Pomoc Čechům přichází i od globálních hráčů. Amazon a Hyundai darují přes 23 milionů korun na ochranné pomůcky
Koronavirová nákaza se během posledních dní začíná v Česku naplno projevovat a podle očekávání na ní reaguje nejen vláda včetně ministerstev, ale také jednotlivci, startupy, odborné týmy z předních tuzemských vysokých škol a také nadnárodní společnost. Jedněmi z nich jsou Amazon nebo Hyundai, které na podporu boje proti pandemii Česku darují zhruba 24 milionů korun.
Velké společnosti mají v tomto ohledu důležitý záběr. Zpravidla disponují objemnými peněžními zásobami, které mohou používat právě v případech, kdy krize podobného rozsahu mohou zásadně ovlivňovat nejen občany a ekonomiku zemí, ale také jejich byznys. Logicky se pak nabízí pomoc, ze které ve výsledku čerpají obě strany.
V rámci šířící se nákazy novým typem koronaviru, který má po celém světě na kontě již přes 800 tisíc nakažených, se pak snad každým dnem objevují nové finanční dary, díky nimž chtějí firmy různým zemím pomáhat. Výjimku nemá ani Česko, kam putuje peněžní podpora od Amazonu, předního světového hráče dnes již nejen e-commerce trhu, a jihokorejské automobilky Hyundai, která má v Nošovicích továrnu.
Každá firma svou pomocí cílí na jiná místa. Konkrétně Amazon dnes oznámil, že finanční dar ve výši 500 tisíc eur (zhruba 13,7 milionu korun) rozdělí na dvě základní složky – 350 tisíc eur (9,6 milionu korun) bude určeno občanskému sdružení Český červený kříž, s jehož mateřským hnutím Red Cross spolupracuje i na mezinárodní úrovni, a zbylých 150 tisíc eur (4,1 milionu korun) zamíří k místním organizacím a komunitám, ve nichž žijí a pracují jeho zaměstnanci.