Pomoc Čechům přichází i od globálních hráčů. Amazon a Hyundai darují přes 23 milionů korun na ochranné pomůcky
Koronavirová nákaza se během posledních dní začíná v Česku naplno projevovat a podle očekávání na ní reaguje nejen vláda včetně ministerstev, ale také jednotlivci, startupy, odborné týmy z předních tuzemských vysokých škol a také nadnárodní společnost. Jedněmi z nich jsou Amazon nebo Hyundai, které na podporu boje proti pandemii Česku darují zhruba 24 milionů korun.
Velké společnosti mají v tomto ohledu důležitý záběr. Zpravidla disponují objemnými peněžními zásobami, které mohou používat právě v případech, kdy krize podobného rozsahu mohou zásadně ovlivňovat nejen občany a ekonomiku zemí, ale také jejich byznys. Logicky se pak nabízí pomoc, ze které ve výsledku čerpají obě strany.
V rámci šířící se nákazy novým typem koronaviru, který má po celém světě na kontě již přes 800 tisíc nakažených, se pak snad každým dnem objevují nové finanční dary, díky nimž chtějí firmy různým zemím pomáhat. Výjimku nemá ani Česko, kam putuje peněžní podpora od Amazonu, předního světového hráče dnes již nejen e-commerce trhu, a jihokorejské automobilky Hyundai, která má v Nošovicích továrnu.
Každá firma svou pomocí cílí na jiná místa. Konkrétně Amazon dnes oznámil, že finanční dar ve výši 500 tisíc eur (zhruba 13,7 milionu korun) rozdělí na dvě základní složky – 350 tisíc eur (9,6 milionu korun) bude určeno občanskému sdružení Český červený kříž, s jehož mateřským hnutím Red Cross spolupracuje i na mezinárodní úrovni, a zbylých 150 tisíc eur (4,1 milionu korun) zamíří k místním organizacím a komunitám, ve nichž žijí a pracují jeho zaměstnanci.
Nastartujte svou kariéru
Více na CzechCrunch Jobs„Jsme si plně vědomi negativního dopadu, který pandemie na společnost má. Jako zaměstnavatel a investor chceme v těchto složitých časech podpořit místní komunity z okolí našich logistických center,“ říká Blanka Fijołek, PR & Community manažerka Amazonu pro region střední a východní Evropy.
Podpora výzkumu i běžných zaměstnanců
Součástí této pomoci je i před nedávnem spuštěná iniciativa AWS (Amazon Web Services) Diagnostic Development Initiative, přes kterou chce Amazon zajišťovat rychlejší a přesnější testování a detekování na onemocnění COVID-19, jež tento typ koronaviru způsobuje.
Určena je především pro pracovníky, respektive výzkumné týmy, které se snaží efektivnější diagnostická řešení navrhovat. Pro urychlení implementace a zajištění optimálních nástrojů měl Amazon do této služby investovat prvních 20 milionů dolarů (půl miliardy korun).
Zajímavé na celé věci je i fakt, že Amazon do svého týmu skladníků operujících v obci Dobrovíz stále ve velkém nabírá nové lidi a zvyšuje hodinové mzdy o zhruba 32 korun. To platí pro všechny zaměstnance, kteří kompletují objednávky. Současně nabízí i „dočasná“ pracovní místa pro ty, jež se v době krize nemohou vrátit do svých zaměstnání.
Hyundai reaguje i na chybějící respirátory
Podporu vyjadřuje i nošovický výrobce Hyundai Motor Manufacturing Czech spolu s českým zastoupením značky Hyundai – před pár dny totiž vládě České republiky daroval 10 milionů korun na nákup zdravotnických potřeb, kterých má národ tristně málo.
V návaznosti na ochranné pomůcky pak Hyundai zajistil Moravskoslezskému kraji, městu Frýdek-Místek a obcím v okolí výrobního závodu 20 tisíc respirátorů (FFP2), jejichž hodnota činí přibližně 3,2 miliony korun.
Ty by se měly distribuovat tento týden a budou určeny výhradně lidem v „první linii“ (lékařům a složkám integrovaného záchranného systému) a také domovům seniorů. Hyundai taktéž zajistil bezplatné zápůjčky vozů nemocnicím a dalším zdravotním centrům, které nutně potřebují dopravní prostředek.