu.

Livesport je česká technologická společnost, která se vypracovala mezi přední světové poskytovatele sportovních informací, a její aplikaci pro sledování aktuálních sportovních výsledků využívají desítky milionů fanoušků po celém světě. Na začátku roku Livesport oznámil, že si plácl právě s Petrem Čechem, který se stane jeho novou globální tváří, a při příležitosti mistrovství světa v hokeji do televize vypustil první spoty.

Reklamní kampaň postavil Livesport ve spolupráci s agenturou BeefBrothers právě na konci kariéry Petra Čecha, který sice po sezoně odloží svou typickou ochrannou helmu, ale se sportem rozhodně nekončí. Úspěšný český gólman se proto objevuje v pražském klubu Roxy, kde nejprve bubnuje na bicí, což je jeho velká mimofotbalová vášeň, a následně skáče do davu fanoušků.

„Protože chceme oslovit fanoušky ve spoustě zemí, rozhodli jsme se pro spolupráci s velkou sportovní celebritou. Petr je pro nás fotbalovou legendou, kterou znají i příznivci jiných sportů. A díky tomu, že končí s profesionálním sportem, ho můžeme ukázat jako obyčejného sportovního fanouška,“ uvedl pro CzechCrunch marketingový ředitel Livesportu Jan Hortík.

lego-stranger-things-upside-down

Přečtěte si takéLEGO vytvořilo oboustrannou stavebnici podle seriálu Stranger Things. Nechybí v ní temný svět Upside DownLEGO vytvořilo oboustrannou stavebnici podle seriálu Stranger Things. Nechybí v ní temný svět Upside Down

Zmíněný spot z pražského klubu tak není zdaleka jediný. Vyrobeno bylo v produkci Cinemanie celkem 51 verzí spotů v různých jazycích a první se na obrazovce objevují během aktuálně probíhajícího mistrovství světa v hokeji na Slovensku. Vedle českých televizí je bude vysílat také mezinárodní stanice Eurosport, a to během dalších velkých sportovních událostí, jako jsou tenisové French Open či US Open.

petr-cech-livesport

Petr Čech v kampani Livesportu

Reklamní kampaň s Petrem Čech poběží celý rok a mají se objevit ještě další spoty v podobném konceptu. Jejich natáčení probíhalo v Praze opravdu bleskově. Finský režisér Sakari Lerkkanen musel spolu se svým štábem, kde byl za kamerou Rakušan Klaus Fuxjäger, stihnout vše během pouhých 26 hodin. Z Londýna, kde Petr Čech hájí barvy Arsenalu, přiletěl český gólman v neděli v podvečer, v pondělí se vrhl na natáčení, a v úterý už se zase hlásil na tréninku v Londýně.

Sportovní výsledky z více než 35 sportů dnes přes Livesport sledují desítky milionů lidí po celém světě. Na webu to je kolem 85 milionů unikátních uživatelů měsíčně, mobilní aplikaci si pak stáhlo přes 60 milionů fanoušků. Vedle vlastního byznysu ale začal loni Livesport také investovat, když vložil 100 milionů korun do přepravního startupu Liftago, a přestěhoval se do nových kanceláří na pražských Nových Butovicích.

Vážené potraviny v papírových sáčcích fungují. Košík.cz za pár měsíců ušetřil čtvrt tuny plastových obalů

Ondřej HolzmanOndřej Holzman

kosik-taska
0Zobrazit komentáře

Deset tun za čtyři měsíce. Právě tolik potravin na váhu do papírových sáčků místo plastových obalů si již nakoupili zákazníci v internetovém supermarketu Košík.cz, který bezobalové produkty zavedl začátkem roku. Nyní pokračuje v rozšiřování svého sortimentu, v němž je už na 80 různých druhů vážených potravin.

Projekt s prodejem potravin na váhu do papírových sáčků odstartoval na Košíku, který patří do e-commerce skupiny Mall Group, v polovině ledna a zákazníci si tuto možnost rychle oblíbili. Podle Košíku nejčastěji kupují rýži a luštěniny a díky plnění zásobníků z velkoobjemových balení se již ušetřilo téměř 30 tisíc plastových obalů, v nichž se suroviny běžně uchovávají.

Jelikož ale k populárním váženým potravinám nepatří jen rýže a luštěniny, rozhodl se Košík.cz opět rozšířit svou nabídku a nově lze do papírového sáčku odsypat také tři varianty kávy od MamaCoffee, několik druhů sušenek od biopekárny Zemanka či bio granolu od Country Life. Třetím nejpopulárnějším produktem jsou totiž müsli a cornflakes.

kosik.cz-bezobalu

Foto: Košík.cz

Odsypávání potravin na váhu v Košík.cz

„Nadále testujeme, jaké suroviny jsou pro prodej na váhu vhodné. Ukazuje se, že prodej na váhu má předpoklady nabídnout nejvyšší možnou kvalitu a čerstvost. S ohledem na množství denně odsypaného množství totiž zákazník dostane vždy dávku z nově otevřeného balení, neboť zásobníky se doplňují několikrát denně,“ uvádí Tomáš Jeřábek, CEO Košík.cz. Proto nově v nabídce nechybí ani káva, u níž je čerstvost důležitá.

Pokud by rostly nákupy potravin bez plastových obalů podobným tempem, Košík.cz odhaduje, že by za rok mohl ušetřit skoro 700 kilogramů plastového odpadu. Jeho spálením by se přitom do ovzduší uvolnily více než čtyři tuny oxidu uhličitého. Košík totiž vypočítává, že aktuálně na 10 tunách sypaných potravin ušetřil zhruba 229 kilogramů plastů, k jejichž výrobě je potřeba 458 kilogramů ropy a ze spálení vznikne přes 1 370 kilogramů oxidu uhličitého.

jonasova-klepek

Přečtěte si takéSoňa Jonášová a Cyril Klepek: Společnost musí začít fungovat udržitelně. Je to otázka našeho přežitíSoňa Jonášová a Cyril Klepek: Společnost musí začít fungovat udržitelně. Je to otázka našeho přežití

Na konci června v Košíku plánují celý pilotní provoz s bezobalovými potravinami vyhodnotit, ale šéf internetového e-shopu Tomáš Jeřábek, který na trhu bojuje s Tescem o pozici dvojky za Rohlik.cz Tomáše Čupra, už nyní říká, že projekt hodnotí kladně. Nasbírané poznatky odevzdá odborníkům ze společnosti MIWA, která se dlouhodobě věnuje vývoji systémů pro nakupování s opakovaně využitelnými obaly, a budou řešit další rozvoj.

tomas_jerabek-kosik

Tomáš Jeřábek, CEO Košík.cz

„Naší sekci chceme věnovat výrazně více místa v rámci skladu Košíku, zařadit nové položky a začít testovat také další typy obalů nad rámec současných papírových sáčků,“ dodává Jeřábek. Bezobalová budoucnost tak má za sebou v Košíku úspěšný start, ale stále je teprve na začátku.